کف شسهند

خرید کفش ایمنی یکی از کار های بسیار مهمی است که در هر کارگاه، معدن یا… باید صورت گیرد. برای انتخاب کفش ایمنی مناسب لازم است اطلاعات مناسب و حداقلی راجع به این محصولات داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را نیز انجام دهید.

این اطلاعات جهت خرید کفش ایمنی می تواند شامل جنس رویه، نوع زیره، مقدار تحمل حرارت، جنس زیره، وزن مناسب، طراحی و… می باشد. هر کدام از این مشخصات برای شغل و شرایط خاصی است و با دانستن آن ها شما در خرید کفش ایمنی بهترین انتخاب را خواهید داشت. تفاوت این مشخصات قطعا در هزینه های شما نیز فرق قابل توجهی خواهند داشت.

در این مقاله با تعدادی از این مشخصات بیشتر آشنا خواهیم شد:

وزن مناسب خرید کفش ایمنی

یکی از ویژگی های مهم کفش ایمنی مناسب به علت سختی های کار و طول مدت استفاده، وزن آن است. معمولا این کفش ها در مقایسه با کفش های اسپرت و… وزن بیشتری دارد. به همین علت است که در خید کفش ایمنی باسد توجه ویژه ای به این مورد داشت. کفش نباید احساس حمل سنگینی به شما بدهد. علت سنگین تر بودن این کفش ها هم به جنس قطعات استفاده شده در آن ها برمیگردد که اکثرا سرپنجه فولادی یا کامپئزیت دارند.

طراحی

در کل لباس ها، کفش تنها عنصری است که مستقیما با زمین تماس دارد. به همین دلیل طراحی آن ها بسیار اهمیت دارد. طراحی یک کفش ایمنی باید با استاندارد های خاصی انجام گیرد تا از آسیب های احتمالی وارده به زانو، قوزک و کمر در حین استفاده طولانی جلوگیری کند. یکی از نکات قابل توجه بحث ارگونومیک در هنگام خرید کفش راحتی آن در عین محافظت بالا است.

حریق

یکی از موارد احتمالی که ممکن است در هر مکان صنعتی اتفاق بیوفتد، آتش سوزی می باشد. سرپرست کارگاه باید از قبل نکات ایمنی را برای چنین لحظه ای در نظر گرفته باشد. استفاده از تجهیزات استاندارد مانند همان خرید کفش ایمنی مقاوم در برابر حریق می تواند از بسیاری آسیب ها به بدن انسان جلوگیری کند. این محصولات با بهره‌گیری از مواد محکم و مقاوم در ساختار خود از سوختگی‌های تند و زننده حاصل از تکه‌های شیمایی، تکه‌های فلزی و سایر مواد خطرناک در ناحیه پا جلوگیری خواهند کرد. بنابراین، توجه به این مورد از ویژگی های کفش ایمنی برای افرادی که در محیط‌های کاری خطرناک با احتمال آتش‌سوزی بالا مشغول به فعالیت هستند ضروری است.

زیره

زیره کفش ایمنی باید از ایمنی بالایی برخوردار باشد که حداقل این ایمنی، جلوگیری از ورود اجسام نوک تیز به کف پا و جلوگیر یا از لیز خوردن در موقیت های مختلف است. این دو مورد، یعنی لیز خوردن و ورود اجسام تیز به پا، دو مورد از خطرات با احتمال بسیار بالا است. ام موارد دیگری مانند جلوگیری از نفوذ اسید ها و آب نشدن زیره در حرارت نیز برای خرید کفش ایمنی مهم است.

کفش ایمنی

انواع سر پنجه

سرپنجه فولادی

از رایج‌ترین سرپنجه‌های استفاده شده در کفش‌های ایمنی بوده و دارای مقاومتی بیش از ۲۰۰ ژول است. این نوع سرپنجه از آسیب دیدن انگشتان، قطع و له شدن آن‌ها جلوگیری خواهد کرد. از جمله ویژگی‌های این نوع سرپنجه می‌توان به قیمت مناسب، استحکام بالا، ابعاد کوچک و تحمل وزن بالا اشاره کرد. البته این نوع سرپنجه رسانای برق نیز می‌باشد.

سرپنجه کامپوزیتی

این نوع سر پنجه دارای طراحی سبکی بوده و با استفاده از پلاستیک، کولار، فایبرگلاس و فیبر تولید می‌شود. از ویژگی های کفش ایمنی با سرپنجه کامپوزیتی می‌توان به عایق برق، وزن پایین، قیمت مناسب و حجم و ابعاد بیش‌تر آن اشاره کرد.

سرپنجه آلیاژی

از جدیدترین سرپنجه‌های استفاده شده در کفش‌های ایمنی، نوع آلیاژی بوده که از ترکیب آلومینیوم و تیتانیوم تولید می‌شود. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به وزن پایین، راحتی پا، استحکام پایین‌تر نسبت به سایر سرپنجه‌ها، خاصیت مغناطیسی و آهن‌ربایی و قیمت بالاتر آن اشاره کرد.

برای آشنایی با مشخصات بیشتر جهت انتخاب بهتر کفش ایمنی اینجا کلیک کنید.

معرفی چند نمونه کفش مناسب برای خرید:

کفش ایمنی چرم پلار مشکی/قهوه ای ساتر

رویه کفش ایمنی چرم پلار از جنس اشبالت طبیعی گاوی با کیفیت تهیه شده است.

زیره محصول دو رنگ و دو دانسیته با مواد pu محصول ترکیه و با تزریق دو مرحله‌ای مستقیم ساخته می شود.

سرپنجه کفش ایمنی چرم پلار از فولاد استاندارد و مقاوم در برابر ۲۰۰ ژول ‌ضربه می باشد. این سرپنجه دارای تائیدیه وزارت کار است.

آستر داخل کفش ابر آستری سوبله می باشد.

کفی داخلی کفش ایمنیبه صورت طبی EVA و ضد باکتری تولید شده است.

سایزبندی کفش ایمنی چرم پلار: 46-39

نوع دوخت: دوخت استاندارد با نخ ترکیه و ۴ بخیه در ۱ سانت.

بوگیر: دارای بوگیر با خاصیت ضد باکتری و قارچ.

گارانتی: دارای 6 ماه ضمانت برای شکستن زیره و جدا شدن زیره از رویه کفش

کفش ایمنی چرم پلار

پوتین کوهنوردی برند ارک مدل رخش

پوتین کوهنوردی برند ارک مدل رخش از رویه چرم جیر 2 میلی متری تهیه شده.

این نوع کفش برای کار در مزارع کشاورزی و همچنین دامداری ها بسیار مناسب است علاوه بر آن، این کفش برای فعالیت های ورزشی مانند صخره نوردی و پیاده روی در ارتفاعات نیز کارایی مناسبی دارد.

در زیره پوتین کوهنوردی مدل رخش، از ماده پلی اورتان مقاوم PU استفاده شده.

علت استفاده از آن اضافه کردن خاصیت ضد لغزش و سایش و تولید اصطکاک مناسب است.

زیره استفاده شده کفش را به گزینه ای مناسب برای ورزش های کوهنوردی و طبیعت گردی تبدیل کرده است.

پوتین کوهنوردی برند ارک مدل رخش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه