ترکیب کفش ایمنی و لباس ایمنی مناسب

وجود ترکیب کفش ایمنی و لباس ایمنی در پوشش پرسنل و نیروهای مجموعه ها بسیار حائز اهمیت است. در مشاغل مختلف با توجه به خطراتی که ممکن است افراد را تهدید کنند، پوشیدن لباس های مخصوص ضروری می باشد. از طرفی، اهمیت کفش ایمنی و لباس ایمنی تقریبا برابر است. از این رو، این دو جزء به صورت ترکیبی باید هم زمان در پوشش فرد موجود باشند. 

برای ترکیب کفش ایمنی و لباس ایمنی، لازم است کفش ها و لباس ها با توجه به شغل مورد نظر و نیازهای آن انتخاب شوند. به عبارتی، کیفیت و ایمنی در انتخاب این البسه حرف اول را می زند. کفش ها و لباس های خوب باید خصوصیاتی داشته باشند که در ادامه به بیان آنها پرداخته می شود.

خصوصیات کفش ایمنی خوب

قطعا از انواع کفش ایمنی بیش از ظاهر زیبا، انتظار محکم بودن و ایمن بودن داریم. چرا که این کفش را برای محافظت از پا که همواره در معرض آسیب دیدن های احتمالی در محیط کار است، نیاز داریم. با این حال یک کفش ایمنی خوب می تواند ظاهری زیبا هم داشته باشد. از خصوصیات مهم کفش های ایمنی مرغوب موارد زیر هستند: 

  1. مقاومت بالا در برابر ضربه و ضد ضربه بودن
  2. نسوز بودن
  3. عایق الکتریسیته
  4. لغزنده نبودن کفش
  5. داشتن وزن سبک
  6. حفظ گرمای پا
  7. طراحی مناسب و استاندارد
  8. کیفیت و ماندگاری بالا  

برای طراحی و تولید کفش هایی با خصوصیات فوق از مواد اولیه مختلفی با توجه به نوع کفش استفاده می شود. به طور مثال در تولید کفش آتش نشانی ملاک نسوز بودن کفش است. به همین دلیل از مواد مخصوصی که عایق حرارت و گرما می باشند و خاصیت نسوز بودن دارند استفاده می گردد. برای تولید کفش معدن به عنوان نوعی کفش کار نیز ضد ضربه بودن اهمیت دارد. از این رو کفش های کار امروزه متنوع تولید می شوند که در کل می توان آنها را در سه دسته زیر قرار داد:

  • کفش صنعتی
  • کفش آتش نشانی
  • کفش نیم بوت ایمنی

البته برای شناخت بهتر کفش ها می توان دسته بندی های دیگری نیز برای آنها داشت؛ اما در حالت کلی از موارد فوق خارج نیستند.

ترکیب کفش ایمنی و لباس ایمنی

لباس کار ایمنی 

اهمیت انواع لباس ایمنی کار نیز کمتر از کفش ایمنی نیست، بلکه این دو در کنار هم معنا پیدا می کنند و ضرورت هر دو بالا است. لباس کار ایمنی نقش محافظت از بدن را در برابر شرایط محیطی و عوامل فیزیکی ناشی از محیط کار دارد. بنابراین لباس ایمنی هم با توجه به نوع آن باید خصوصیاتی داشته باشد. 

  1. ضد آب و رطوبت
  2. ضد مواد خورنده بودن
  3. داشتن ضخامت کافی
  4. چند تکه بودن برای پوشش دادن کل بدن
  5. مناسب فصل بودن
  6. طراحی و رنگ بندی مناسب

با توجه به اینکه لباس های ایمنی با توجه به شرایط محیط کار تولید می شوند، در تولید آنها از پارچه های مختلف استفاده می شود؛ حتی طراحی آنها تفاوت دارد. معمولا لباس های ایمنی همگی استاندارد تولید می شوند؛ اما نوع استانداردهای آنها فرق دارد. 

ست کفش ایمنی و لباس ایمنی 

ترکیب کفش ایمنی و لباس ایمنی به شکلی صحیح در کنار هم، بر مزایای استفاده از پوشش ایمنی می افزاید. در واقع این دو جزء، مکمل یکدیگر محسوب می شوند و بهتر است در کنار هم استفاده شوند. در ترکیب کفش ایمنی و لباس ایمنی لازم است نوع شغل را در نظر داشته و بهترین نوع لباس و کفش برای شغل انتخاب شوند. در انتخاب هر کدام از آنها نیز استاندارد بودن لباس و کفش باید اولویت شما باشد. مورد دیگر این است که برندهای برتر که استانداردها در آنها بهتر رعایت می شوند باید در اولویت قرار بگیرند. 

به عنوان جمع بندی، لازم به ذکر است بدانید که در ترکیب کفش ایمنی و لباس ایمنی باید دقت کرد. برای حفظ سلامت جسم لازم است پیرامون لباس ها و کفش های ایمنی شناخت کافی داشته باشید و با استفاده به موقع و صحیح از آنها، احتمال بروز خطرات و حادثه های محیط کار را به حداقل برسانید. 

  • تیم تحریریه
  • خرداد 31, 1402
  • 138 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه