چگونه یک کفش ایمنی مناسب انتخاب کنم

سوالی که معمولا به ذهن کارگرانی که در محیط های پر خطر فعالیت می کنند خطور می کند این است که چگونه یک کفش ایمنی مناسب انتخاب کنم. کفش ایمنی یا کفش کار با برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد یکی از نیاز های اساسی هر کارگر محسوب می شود.

کفش‌ ایمنی این امکان را برای کارگر به وجود می آورد تا علاوه بر جلوگیری از خستگی پا به شکلی ایمن به انجام فعالیت های کاری خود بپردازد. استفاده از کفش ایمنی از بروز مشکلات جدی در آینده جلوگیری خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا به جواب این سوال که چگونه یک کفش ایمنی مناسب انتخاب کنم دست یابید.

چگونه یک کفش ایمنی مناسب انتخاب کنم تا ایمن تر و راحت تر کار کنم؟

برای دستیابی به پاسخ این سوال که چگونه یک کفش ایمنی مناسب انتخاب کنم، ابتدا باید شرایط کاریتان را در نظر بگیرید. همچنین لازم است که در انتخاب یک کفش ایمنی ویژگی و معیارهایی در نظر گرفته شود. در این ویژگی ها علاوه بر حفظ ایمنی شخصی باید ظاهر، راحتی، جنس، مواد، شکل کفش و میزان سطح حفاظتی نیز گنجانده شوند. کفش‌ های ایمنی باید با توجه به شرایط و سطح خطر کار شما بتواند سطح حفاظتی بالایی را فراهم بیاورد. یکی دیگر از معیارهایی که در انتخاب کفش ایمنی باید در نظر گرفته شود، قیمت، راحتی و زیبایی آن است. کفش ایمنی باید دارای ویژگی محافظت انگشتان باشد تا بتواند از هر گونه آسیب به انگشتان در برابر 200 ژول ضربه مقاومت کند.

هنگامی که از خود می پرسید چگونه یک کفش ایمنی مناسب انتخاب کنم، به این نکته توجه داشته باشید که کفش ایمنی باید ضد لغزش باشد. یک کفش ایمنی ضد لغزش از سر خوردن کارگرانی که در محیط های روغنی فعالیت می کنند، جلوگیری می کند. از دیگر ویژگی های یک کفش ایمنی، مقاومت در برابر هیدروکربن می باشد. هنگام خرید یک کفش ایمنی توجه داشته باشید که کف کفش دارای ویژگی ضد سوراخ شدگی باشد. یک کفش ایمنی مناسب باید امکان جریان هوا را درون کفش مهیا کند. زیرا در صورت عدم جریان هوا درون کفش، پای کارگر عرق کرده و امکان رشد باکتری ها در این مکان فراهم خواهد شد.

در خرید کفش ایمنی به سایز آن دقت کنید

متریال

نکته بعدی برای پاسخ به این سوال که چگونه یک کفش ایمنی مناسب انتخاب کنم، توجه به متریال به کار گرفته شده در کفش است. کفش ایمنی باید از جنس پلیمری باشد تا از نفوذ آب به درون کفش جلوگیری کند. یک کفش ضد آب از ایجاد حس ناخوشایند مرطوب شدن جوراب و پاها جلوگیری خواهد کرد. ویژگی بعدی در انتخاب کفش ایمنی وزن آن است. هر چه متریال سبک تری در کفش به کار گرفته شده باشد، کارگر راحت تر آن را پوشیده و حین انجام کار احساس خستگی نخواهد کرد.

چرا باید کفش ایمنی بپوشیم؟

امید است که با خواندن این مقاله به پاسخ این سوال که چگونه یک کفش ایمنی مناسب انتخاب کنم، دست یافته باشید. حال به این سوال می رسیم که چرا باید کفش ایمنی بپوشیم. براساس مطالعات و تحقیقات انجام شده، هفت درصد از جراحات و آسیب ها در محل کار به پای کارگران وارد می شود. کارگرانی که در محیط های پر خطر فعالیت می کنند، حتما باید از کفش ایمنی استفاده کنند. کارفرما موظف است که کفش ایمنی را برای کارگران خود تهیه کرده و در صورت مستهلک شدن نسبت به تعویض آن ها اقدام کند. در صورت سرپیچی کارفرما از این امر مهم، توسط مسئولان بازرسی جریمه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه