تکنولوژی‌ های نوین در کفش ایمنی و لباس ایمنی

وجود تکنولوژی‌ های نوین در کفش ایمنی و لباس ایمنی از کیفیت بالاتر، ایمنی بیشتر و مزایای استفاده از این تجهیزات ایمنی خبر می دهد. این تکنولوژی ها منجر می گردند تجهیزات را با اطمینان بیشتری بتوانیم به کار ببریم. انواع کفش و لباس ایمنی امروزه دارای تکنولوژی و استانداردهای مخصوص به خود هستند. به این ترتیب، این تجهیزات ایمنی قابل دسته بندی می باشند و کاربردهای جداگانه دارند. 

تکنولوژی‌ های نوین در کفش ایمنی و لباس ایمنی

امروزه با وجود برندهای تولیدکننده مختلف، تکنولوژی‌ های نوین در کفش ایمنی نیز متفاوت می باشند. اما تقریبا تمام آنها با هدف تولید نوعی مجهز از کفش ایمنی، استانداردهای مختلفی را برای کفش ها پیاده می کنند. تکنولوژی ها هم مربوط به کفه کفش ها و هم مربوط به ساختار کلی آنها می باشند. 

رایج ترین تکنولوژی‌ های نوین در کفش ایمنی

کفش های ایمنی به عنوان نوعی کاملا متفاوت از کفش ها، نه تنها تقریبا همگی دارای خاصیت طبی می باشند؛ بلکه تکنولوژی های منحصر به فرد نیز دارند. به دلیل متنوع بودن در اینجا فقط به ذکر چند نمونه از آنها پرداخته می شود:

  1. تکنولوژی کفه EASE
  2. تکنولوژی ERGO
  3. تکنولوژی ASTM F2413-11 برای کفش های کامپوزیت
  4. تکنولوژی و استاندارد ASTM F2413-05 برای کفش های ضد الکتریسیته
  5. تکنولوژی و استاندارد ASTM F2413-1 برای کفش های ضد برش  
  6. تکنولوژی Visi Flash که خاصیت ضد نور ایجاد می کند
  7. تکنولوژی Vibram 
  8. تکنولوژی M SELECT GRIP در کفش های ضد لغزش 

همانطور که ملاحظه می فرمایید؛ تکنولوژی های ذکر شده متنوع بوده و در یک نوع کفش ممکن است یک یا دو مورد از آنها به کار گرفته شوند. یک کفش ایمنی خوب حداقل یکی از موارد فوق را در خود دارد. البته فراموش نکنید که کفش های ایمنی با توجه به کاربرد هایی که برای آنها تعریف می شود، به تکنولوژی ها و استانداردهای متفاوت نیاز دارند. بنابراین استانداردهای به کار رفته در آنها باید متفاوت می باشند. 

اهمیت تکنولوژی‌ های نوین در کفش ایمنی و لباس ایمنی

کفش ها، لباس ها و تجهیزات ایمنی را برای مواقع اضطراری لازم داریم تا در صورت وقوع اتفاق های مختلف، به عنوان پوشش محافظت کننده، بهترین عکس العمل را از خود نشان دهند. اما آیا تمامی کفش ها و لباس ها این خصوصیت را دارند؟ البته که ندارند. به همین دلیل است که به سراغ نوع ایمنی آنها می رویم. در میان کفش و لباس های ایمنی نیز نوع استاندارد و برتر آنها باید اولویت باشند. وگرنه تنها پسوند ایمنی برای تجهیزات ایمنی کفایت نمی کند. 

اهمیت تکنولوژی‌ های نوین در کفش ایمنی و لباس و پوشش های ایمنی آنجا مشخص می شود که بهترین بازخورد را داشته و وظیفه ایمنی خود را به طور کامل ایفا می کنند. قطعاً سلامت جسم و جان برای همه ما مهمتر از کاری است که در حال انجام آن هستیم. از این رو، استفاده از انواع کفش و لباس ایمنی در حین انجام کار حداقل خدمتی است که افراد در راستای حفظ سلامت خود می توانند انجام دهند. بنابراین شناخت نوع استاندارد کفش و لباس های ایمنی که تکنولوژی های نوین را در خود دارند بسیار مهم می باشد؛ به علاوه، اولویت شما باید خرید برندهای برتر آنها باشد. 

لباس ایمنی

تکنولوژی‌ های نوین در پوشش و لباس ایمنی

علاوه بر انواع کفش ایمنی، امروزه لباس ها و پوشش ها و تجهیزات ایمنی مشابه نیز دارای تکنولوژی های نوین می باشند. همه این تکنولوژی ها از پیشرفت علم انسان خبر می دهند و مهمترین مزیت آنها استفاده به موقع از این تکنولوژی‌ ها است. از جمله مدرن ترین تکنولوژی های پوششی موارد زیر را می توان اشاره داشت:

  1. کلاه ایمنی هوشمند
  2. جلیقه خنک کننده
  3. عینک هوشمند
  4. لباس بیونیک
  5. سنسورهای هوشمند

هر کدام از موارد فوق به نوبه خود حائز اهمیت می باشند. از جمله مزایای استفاده از تکنولوژی های فوق علاوه بر محافظت از جسم انسان، هشدار به کارگران، کاستن از فشار کار، تامین راحتی بیشتر برای افراد و کمک کردن به آنها می باشد.  امروزه این پوشش ها در صنعت های مهم و از جمله؛ صنعت ساخت و ساز، پزشکی و رادیولوژی، نیروگاه های هسته ای و اتمی و موارد مشابه بسیار کارایی دارند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه