دستکش ایمنی کار و 2 خطری که شما را تهدید می‌کندش

همانطور که احتمالا میدانید سوانح دست در صنعت بین 40 تا 60 درصد از کل اتفاق های ناگوار را تشکیل می دهد از همین بابت هم هست که استفاده و خرید دستکش ایمنی اهمیت بسیار بالایی در هر کارخانه، کارگاه و یا… دارد.

اما تنوع دستکش ایمنی در بازار برای صنعت گران بسیار بالاست و انتخاب مدل آن بسیار مهم. پس قبل از خرید دستکش ایمنی مناسب باید حداقل اطلاعات مورد نیاز را درباره این محصولات داشته باشید. جنس، رنگ، بافت، ساق و… از عواملی است که باید در نظر گرفته شود.

در اینجا با چند نمونه از دستکش هایی که احتمالا به درد کار شما بخورند آشنا می شویم به همراه لینک خرید:

دستکش نخی / پارچه ای

این رایج ترین نوع دستکش برای کارهای عمومی یا پروژه هایی است که در آن به سطح بالایی از محافظت نیاز نیست. این دستکش ها پوشش پارچه ای نازک و سبکی را ارائه می دهند که ایمنی کمی برای کاربر ارائه می دهد. آنها بیشتر برای جلوگیری از خراش های جزئی یا پارگی استفاده می شوند، اگرچه هیچ کاری برای جلوگیری از سوراخ، سوختگی یا بریدگی انجام نمی دهند.

دستکش ایمنی

دستکش بافتنی 70 گرمی hsetop؛ کلیک کنید

دستکش بافتنی 70 گرمی، در دسته دستکش های ایمنی قرار می گیرد که برای محافظت از دست و راحتی کار با اشیای محتلف در صنایع مختلف تولید شده است.

استفاده از نخ و پنبه در این محصول باعث راحتی دست و نرمی آن شده است. همچنین این جنس در فصول سرد باعث گرمی حدودی دست شما می شود.

دستکش بافتنی قابلیت استفاده در صنعت، عموم و کارهای کارگاهی را دارد.

دستکش پارچه ای روکش دار

یک پله بالاتر از دستکش های پارچه ای بدون روکش، این دستکش ها کمی محافظت بیشتری در برابر سوراخ، بریدگی و مواد شیمیایی ایجاد می کنند. نیتریل، پی وی سی و پلی اورتان انواع رایج پوشش ها هستند.

دستکش چرمی

دستکش ایمنی چرمی به دلایلی مطلوب هستند. چسبندگی، عایق و دوام خوبی دارند. آنها ضخیم تر از پارچه های معمولی هستند که سطح بالاتری از محافظت را ارائه می دهد.

با این حال، دستکش‌های چرمی وقتی بیش از حد در معرض دمای بالا قرار می‌گیرند، خشک می‌شوند، ترک می‌خورند یا چروک می‌شوند. به همین دلیل برای کار با گرما ایده آل نیستند، اگرچه در شرایط خوب، محافظت کافی در برابر سوختگی ارائه می دهند.

جوشکارها معمولاً از دستکش های چرمی استفاده می کنند که معمولاً دارای یک آستر بادوام برای ارائه محافظت بیشتر است.

دستکش جوشکاری

دستکش جوشکاری تمام چرم hsetop؛ کلیک کنید

این دستکش ایمنی چرم مخصوص جوشکاری طراحی شده؛ چرا که در مقابل حرارت از خود مقاومت خوبی نشان می دهد و بسیار با کیفیت تولید شده است.

دستکش های لاتکس، لاستیکی یا پلاستیکی

خرید دستکش ایمنی لاتکس بیشتر برای محیط های پزشکی یا آزمایشگاه ها استفاده می شوند. آنها معمولاً برای جابجایی مناسب هستند، اما از خطرات زیستی، مواد شیمیایی، حلال‌ها و سایر مواد مضر محافظت می‌کنند.

با این حال، از آنجایی که مواد بسیار نازک و انعطاف پذیر هستند، این دستکش ها هیچ مقاومتی در برابر سوراخ شدن یا گرما ندارند. آنها هنگام استفاده از ابزارهای تیز یا شعله، یا هنگام کار با سطوح ساینده ایده آل نیستند.

دستکش لاستیکی بوتیل

دستکش های لاستیکی بوتیل بهترین راه حل هنگام کار با مواد شیمیایی هستند. از آنجایی که آنها لاستیکی هستند، مایعاتی را که با آنها در تماس هستند جذب نمی کنند. لاستیک در برابر مواد شیمیایی مضر مانند الکل ها، کتون ها، ترکیبات نیترو، اسیدها، بازها و حتی سوخت موشک مقاومت می کند. آنها می توانند دماهای سرد و گرم، سایش، اکسیداسیون و خوردگی ازن را نیز تحمل کنند.

دستکش های مقاوم در برابر لرزش/مقاوم در برابر ضربه

تاثیر ارتعاش طولانی مدت در حال تبدیل شدن به یک نگرانی اصلی برای کارفرما های EHS است. خوشبختانه، دستکش‌های مقاوم در برابر لرزش وجود دارند که می‌توانند به کاهش تأثیر ارتعاش طولانی کمک کنند. این دستکش ها به جذب بیشتر ضربه های ابزار یا تجهیزات ارتعاشی کمک می کنند تا انرژی کمتری به دستان شما منتقل شود. خرید دستکش ایمنی بیشتر در صنایع خودروسازی و ساخت و ساز صورت می گیرد که در آن کارگران از ابزارهای ارتعاشی برای مدت زمان طولانی استفاده می کنند.

دستکش های مقاوم در برابر سوراخ شدن

این دستکش ها به طور خاص برای مقاومت در برابر بریدگی یا سوراخ شدن دست طراحی شده اند. طرح بافته شده به انحراف اجسام تیز که می توانند پوست را سوراخ کنند کمک می کند. صنایعی که برش دستی انجام می دهند، مانند ساخت و ساز، خدمات مواد غذایی و انبارداری، می توانند از دستکش های مقاوم در برابر سوراخ شدن بهره مند شوند.

دستکش آلومینیومی

خرید دستکش ایمنی آلمنیومی یکی از بهترین انتخاب دستکش برای استفاده در هنگام کار با گرما هستند. آنها در برابر دماهای بالا بسیار مقاوم هستند، به همین دلیل در جوشکاری، ریخته گری و آزمایشگاه ها رایج هستند. آنها می توانند از دستان شما بدون نقص در دمای حداکثر 2000 درجه فارنهایت محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه