چند کار ساده برای افزایش طول عمر کفش ایمنی

میزان طول عمر کفش ایمنی تحت تاثیر فاکتورهای گوناگون قرار دارد. از آنجایی که انواع کفش ایمنی از لحاظ شیوه نگهداری، ساختار و میزان مرغوبیت متفاوت می باشند، طول عمر آنها نیز فرق دارد. قطعاً با رعایت برخی نکات و انجام چند کار ساده می توان طول عمرکفش ایمنی را به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش داد. به این ترتیب کفش های شما بیشتر کار خواهند کرد و دیرتر نیازمند تعویض آنها هستید. اگر با ما همراه باشید، در ادامه این مقاله راهکارهای موثر بر افزایش طول عمر کفش ایمنی بیان خواهند شد. 

افزایش طول عمر کفش ایمنی

عوامل موثر در مرغوبیت کفش ایمنی

پیش از آنکه راهکارهای تاثیرگذار در افزایش طول عمر کفش ایمنی بیان شوند، بهتر است به عوامل موثر بر مرغوبیت آنها که خود در طول عمر کفش ها نیز تاثیر دارند، بپردازیم: 

  • جنس و متریال استفاده شده در ساختار کفش ایمنی: هرچه متریال های به کار رفته مرغوب تر باشند، قطعاً میزان مرغوبیت کفش ایمنی نیز به طور مستقیم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. 
  • طراحی و دوخت: اهمیت این مورد نیز به اندازه مرغوبیت متریال های استفاده شده می باشد. طراحی و دوخت کفش ایمنی باید دقیق و کاربردی باشد. 
  • استانداردها و تکنولوژی ها: رعایت استانداردها بر اساس نوع کفش ایمنی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. متناسب با نوع کفش ایمنی لازم است که برخی از متریال های خاص به کار روند. همچنین، نحوه قرار گرفتن لایه ها بر روی یکدیگر و چگونگی اتصال آنها مهم است. مجموعه این نکات در کنار هم تعیین کننده نوع استاندارد کفش مورد نظر است. 

راهکارهای افزایش طول عمر کفش ایمنی

از جمله مواردی که می‌ توانند افزایش طول عمر کفش ایمنی را تضمین کنند، موارد زیر هستند: 

  • در انتخاب سایز کفش ایمنی باید بسیار دقت کرد. چرا که هم کفشهای بزرگتر و هم کفش های کوچکتر طول عمر کمتری در مقایسه با کفش هایی که سایز استاندارد دارند، خواهند داشت. علت این امر نیز این است که در هنگام پوشیدن و استفاده از کفش هایی که سایز نامناسب دارند، به آنها آسیب وارد می شود.
  • نگهداری درست کفش ایمنی و قرار دادن آنها در بهترین مکان، هنگامی که از آنها استفاده نمی شود، می تواند در طول عمر آنها موثر باشد. به طور مثال اگر کفشها در مکان نامناسب و در نزدیکی حرارت یا در معرض تابش مستقیم خورشید قرار بگیرند، به مرور زمان دچار آسیب می شوند؛ در نتیجه از طول عمر آنها کاسته خواهد شد. 
  • انواع کفش ایمنی را فقط در زمان کار مورد استفاده قرار دهید. به عبارت دیگر کفش ایمنی را نباید نوعی کفش همه کاره دانست. بلکه فقط در مواقع ضرور و در زمان کار باید مورد استفاده قرار داد؛ زیرا کفش ایمنی مورد نظر متناسب با شرایط کار شما تولید می شود و جوابگوی هر شرایطی نخواهد بود. 
  • نظافت کفش های ایمنی را به موقع انجام دهید. در هنگام تمیز کردن آنها از وسایل نوک تیز و هر وسیله ای که منجر به آسیب زدن به آنها می‌ شود، نباید استفاده شود. همچنین، برای شستشوی آنها باید از شوینده های ملایم استفاده گردد.
  • کفش های خود را به درستی مورد استفاده قرار دهید. در هنگام بیرون آوردن آنها، بند کفش را شل کنید. در هنگام پوشیدن نیز از قرار دادن پاشنه پای خود بر روی قسمت عقب کفش جلوگیری کنید. 

بهترین زمان تعویض کفش های ایمنی

میزان طول عمر کفش ایمنی می تواند زیاد باشد؛ اما هیچ کفشی طول عمر نامحدود نخواهد داشت. بنابراین، پس از مدتی نیازمند تعویض کفش ایمنی خواهید بود. حال ممکن است برای شما سوال باشد که بهترین زمان تعویض کفش های ایمنی چه موقع است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت زمانی که کفش ایمنی دچار آسیب شود و وظیفه خود یعنی تامین امنیت کافی برای پا را نتواند به خوبی انجام دهد، نیازمند تعویض خواهد بود. در حالت کلی کفش هایی که دچار شکستگی، شل شدگی و ترک می شوند، نیازمند تعویض هستند. علاوه بر این، کفش هایی که به آنها صدمه ناگهانی وارد شود، باید تعویض شوند. 

  • تیم تحریریه
  • مرداد 4, 1402
  • 150 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه