چگونگی محافظت کفش ایمنی از پای انسان

رعایت یکی از الزامات تجهیزات ایمنی برای سلامتی بدن مهم است. پوشیدن کفش ایمنی یکی از الزامات تجهیزات کارگری است که پوشیدن آن مفید است. در تمام محیط های کارگاهی و کارگری امکان به وجود آمدن حادثه های مختلف برای پای انسان وجود دارد. به طور مثال ایجاد حادثه های مختلف برای کارگری که در پشت دستگاه پرس و جوشکاری مشغول کار است.

تمام اتفاقاتی که در محیط کارگاهی به وجود می آیند قابل کنترل نیستند و امکان دارند در لحظه به وجود آیند. بر همین اساس اتفاق غیر منتظره ای مانند سقوط و یا پرت شدن وسیله ای به سمت پای شما وجود دارد. اگر کفش مناسب داشته باشید می توانید از حادثه های غیر منتظره جلوگیری کنید.

اهمیت پوشیدن کفش برای رعایت تجهیزات ایمنی چیست؟

یک قسمت از تجهیزات ایمنی مربوط به کفش ایمنی میشود. هدف از پوشیدن کفش ایمنی پوشش و حفاظت از پاهای انسان است. هیچکدام از اتفاقاتی که در محیط های کاری و کارگاهی به وجود می‌ آیند عمدی نیستند و امکان حادثه وجود دارد. البته ما شرایط عادی را در نظر گرفته ایم و نمی خواهیم در مورد شرایط مجرمانه صحبت کنیم.

بر همین اساس در شرایط عادی تمام حادثه های دلخراشی که برای کارگران در محیط های کارگاهی اتفاق می ‌افتد غیرعمدی هستند. برای اینکه بتوان شدت حادثه و یا میزان آسیب به پا را کاهش داد باید از ابزارهای ایمنی مانند کفش استفاده کرد. اما باید بدانید که شرایط کاری باعث ایجاد تفاوت در حالت های ایمنی می شود. به طور مثال محیط کارگاهی که در آن ابزار های آهنگری وجود دارد باید از نوع خاصی از کفش های ایمنی استفاده کند.

آیا تمام تجهیزات ایمنی در کفش های ایمنی یکسان است؟

قطعات انواع تجهیزات ایمنی برای کفش ایمنی یکسان نیست. یعنی همانطور که در قسمت بالا گفتیم، محیط های کارگری باعث می شوند که کفش های مختلفی وجود داشته باشند. به طور مثال کارگری که در محیط های آبی کار می کند اصلاً نیازی به پوشیدن کفش های سنگین و نوک آهنی ندارد.

کارگر اخیر باید از چکمه های آبی که دارای ساقه های بلند است استفاده کند. ولی در نقطه مقابل کارگر قبلی، کارگاه های چوب بُری نیازی به پوشیدن چکمه و یا کفش های ساق بلند ندارند. تمام کفش هایی که در محیط های کاری استفاده می شوند دارای یک ویژگی مهم هستند. مهمترین ویژگی مشترک آنها که عامل اصلی برای خرید آنها محسوب می‌ شود همان مقاومت کفش است.

آیا میدانید کفش ایمنی، شما را از چه خطراتی در امان نگه می دارد؟ خطرات زیادی وجود دارند که می‌ توانند به پاهای شما آسیب برسانند. مواد شیمیایی و اشیای سنگین جزء مهمترین آسیب زننده هایی محسوب می شوند که به پا آسیب می رسانند. خُردکن و یا دستگاه بُرش از دیگر مواردی هستند که امکان آسیب رساندن به پا را دارند. به طور کلی کفش ایمنی می تواند شما را از موارد زیر در امان نگه دارد.

  • گرما یا سرمای بیش از حد
  • سُرخوردگی و یا لغزش در هنگام انجام کار
  • سطوح بسیار گرم و یا سرد
  • جریان استاتیک و الکتریک
  • روغن و سوخت های منقضی شده
تجهیزات ایمنی از حادثه غیرقابل‌تحمل جلوگیری میکند

آیا رتبه بندی برای ابزارهای ایمنی مانند کفش وجود دارد؟

کفش ایمنی در دسته تجهیزات ایمنی دارای رتبه بندی است که مشخص کننده ایمنی است. مشخص کردن رتبه ی کفش مربوط به میزان تحمل مقاومت و ایمنی آنهاست. برای تشخیص میزان مقاومت می توانید به برچسب هایی که در کفش ها وجود دارند مراجعه کنید.

به طور مثال نماد اختصاری (SB) بیانگر استانداردهای ایمنی اولیه است. یعنی کفش اخیر می تواند انگشتان پای شما را در برابر ضربه محافظت کند. نماد اختصاری دیگر (S1 یا SB plus) است که می تواند جریان الکتریسیته، مقاومت در برابر نفت کوره و جذب انرژی را داشته باشد. در نهایت با توجه به نوع کار و شرایط کارگاه می ‌توانید تجهیزات ایمنی و کفش ایمنی خود را انتخاب کنید.

منابع:

  1. https://www.haspod.com/blog/construction/what-do-safety-boots-protect-from

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه