کفش ایمنی صنعتی

کار در شرایط سرد به معنای لباس پوشیدن برای گرم نگه داشتن است و کفش شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر در خارج از منزل کار می کنید یا در معرض سرمای شدید هستید، چکمه های عایق حرارتی ضروری هستند. پاهایی که به درستی در برابر سرما عایق بندی نشده اند در معرض سرمازدگی و سایر خطرات مربوط به سرما هستند. استفاده از کفش ایمنی صنعتی می تواند تا حد زیادی از پاهای شما در برابر سرما محافظت کند. چکمه های چرمی ضد آب یک انتخاب محبوب برای کار در شرایط مرطوب هستند. کار در یک محیط مرطوب شما را در معرض خطر خیس شدن قرار می دهد. بنابراین خشک نگه داشتن پاها نیز به محافظت از آنها در برابر سرما کمک می کند. کفش هایی با چرم ضد آب نیز از پوسیدگی و رشد قارچ محافظت می کنند.  

کفش های ضد لغزش برای بسیاری از صنایع مورد نیاز است. کارکنان بهداشت، کارگران صنایع غذایی، کارگران صنعت فلز و خودرو، کارگران کارخانه و غیره. این لیست تقریباً بی پایان است. کفش های ضد لغزش دارای زیره ای هستند که صافی را کاهش می دهد و اصطکاک را افزایش می دهد و از تصادف جلوگیری می کند.

کفش ایمنی صنعتی

کار با فلزات مذاب خطرات زیادی دارد. کفش های ریخته گری، جوشکاری یا حفاری به طور خاص برای این نوع کار ساخته می شوند. این کفش ها برای عایق بودن در برابر گرمای شدید یا سایر شرایط محیطی طراحی شده اند. آنها از ورود فلزات داغ به درزهای کفش جلوگیری می کنند. برای این منظور استفاده از چکمه های ایمنی با زیره پلاستیکی توصیه می شود.

در انتخاب کفش مناسب باید عوامل متعددی را در نظر گرفت. باید مطمئن شوید که در ناحیه مچ پا احساس امنیت و راحتی می کنید و می توانید به خوبی حرکت کنید. به همین دلیل هر مدل کفش ایمنی در 2 نوع ساق کوتاه یا ساق بلند تولید می شود. همچنین باید مطمئن شوید که پاها به خوبی در کفش ایمنی قرار می گیرند. یک کفش مناسب اما گشاد یا سایز بزرگ می تواند خطری در محل کار باشد. توجه به محیط کار و شناسایی خطرات احتمالی و همچنین بررسی شرایط محیطی مانند رطوبت، گرما و سیم برق و … مهمترین اصل قبل از خرید و انتخاب کفش ایمنی است. همیشه اطمینان حاصل کنید که کفشی که انتخاب می کنید مطابق با دستورالعمل های تعیین شده توسط شرکت و نوع کار شما باشد.

اهمیت کفش های ایمنی صنعتی برای کارمندان تولید

تجهیزات حفاظت فردی (PPE) برای جلوگیری از صدمات و تضمین سلامت و ایمنی کارکنان شما بسیار مهم است. یکی از انواع مهم و نادیده گرفته شده PPE کفش ایمنی است که برای محافظت از پا در برابر خطرات رایج تولید طراحی شده است. بسته به فعالیت شغلی و تجهیزاتی که کارکنان شما استفاده می کنند، قرار گرفتن در معرض خطرات زیر می تواند منجر به آسیب های جدی پا شود:

  • مواد خورنده
  • خطرات الکتریکی
  • سطوح داغ یا لغزنده
  • الکتریسیته ساکن، که می تواند در شرایط مناسب باعث انفجار شود
  • اجسام سنگین که ممکن است روی پاها بیفتند یا غلت بزنند
  • اجسام تیز که می توانند پاها را سوراخ کنند
  • فلز مذاب، که می تواند روی پا پاشیده شود و باعث سوختگی و آسیب های دیگر شود

هنگامی که این خطرات در محل کار وجود دارد، کارکنان باید برای اطمینان از ایمنی و کاهش خطرات، کفش محافظ بپوشند. کفش های ایمنی رایج در تولید که می توانند برای محافظت از کارگران استفاده شوند، به شرح زیر است:

کفش‌های پنجه فولادی، پنجه ایمنی تقویت‌شده یا کلاهک پا تقویت‌شده: این نوع کفش‌ها برای محافظت در برابر آسیب‌های له‌شدگی ناشی از افتادن اجسام طراحی شده‌اند.

کفش‌های مقاوم در برابر سوراخ شدن: این کفش‌ها معمولاً با فلز تقویت می‌شوند و برای جلوگیری از آسیب پاها روی میخ، پیچ یا شی تیز دیگری، طراحی شده‌اند.

چه زمانی کفش کار مورد نیاز است؟

کفش‌های بدون فلز: این نوع کفش‌ها نارسانا هستند و از خطر برق گرفتگی محافظت می‌کنند. به طور کلی این نوع کفش ها می توانند تا 600 ولت برق در محیط های خشک محافظت کنند. لازم به ذکر است که رطوبت و سایش می تواند بر کارایی این نوع کفش های ایمنی تأثیر بگذارد.

کفی های غیر لغزنده (لاستیکی یا چوبی): کفش های ضد لغزش مجهز به یک زیره تخصصی هستند که می تواند خطرات لغزش، زمین خوردن و سقوط را کاهش دهد.

کفش عایق: این کفش ها برای محافظت از پا در برابر دمای شدید طراحی شده اند. لازم به ذکر است که کفش های مخصوص هم برای محیط های گرم و هم برای محیط های سرد وجود دارد. علاوه بر این، خطرات مربوط به سوختگی های شیمیایی نیاز به کفش های مخصوص دارد.

عوامل مختلفی وجود دارد که تعیین می کند چه نوع کفشی برای کارمندان شما مناسب است، از جمله خطرات احتمالی که در معرض آنها قرار دارند، ماشین آلاتی که استفاده می کنند و الزامات موقعیت آنها. صرف نظر از نوع کفش ایمنی مورد استفاده، مهم است که کارکنان اطمینان حاصل کنند که به درستی مناسب هستند و به خوبی نگهداری می شوند. کفش های ایمنی نیز باید قبل از هر بار استفاده از نظر علائم سایش بررسی شوند. اگر کفشی ترک خورده یا علائم دیگری از آسیب دیده است، کارکنان باید فورا آن را تعویض کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه