دستکش ایمنی چی بخریم؟

اگر سوال شما هم این است که “دستکش ایمنی چی بخریم؟” باید قاطعانه گفت که نوع دستکش ایمنی را باید با توجه به شغل خود انتخاب کنید. شغل شما تعیین می کند که کدام دستکش های ایمنی گزینه های بهتری برای شما هستند. بنابراین شناخت انواع دستکش ایمنی و موارد استفاده از آنها به شما کمک می کند تا از میان مدل های گوناگون دستکش های ایمنی بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

اگر در این باره اطلاعات کافی ندارید و سوال شما هم این است که دستکش ایمنی چی بخریم؟ بخش های بعد در این مقاله که راهکارهایی اساسی برای این کار هستند، را از دست ندهید. 

دستکش ایمنی چی بخریم؟

انواع دستکش ایمنی و خصوصیات آنها

انواع دستکش ایمنی با توجه به خصوصیات ساختاری و نوع موادی که در ساختار آنها استفاده شده. حتی از نظر طراحی قابل دسته بندی می باشند. در واقع دستکش های ایمنی نیز دنیای متنوعی دارند. تولید آنها حتی گاهی اوقات به صورت سفارشی انجام می پذیرد. هدف از این کار تولید نوعی دستکش مخصوص بر اساس نیاز شغل مورد نظر است. با این حال برخی از دستکش های ایمنی به نسبت بیشتری در بازارها موجود می باشند و استفاده از آنها نیز رایج تر است. در ادامه به بیان آنها و توضیحاتی مختصر در خصوص هر نوع دستکش ایمنی پرداخته می شود:

  1. دستکش برق: این دستکش ها مختص صنعت برق و الکتریسیته می باشند. متریال های به کار رفته در آنها به عنوان عایق برق عمل می کنند و پوشیدن آنها خطر برق گرفتگی را به حداقل می رساند. 
  2. دستکش جوشکاری: نوعی دستکش نسوز و مقاوم در برابر حرارت می باشد که طراحی منحصر به فرد و مقاومت بالای آن در برابر حرارت، مراقبت از دست های شما را تضمین می کند.
  3. دستکش ضد برش: در ساختار این دستکش ها از متریال های بسیار مقاوم استفاده شده است که ضربات ناشی از وسایل تیز را خنثی می کند و احتمال بریدن دست را به حداقل می رساند. 
  4. دستکش های پزشکی و آزمایشگاهی: این دستکش ها از مواد اولیه لاتکس و مواد مشابه تولید می شوند که عایق رطوبت می باشند و احتمال نفوذ مواد به داخل را از بین می برند. 
  5. دستکش ضربه گیر: این دستکش ها با نام دستکش فلزی نیز شناخته می شوند و برای خنثی کردن ضربه های احتمالی از مواد فلزی نیز در ساختار آنها استفاده می شود. 
  6. دستکش های چرمی: این دستکش ها را به عنوان نوعی دستکش همه کاره می توان نام برد که در بسیاری از مشاغل قابل استفاده هستند. 
  7. دستکش های کشاورزی: در ساختار این دستکش ها علاوه بر پارچه از مواد پلاستیکی نیز استفاده شده است. با پوشیدن این دستکش ها انجام امور کشاورزی آسان تر می‌گردد. 
  8. دستکش ضد اسید: این دستکش ها در برابر مواد اسیدی سرسخت و تاثیر ناپذیر هستند.

موارد استفاده از دستکش ایمنی 

شناخت کاربردهای انواع دستکش ایمنی به ما کمک می‌ کند تا بدانیم “ دستکش ایمنی چی بخریم؟” با توجه به اینکه دستکش ها وظیفه محافظت از دست ها را بر عهده دارند؛ امروزه در صنایع مهم بیشتر شاهد استفاده از دستکش های ایمنی هستیم.

از جمله: آتش نشانی، جوشکاری، ریخته گری و صنایع ذوب و کوره، صنایع مرتبط با مواد شیمیایی و مواد اسیدی، صنعت کشاورزی و باغبانی، آزمایشگاه ها و اماکن درمانی، مکانیکی، صنعت تخریب و حفاری، اتاق عمل، رادیولوژی، تصویربرداری پزشکی و پزشکی هسته ای، کشتارگاه ها و قصابی ها، استفاده در زمان انجام کارهای سنگین، صنعت ساختمانی، صنایع تراشکاری، صنعت ماشین سازی و غیره.

نکات خرید دستکش ایمنی

از جمله نکات خرید دستکش ایمنی که حتماً باید مورد توجه شما واقع شوند، توجه به نوع دستکش می باشد. در حقیقت دستکش ها زمانی بهترین کیفیت را خواهند داشت که با توجه به کاربردهای خود مورد استفاده قرار بگیرند. انواع دستکش ایمنی را از نظر جنس، طراحی و اصالت کالا نیز باید بررسی کرد. همچنین، از خرید دستکش از طریق مراکز ناشناخته باید جلوگیری کرد. خرید برندهای شناخته شده و ممتاز نیز باید اولویت اصلی شما در خرید دستکش باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه