ویژگی های کفش ایمنی استاندارد چیست؟

همانطور که می دانید، کفش ایمنی یکی از تجهیزات ایمنی محسوب می شود که از نظر ظاهری به کفش معمولی شبیه است. آیا می دانید ویژگی های کفش ایمنی استاندارد چیست؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. تفاوت یک کفش ایمنی استاندارد و یک کفش معمولی در جنس محکم، دوام بالا و حفاظت از پاهای افراد در مقابل خطرات احتمالی در محیط کار می باشد. افراد و کارگرانی که در شغل های پر خطر فعالیت می کنند، می بایست از کفش ایمنی استاندارد استفاده کنند.

آیا می دانید ویژگی های کفش ایمنی استاندارد چیست؟

می توان گفت که کفش ایمنی مرز بین زندگی و مرگ را مشخص می کند. از عواقب عدم استفاده از یک کفش ایمنی استاندارد می توان به سوختگی، قطعی انگشتان پا و شکستگی استخوان اشاره کرد.

در ادامه مطلب با ماه همراه باشید تا به جواب این سوال که ویژگی های کفش ایمنی استاندارد چیست؟ پاسخ دهیم.

کفش ایمنی استاندارد در محیط کار

تاثیرات یک کفش ایمنی استاندارد بر راندمان و عملکرد کاری چگونه خواهد بود؟

استفاده از کفش ایمنی استاندارد به عنوان یکی از تجهیزات ایمنی باید به طور جدی توسط کارفرمایان در محیط کار مد نظر قرار داده شود. کارفرمایان محترم می بایست در تهیه کفش ایمنی استاندارد و مناسب از هیچ اقدامی فرو گذار نکرده و این مسئله مهم را در اولویت قرار دهند.

استفاده از کفش نامناسب باعث می شود که فرد متحمل آسیب های جدی و جبران ناپذیری گردد. هنگامی که کارگر یک کفش ایمنی استاندارد و مناسب به پا داشته باشد، کمتر احساس خستگی می کند. بدین ترتیب با انرژی بیشتری به کار خود ادامه داده و همین مسئله منجر به بهبود راندمان کاری خواهد شد. از دیگر معایب استفاده از کفش نامناسب حین کار، درد در ناحیه کمر و پا می باشد. احساس درد در کارگر باعث می شود که توان و انرژی خود را برای ادامه کار از دست بدهد و بدین ترتیب راندمان کاری نیز کاهش خواهد یافت.

ویژگی های کفش ایمنی استاندارد چیست

وقت آن رسیده تا به این سوال همیشگی که ویژگی های کفش ایمنی استاندارد چیست؟، پاسخ دهیم.

یکی از مشخصاتی که لازم است یک کفش ایمنی استاندارد از آن برخوردار باشد، ایمنی و امنیت مصرف کننده می باشد. کفش ایمنی باید بتواند از انگشتان پای کارگر هنگام افتادن یک قطعه سنگین و یا فولادی به خوبی محافظت کند. طول عمر و ماندگاری بالا از دیگر مشخصات یک کفش ایمنی استاندارد محسوب می شوند. در صورتی که در ساخت کفش از چرم گاو و یا بوفالو استفاده شود، دیرتر فرسوده خواهد شد.

در ساخت کفش ایمنی به عنوان یکی از تجهیزات ایمنی پر کاربرد باید استانداردهای خاصی رعایت شوند. زیره کفش باید طوری طراحی و ساخته شده باشد که در استفاده دراز مدت منجر به خستگی پا نشود. کفش ایمنی باید دارای عاج ها و برجستگی های مناسب باشد تا از لیز خوردن افرادی که در محیط های لغزنده فعالیت می کنند، جلوگیری کند. یک کفش ایمنی استاندارد باید بتواند از پای کارگران در مقابل سوختگی و آسیب های ناشی از آتش سوزی جلوگیری کند.

و اما پاسخ دیگر به جواب این سوال که ویژگی های کفش ایمنی استاندارد چیست؟، این است که یک کفش ایمنی استاندارد باید خطر برق گرفتگی را در محیط کار کاهش دهد. درست است که کفش های ایمنی در مقایسه با کفش های عادی سنگین تر هستند. اما بهتر است از کفش های ایمنی سبک تر استفاده شود تا پا هنگام کار دچار خستگی و فرسودگی کمتری شود. با خرید از یک مرکز معتبر و خوشنام، از خرید یک کفش ایمنی استاندارد اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه