کفش ایمنی پا را از چه خطراتی محافظت می کند

مهندسی ساختمان همیشه یک صنعت پرخطر بوده و هر ساله حوادث زیادی رخ می دهد. اگر کنترل نشود، احتمالاً بر روند آرام ساخت و ساز پروژه تأثیر می گذارد و حتی منجر به عواقب جدی می شود. بنابراین، ما باید حوادث و خطرات احتمالی را در محل ساخت و ساز کشف کنیم و سپس از تجهیزات ایمنی حرفه ای برای جلوگیری از صدمات ناشی از این حوادث استفاده کنیم. تجهیزات ایمنی دارای کفش ایمنی محل ساخت و ساز، کلاه ایمنی محل ساخت و ساز، جلیقه ایمنی محل ساخت و ساز و غیره هستند. در ادامه مطلب خواهیم گفت کفش ایمنی پا را از چه خطراتی محافظت می کند .

در پروژه های ساختمانی، ایمنی موضوع بسیار مهمی است. همیشه باید در نظر داشته باشیم: اول ایمنی. هر روز، کارگران ما در کارگاه های ساختمانی ممکن است با خطرات مختلفی روبرو شوند. خطراتی که کارگران ممکن است در محل ساخت و ساز با آن مواجه شوند عبارتند از:

  • افتادن از بلندی
  • تلفات برق گرفتگی
  • صدمات مکانیکی
  • حوادث سقوط
  • آتش سوزی: آتش سوزی ساختمان و دود.

کفش ایمنی پا را از چه خطراتی محافظت می کند

کارگران باید در طول ساخت و ساز از پاهای خود استفاده کنند، بنابراین محافظت از پا مهمترین چیز است. داشتن یک محیط کار ایمن برای پاها مهمترین بخش در یک سایت ساختمانی است. بنابراین به یک جفت کفش ایمنی مناسب نیاز داریم. انواع مختلفی از کفش ایمنی وجود دارد. با توجه به محیط های کاری مختلف، باید از کفش های ایمنی مختلف استفاده نمود. اگر مکانی که در آن کار می کنید نسبتاً گرم است، هر روز در معرض آفتاب سوزان هستید و پاهایتان عرق می کند، داشتن یک جفت کفش ایمنی تنفسی و سبک در این زمان چه نعمتی است. در این زمان می توانید این جفت کفش ایمنی سبک وزن را انتخاب کنید:

کفش هایی با زیره لاستیکی، پنجه فولادی و صفحه استیل. دارای عملکردهای ضد ضربه، ضد سوراخ شدن و سبک وزن است. این جفت کفش ایمنی مشکل ایمنی کارگران را کاملا حل می کند. اگر محل ساخت و ساز نسبتا گرم است، کفش های سبک و قابل تنفس نیز بهترین گزینه را برای کارگران ساختمانی فراهم می کند. آنها مجبور نیستند مشکلات تاول های پا و بوی نامطبوع ناشی از کفش های بسته را تحمل کنند. علاوه بر این، این کفش ها بسیار محکم و قابل اعتماد هستند و پس از عرضه به بازار مورد علاقه بسیاری از مصرف کنندگان قرار می گیرند.

در مقایسه با کفش ایمنی تنفس پذیر چکمه های ایمنی چرمی مورد علاقه بسیاری از کارخانه ها، سایت های ساختمانی و شرکت های دیگر است. از آنجایی که کفش های ایمنی کارگاهی قابل تنفس دارای مقاومت سایشی ضعیفی هستند، برای مکان هایی با محیط های کاری سخت مناسب نیستند. بنابراین مردم به طور طبیعی کفش های ایمنی چرمی را در نظر می گیرند. کفش های ایمنی چرمی دارای ویژگی های مقاومت در برابر سایش خوب، عمر طولانی و محافظت بهتر هستند.

کفش ایمنی مناسب چه مشخصاتی دارد؟

از آنجایی که پوست گاو در برابر سایش مقاوم‌تر است و عمر مفید بالایی دارد، برای ساخت کفش ایمنی از پوست گاو به عنوان رویه کفش استفاده می شود. با استفاده از زیره دوبل PU، مقاومت در برابر سایش و عملکرد ضد لغزش تا حد زیادی افزایش می یابد. افزودن برخی مواد خاص همچنین می تواند کفی را قادر سازد که ویژگی های مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر اسید و قلیایی و سایر محیط های خشن را داشته باشد.

در مورد پنجه و زیره وسط، همچنان از پنجه فولادی و زیره استیل استفاده می شود که عملکردهای خوبی در برابر ضربه و سوراخ شدن دارند. عملکرد محافظتی این چکمه های ایمنی محل ساخت و ساز بسیار قدرتمند است، می توان از آن در بسیاری از محیط های کاری استفاده کرد و مواد استفاده شده در کفش های ایمنی  بسیار خوب، مستحکم و بادوام هستند. سر کفش های ایمنی دارای یک کلاهک ضد ضربه داخلی است که می تواند در برابر ضربه 20 کیلو نیوتن و فشار استاتیکی 15 کیلو نیوتن مقاومت کند تا از عملکرد ایمن و محافظت از پاهای شما اطمینان حاصل کند.

زیره دارای یک صفحه فولادی ضد سوراخ داخلی است که می تواند نیروی سوراخ 1100 کیلو نیوتن را تحمل کند و از کف پای شما در برابر اجسام تیز محافظت کند و با عملکرد ضد الکتریسیته ساکن می توان از آن در محیطی با نیازهای ضد الکتریسیته ساکن استفاده کرد تا عملکرد آن تضمین بیشتری داشته باشد. زیره کفش ایمنی باید در برابر سایش مقاوم باشد. زیره لاستیکی برای بهبود مقاومت در برابر سایش استفاده می شود که برای استفاده در محیط های خشن راحت است و عمر مفید چکمه های محافظ را طولانی می کند. معمولا کفش های ایمنی ضد آب هستند و همچنین می توانند در برابر اسید ضعیف، قلیایی، روغن و سایر مواد محافظت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه