انواع دستکش ایمنی و کار

بر اساس پژوهش های گسترده انجام شده، آسیب های محل کار حدودا 40 تا 60 در صد مربوط به دست ها هستند، از همین بابت است که باید به انتخاب دستکش کار مناسب به عنوان یک وظیفه نگاه کرد.

دستکش کار نیز مانند باقی تجهیزات ایمنی از انواع مختلفی تشکیل شده است که هر کدام برای استفاده خاصی انتخاب می شنود. قبل از انتخاب دستکش کار مناسب بهتر است انواع آن را بشناسید و نسبت به خطرات احتمالی کار خود ان ها را انتخاب و استفاده کنید.

خرید دستکش ضد مواد روغنی ساق بلند مکسی درای

دستکش ضد روغن

دستکش ضد روغن مکسی درای دو لایه روکش نیتریل و میکروفوم نیتریل است.

این 2 لایه باعث مقاومت در برابر مایعات و مواد نفتی و چنگش بسیار بالا در محیط های روغنی می شود.

روکش دستکش تمام نیتریل بوده و با فرمول اختصاصی روی بافت متراکم نایلوکی کشیده شده است.

معرفی نمونه های دستکش کار:

دستکش نخی / پارچه ای

یکی از پر استفاده ترین نوع دستکش نمونه نخی آن است که برای پروژه های کوچک خانگی تا عملیات های سنگین کارگاهی استفاده می شود. این دستکش کار محافظت صد در صدی و خیلی بالایی به شما ارائه نمی دهد و اکثرا برای جلوگیری از خراش ها و زخم شدن دست ها مورد استفاده قرار می گیرند. این دستکش ها بسیار سبک و راحت هستند.

دستکش پارچه ای روکش دار

در رتبه بندی حفاظت، دستکش روکش دار یک پله از نخی بالا تر قرار میگیرد. انتخاب دستکش کار مناسب که روکش داشته باشد برای جلوگیری از سوراخ شدن، بریدگی، محافظت در برابر مواد شیمیایی و… انجام می گیرد. پوشش آن ها که به عنوان روکش نامگذاری شده در قسمت کف دست انجام می شود و معمولا از جنس نیتریل، پی‌وی‌سی و یا پلی اورتان می باشند و می تواند یک دستکش کار مناسب برای کارهای مختلف کارگاهی باشد.

دستکش چرمی

دستکش های چرمی به دلایل چسبندگی مناسب، عایق بودن و دوام بالا نسبت به بقیه جنس ها می توانند مطلوب باشند. آنها ضخیم تر از پارچه های معمولی هستند که این موضوع سطح بالاتری از محافظت را ارائه می دهد.

با این حال، دستکش‌های چرمی وقتی بیش از حد در معرض دمای بالا قرار می‌گیرند، خشک می‌شوند، ترک می‌خورند یا چروک می‌شوند. به همین دلیل برای کار با گرمای زیاد ایده آل نیستند، اگرچه در شرایط خوب، محافظت کافی در برابر سوختگی را ارائه می دهند.

جوشکارها معمولاً از دستکش های چرمی استفاده می کنند که اکثرا دارای یک آستر بادوام برای ارائه محافظت بیشتر نیز است.

دستکش های لاتکس، لاستیکی یا پلاستیکی

این محصولات دستکش کار مناسب برای محیط های پزشکی یا آزمایشگاه ها هستند. آنها معمولاً برای جابجایی مناسب می باشند، اما از خطرات زیستی، مواد شیمیایی، حلال‌ها و سایر مواد مضر محافظت می‌کنند.

با این حال، از آنجایی که مواد بسیار نازک و انعطاف پذیر هستند، این دستکش ها هیچ مقاومتی در برابر سوراخ شدن یا گرما ندارند. آنها هنگام استفاده از ابزار تیز یا شعله، یا هنگام کار با سطوح ساینده ایده آل نیستند.

دستکش کولار

دوام دستکش های کولار آنها را به انتخابی ایده آل برای موقعیت های صنعتی تبدیل می کند. این ماده یک راه حل سبک وزن و در عین حال قوی برای محافظت از دست ارائه می دهد که امکان جابجایی را فراهم می کند و در عین حال قوی باقی می ماند. کولار در برابر بریدگی و سوراخ شدن مقاوم است و اغلب به عنوان آستر در انواع دیگر دستکش ها استفاده می شود.

دستکش لاستیکی بوتیل

دستکش های لاستیکی بوتیل بهترین راه حل هنگام کار با مواد شیمیایی هستند. از آنجایی که آنها لاستیکی هستند، مایعاتی را که با آنها در تماس هستند جذب نمی کنند. لاستیک در برابر مواد شیمیایی مضر مانند الکل ها، کتون ها، ترکیبات نیترو، اسیدها، بازها و حتی سوخت موشک مقاومت می کند. آنها می توانند دماهای سرد و گرم، سایش، اکسیداسیون و خوردگی ازن را نیز تحمل کنند.

دستکش های مقاوم در برابر لرزش/مقاوم در برابر ضربه

تاثیر ارتعاش طولانی مدت در حال تبدیل شدن به یک نگرانی اصلی برای رهبران EHS است. خوشبختانه، دستکش‌های مقاوم در برابر لرزش وجود دارند که می‌توانند به کاهش تأثیر ارتعاش طولانی کمک کنند. این دستکش ها به جذب بیشتر ضربه های ابزار یا تجهیزات ارتعاشی کمک می کنند تا انرژی کمتری به دستان شما منتقل شود. آنها بیشتر در صنایع ساخت و ساز، خودروسازی و ساخت و ساز استفاده می شوند که در آن کارگران از ابزارهای ارتعاشی برای مدت زمان طولانی استفاده می کنند.

دستکش های مقاوم در برابر سوراخ شدن

این دستکش ها به طور خاص برای مقاومت در برابر بریدگی یا سوراخ شدن دست طراحی شده اند. صنایعی که برش دستی انجام می دهند، مانند ساخت و ساز، خدمات مواد غذایی و انبارداری، می توانند از دستکش های مقاوم در برابر سوراخ شدن بهره مند شوند.

دستکش آلومینیومی

اینها یکی از بهترین انواع دستکش برای استفاده در هنگام کار با گرما هستند. آنها در برابر دماهای بالا بسیار مقاوم هستند، به همین دلیل در جوشکاری، ریخته گری و آزمایشگاه ها رایج هستند. آنها می توانند از دستان شما بدون نقص در دمای حداکثر 2000 درجه فارنهایت محافظت کنند.

خرید دستکش جوشکاری کف چرم یک تکه کد ۲۰۵

دستکش ایمنی کف چرم

در دستکش جوشکاری کف چرم، از اشبالت استفاده شده که ضخامت 1 تا 1.5 میلی متر دارد و با دوام و قابل انعطاف است.

انگشت میانی و انگشت شست همراه دو نوار چرمی دوخته شده اند. محل اتصال پارچه برزنتی و چرم به آستر نیز برای استحکام بیشتر دو بار به آستر دوخته شده است. دوخت آستر به صورت ریز و محکم صورت گرفته است.

دستکش جوشکاری کف چرم دارای استاندارد EN388: 4243 و همچنین تاییدیه اداره کار می باشد.

این محصول با چرم طوسی رنگ و پارچه قرمز عرضه می گردد. جنس پارچه 100 درصد پنبه می باشد و وزن کلی دستکش 230 گرم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه