عینک ایمنی چه مدلی بخریم؟

عینک ایمنی چه مدلی بخریم؟” این سوال بیشتر برای کسانی پیش می آید که از تجهیزات ایمنی باید استفاده کنند. عینک ایمنی یک وسیله محافظت کننده از چشم در برابر عوامل فیزیکی و اشعه ها می باشد که بنا به کاربردهای آن می تواند مدل های گوناگون داشته باشد. برای آنکه بتوانید یک انتخاب معقول داشته باشید؛ بهترین کار آشنایی با مدل‌ های گوناگون عینک ایمنی و کاربردهای آنها است. در نتیجه، اگر می‌ خواهید پاسخ سوال “عینک ایمنی چه مدلی بخریم؟”  را پیدا کنید، بخش های بعد در این مقاله را از دست ندهید. 

انواع عینک ایمنی

انواع عینک ایمنی که در مشاغل پرخطر به منظور احتیاط و محافظت از چشم باید به استفاده برسند، موارد زیر را در بر می گیرند. این عینک ها نه تنها به لحاظ ساختاری بلکه از نظر ظاهری و کاربرد نیز متفاوت هستند.

  • عینک ایمنی جوشکاری: یکی از حائز اهمیت ترین عینک های صنعتی، عینک ایمنی جوشکاری است. این عینک چشمان شما را از نظر نور تولید شده در جوشکاری که اشعه های خطرناکی را شامل می‌ شود و براده های آهن که پرتاب می شوند، در امان می دارد. بنابراین، از خصوصیات بارز این عینک مقاومت بالای آن در برابر ضربات و داشتن وزن سبک می باشد.  
  • عینک ایمنی ضد اشعه های لیزر: در واقع ساختار شیشه عینک های ایمنی به گونه ای است که تاثیر منفی اشعه های لیزر بر چشم فرد را به حداقل می رسانند. تمامی کسانی که با دستگاه های لیزر کار می کنند و از جمله افراد فعال در کارگاه های برش و حکاکی لیزری لازم است از این عینک ها استفاده کنند. 
  • عینک ایمنی گاگل:عینک های گاگل تقریباً نوعی عینک همه کاره در صنعت های گوناگون می باشند. طراحی خوب این عینک ها فضای دید بسیار خوبی به شخص می دهد. همچنین، در برابر عوامل محیطی گوناگون مانند ضربه، نور و بخار مواد و غیره از چشم فرد به خوبی محافظت می کنند. 
  • عینک ایمنی آزمایشگاهی: عینک های آزمایشگاهی نیز طراحی خوب و فضای دید عالی دارند. این عینک ها در محیط هایی که افراد با مواد شیمیایی سروکار دارند، قابل استفاده هستند. در واقع حفاظت از چشم فرد در برابر مواد موجود در محیط اصلی ترین وظیفه این عینک محافظتی است. 
عینک ایمنی چه مدلی بخریم؟

فاکتورهای تاثیرگذار بر کیفیت عینک ایمنی 

تولید انواع عینک ایمنی به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات ایمنی به صورت انبوه صورت می پذیرد. اما، این عینک ها از لحاظ کیفی در یک سطح نیستند. این امر نشان می‌ دهد که برخی از فاکتورها بر کیفیت عینک ایمنی تاثیر گذار هستند. از جمله آنها طراحی و ساختار عینک، نوع مواد استفاده شده در ساختار عینک، سایز عینک، وزن، نوع استاندارد های به کار رفته در عینک ایمنی و موارد مشابه را می‌ توان اشاره کرد. در حقیقت ضمن آنکه یک عینک ایمنی خوب باید استانداردهای لازم را در خود داشته باشد؛ لازم است راحتی کافی را نیز برای اشخاصی که از آن استفاده می کنند به دنبال داشته باشد. بنابراین، طراحی و خصوصیات ظاهری عینک نیز مهم هستند.

بالاخره عینک ایمنی چه مدلی بخریم؟ برای خرید بهترین عینک ایمنی ضمن آنکه متناسب با شغل خود باید عینک را انتخاب کنید؛ لازم است فاکتورهای تاثیرگذار بر کیفیت عینک ایمنی را نیز در نظر داشته باشید. از طرفی، برای خرید بهترین عینک ایمنی لازم است برندهای برتر و شناخته شده که اصالت و کیفیت آنها به اثبات رسیده است، مد نظر شما باشند. این برندها اگرچه ممکن است گران تر باشند؛ اما کیفیت آنها نیز تضمین شده است و توصیه ما خرید این نوع از عینک می باشد. 

توصیه ها

  • اگرچه انواع عینک ایمنی را به منظور محافظت از چشم مورد استفاده قرار می دهید؛ اما فراموش نکنید که هر کدام از آنها به نحوی می توانند عوارض نیز داشته باشند. بنابراین، بهتر است استفاده از عینک ایمنی فقط مختص محل کار باشد. 
  • خرید عینک ایمنی را فقط از طریق مراکز معتبر انجام دهید و از مشاوره های کارشناسان فروش نیز در راستای خرید آنها بهره مند شوید. 
  • استفاده از عینک ایمنی در محیط های کار خطرناک برای چشم را حتما در دستور کار داشته باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه