کفش ایمنی برای استفاده صنعتی

کفش ایمنی برای استفاده صنعتی نوعی کفش کاملاً استاندارد با خصوصیاتی متفاوت و ایمنی بالا است. این کفش در صنعتهای برق، آتش نشانی، پتروشیمی و صنایع مشابه کارایی دارد. پوشیدن کفش ایمنی می تواند بروز اتفاقات ناگوار که می توانند جان و سلامت جسم شما را به خطر بیندازند را به حداقل برساند. به همین علت کفش ایمنی را باید به عنوان نوعی تجهیزات ایمنی و کفش محافظ و مهم برای بسیاری از مشاغل در نظر داشت. کفش ایمنی نه تنها از نظر نامگذاری بلکه از نظر ساختاری و بافت اصلی با کفش های معمولی که هر روزه می پوشیم کاملاً متفاوت است. این کفش ها که اغلب اوقات به صورت طبی تولید می شوند، در برابر عوامل خارجی نهایت مقاومت را از خود نشان می دهند. به همین دلیل به آنها “کفش ایمنی” گفته می شود. 

کفش ایمنی صنعتی

کفش ایمنی برای استفاده صنعتی باید خصوصیات بارزی داشته باشد تا به فرد اجازه دهند که با اطمینان کامل در محیط مورد نظر وارد شود. در اماکن صنعتی مواردی همچون الکتریسیته، مواد شیمیایی، مواد اسیدی، ضربات ناشی از سقوط اشیای سنگین و غیره از جمله عوامل تهدید کننده پا و جان هستند. این خطرات همواره در کمین هستند و ناخودآگاه اتفاق می افتند. در نتیجه فقط با پوشیدن کفش ایمنی صنعتی می توان از بروز آنها جلوگیری کرد. 

خصوصیات کفش ایمنی برای استفاده صنعتی

با توجه به صحبت هایی که پیرامون کفش ایمنی برای استفاده صنعتی به میان آمد؛ تا به حال باید به خصوصیات آن پی برده باشید. از مهمترین خصوصیاتی که این کفش ها حتما باید داشته باشند، موارد زیر هستند:

  1. از متریال های متنوع و مرغوب که بیشترین سازگاری را با محیط صنعتی از خود نشان می دهند، تولید می شوند. از جمله این متریال ها چرم، لاستیک، پلی اورتان و PVC به عنوان عایق برق و مواد شیمیایی هستند.
  2. کفش ایمنی صنعتی از چندین لایه به وجود آمده است. از جمله؛ سرپنجه فولادی، رویه کفش، زبانه، پاشنه، لاستیک پنجه، زیره کفش، پشتی کفش، آستری کفش و… که در تولید هر کدام از مواد گوناگون با استانداردهای معین استفاده شده است. 
  3. کفش های ایمنی در عین استحکام بالا، منعطف هستند و وزن آنها سبک می باشد. از این رو نه تنها راه رفتن با آنها آسان می باشد، بلکه خاصیت طبی داشته و از آسیب رسیدن به پا و مفصل ها جلوگیری می کنند. 
  4. از دیگر خصوصیات این کفش ها این است که تمام سطح پای شما را به خوبی پوشش می دهند و به خوبی مراقبت می کنند. این کفش ها را به عنوان نوعی کفش چهار فصل بدون محدودیت می توانید استفاده کنید. 
  5. مقاومت در برابر سایش و لغزیدن
  6. مرغوبیت جنس کفش ایمنی طول عمر بالای آن را نیز تضمین می‌ کند و آن را می توان به طور نامحدود مورد استفاده قرار داد. 

انواع کفش  ایمنی صنعتی 

انواع کفش ایمنی صنعتی برای استفاده صنعتی با توجه به نیاز صنایع گوناگون متنوع تولید می شوند. به این ترتیب انواع

  1. کفش ایمنی پنجه فولادی مخصوص کار با وسایل سنگین
  2. کفش ایمنی ضد الکتریسیته
  3. کفش ایمنی ضد مواد شیمیایی و اسیدی
  4. کفش ایمنی صنعتی ضد لغزش
  5. کفش ایمنی مهندسی
  6. کفش ایمنی نسوز

و… نمونه هایی از کفش های ایمنی هستند. تنوع خوبی که انواع کفش و نیم بوت ایمنی دارند؛ به خریداران و متقاضیان اجازه می‌دهند تا درست بر اساس نیاز خود از کفش های ایمنی استفاده کنند. 

نکات حائز اهمیت در خصوص کفش ایمنی برای استفاده صنعتی

از مهمترین نکاتی که در هنگام تهیه کفش ایمنی برای استفاده صنعتی باید در نظر داشته باشید توجه به کاربرد آنها می باشد. شما با توجه به صنعتی که در آن مشغول به فعالیت هستید باید کفش خود را انتخاب کنید.

مسئله دیگر توجه به سایز استاندارد کفش می باشد. کفش منتخب شما باید راحتی کافی برای پای شما که در حکم قلب دوم شما است را فراهم کند. در نتیجه از خرید کفش های بزرگتر یا تنگ باید جلوگیری کنید.

تلاش شما باید خرید برندهای برتر و مرغوبترین نوع کفش ایمنی برای استفاده صنعتی از طریق مراکز معتبر باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه