کفش ایمنی مناسب در ساختمان‌

ویژگی کفش ایمنی مناسب در ساختمان‌ تعیین کننده کیفیت و ایمنی آنها است. بنابراین تنها در صورتی که این ویژگی ها را به درستی شناختید و بر اساس آنها کفش های ایمنی را انتخاب کردید، می توانید شایسته ترین انتخاب را داشته باشید. زمانی که کفش ایمنی شما دارای تفاوت های اصولی با کفش های معمولی باشد، نهایت استفاده را می توانید از آن داشته باشید و  در محیط کار با خیالی آسوده قدم بردارید.

چرا که در محیط های کار صنعتی همواره عوامل تهدید کننده جان و جسم وجود دارند که به صورت ناگهانی اتفاق می افتند. خطر قطع انگشتان پا و یا برق گرفتگی نمونه هایی از آنها هستند که فقط با به پا داشتن کفش ایمنی استاندارد از وقوع آنها می توانید جلوگیری کنید. 

کاربرد انواع کفش ایمنی

ویژگی کفش ایمنی مناسب در ساختمان‌ و صنعت اصلی ترین فاکتور تعیین کننده کاربردهای این تجهیزات ایمنی است. در حالت کلی استفاده از کفش ایمنی در زمان کار بلامانع است. اما کفش های ایمنی در برخی صنایع کاربردهای بیشتری دارند. از جمله:

  1. استفاده در تمامی صنایع مرتبط با مواد شیمیایی و اسیدی
  2. استفاده در کارگاه ها و صنایع مرتبط با اشیای سنگین 
  3. استفاده در آتش نشانی
  4. استفاده در صنعت و معدن
  5. استفاده در محیط صنایع غذایی
  6. استفاده در صنعت برق و الکترونیک
  7. استفاده در محیط های رادیواکتیو
  8. استفاده در محیط هایی که خطر لغزندگی وجود دارد

و مواردی از این قبیل. درهر کدام از موارد فوق، نوعی کفش ایمنی مخصوص استفاده می شود و سایر کفش های ایمنی جوابگو نخواهند بود. در اماکنی که خطر سقوط اشیای سنگین بر روی پای افراد وجود دارد، کفش های مستحکم با پنجه فولادی کارایی دارند.

در محیط های که مواد خورنده و تاثیرگذار وجود دارند، نیز از کفش های مقاوم و مخصوص به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به پا استفاده می شود. انواع کفش نسوز، ضد الکتریسیته، ضد رطوبت و لغزندگی و… نیز نمونه های دیگری از تجهیزات ایمنی هستند که به وقت خود باید به کار گرفته شوند. 

کفش ایمنی

ویژگی کفش ایمنی مناسب در ساختمان‌ و صنعت

پیرامون ویژگی کفش ایمنی مناسب در ساختمان‌ و صنعت متناسب با شرایط اماکن صنعتی می توان صحبت نمود. در نتیجه نباید انتظار داشت کفش های ایمنی ویژگی های برابر داشته باشند، بلکه تنها در برخی خصوصیات با یکدیگر مشترک هستند. از این رو، بارزترین خصوصیات انواع کفش ایمنی صنعتی در ادامه در مقابل هر کدام ذکر می شوند:

  • کفش نسوز: دارای خاصیت نسوز بودن می باشد. در طراحی و تولید این کفش از مواد مخصوص نسوز استفاده گشته است و در برابر حرارت مقاوم هستند.
  • کفش پنجه فولادی: در قسمت پنجه این کفش ها از لایه های فولاد استفاده شده است. به همین دلیل در برابر ضربات سخت بسیار مقاوم می باشند. این کفش ها اگرچه وزن بیشتری دارند؛ اما مقاوم ترین کفش ها در برابر ضربه محسوب می شوند. 
  • کفش ضد الکتریسیته: در ساختار این کفش از مواد عایق به نسبت زیادی استفاده شده است که عبور جریان برق را غیرممکن می کنند. 
  • کفش ایمنی بوتیل: در برابر مواد خورنده و شیمیایی بسیار مقاوم است. 
  • کفش زیره فلزی: احتمال سوراخ شدن آنها به دلیل کفه فلزی غیر ممکن است. 
  • کفش ایمنی ضد لغزش: این کفش ها به دلیل زیره های مخصوص خود هنگام راه رفتن اصطکاک بیشتری با سطح ایجاد می کنند و از لغزش افراد جلوگیری می کنند. 

انتخاب کفش ایمنی مناسب 

انتخاب یک کفش ایمنی خوب، امری شانسی نیست؛ بلکه در این زمینه دقت افراد حرف اول را می زند. شناخت کفش های ایمنی و آگاهی ویژگی کفش ایمنی مناسب در ساختمان‌ و صنعت منجر می گردد تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

به این منظور پیش از خرید بسیار اهمیت دارد کفش ها را بررسی کرده و از بین آنها بهترین انتخاب را داشته باشید. ضمن بهره مند شدن از اطلاعات سایت حاضر، از راهنمایی های کارشناسان فروش هم می توانید به این منظور استفاده کنید. خرید بهترین کفش ها نیز از طریق مراکز معتبر و از جمله همین سایت ممکن است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه