کفش ایمنی سبک و راحت

کار کردن و فعالیت در محیط های صنعتی و اجرایی مستلزم استفاده از یونیفرم های مخصوص و کفش ایمنی میباشد. کفش ایمنی سبک و راحت بهترین مدل کفش های ایمنی است که هنگام خرید و استفاده باید به آن دقت کرد. وظیفه کفش های ایمنی محافظت از پا در برابر خطرهای احتمالی میباشد. برای مثال در محیط های عمرانی و اجرایی، لازم است کفی کفش و سر پنجه های آن مجهز به فولاد باشد. به دلیل زیاد بودن قطعات فولادی و میلگرد در کف کارگاه های ساختمانی و احتمال نفوذ آن به کف کفش، بهتر است از کفشهای با لژ بلند استفاده نمود. زمانی که آهن آلات یا قطعات سنگین از ارتفاع سقوط میکند، وزن زیادی را به پا منتقل میکند که استفاده از کفش ایمنی سبک و راحت و دارای سر پنجه های فولادی سبب میشود که قطع عضو صورت نگیرد.

عوارض کفش نامناسب برای بدن

پا قلب دوم انسان است که مجموعه ای از اعصاب را در خود جای داده است. محافظت از این عضو با پوشیدن کفش ایمنی سبک و راحت از جمله ضروری ترین کارهایی است که در محیط کار باید انجام گیرد. در محیط های مختلف کاری، کفش های ایمنی متفاوتی استفاده می شود. استفاده از کفش مناسب و راحت مخصوص محیط کار قبل از انتخاب باید مورد توجه قرار گیرد. کفش ایمنی اگر قرار است در مدت زمان طولانی استفاده شود، باید به طبی بودن آن نیز دقت کرد. زیرا در صورت طبی نبودن کفش، مشکلات بسیاری برای ستون فقرات، چشم ها و مفاصل انسان پیش می آید. خستگی زیاد و کمر درد از جمله رایج ترین و شایع ترین مشکلاتی است که برای افراد در صورت استفاده از کفش نامناسب پیش می آید.

کفش ایمنی سبک و راحت، به کفشی میگویند که کفی آن مطابق با شکل و فرم پای افراد طراحی میشود. طبی بوده و پا در آن دچار پیچ خوردگی و دررفتگی نمیشود. برای مثال کفش ایمنی در محیط های بیمارستانی باید دارای کفی و ارتفاع لژ مناسب همچنین تهویه مطبوع باشد. در سوله های صنعتی کفش های ایمنی باید فرد را در برابر برق گرفتگی و سر خوردن در قسمت های لیز کارگاه مراقبت کند. در محیطهای اجرایی همانطور که در بالا گفته شد، لازم است کفش ایمنی سبک و راحت از مقاومت در سرپنجه های خود برخوردار بوده و کف کفش پوشش های فولادی داشته باشد.

کفش ایمنی سبک و راحت از چه جنسی ساخته میشود؟

کفش باید سبک بوده و راحتی پا را تضمین کند. کفش ایمنی سبک و راحت به کفشی میگویند که از جنس مناسب و طراحی درست و اصولی ساخته شده باشد. معمولا و به صورت رایج کفش های ایمنی از جنس چرم طبیعی ساخته میشوند. مهمترین عاملی که در راحتی کفش تاثیر به سزایی دارد، جنس پارچه ای است که در دوخت آستر داخلی کفش استفاده میشود. پا در کفش نباید عرق کرده و دچار میخچه یا قارچ و باکتری گردد.

معمولا جنس کفی کفش ایمنی سبک و راحت از جنس پلی اورتان انتخاب شده و به صورت تزریقی ساخته میشود. سر پنجه های این کفش ها پهن طراحی میشود که به انگشتان پا فشار زیادی وارد نگردد. جنس دیگری که در ساخت کفش های ایمنی استفاده می شود، زیره های روبر یا roberr است. ویژگی این دست زیره های کفش، لاستیکی بودن آن است. سایش و شکستگی ندارد و در طول زمان میتوان به راحتی و بدون هیچگونه آسیب از آن استفاده کرد. جنس رویه کفش ایمنی به دلیل تبادل هوا بین داخل و بیرون کفش از جنس چرم یا الیاف مصنوعی با کیفیت ساخته میشود.

راحتی کفش ایمنی سبک و راحت از چه جهتی است؟

کفش ایمنی سبک و راحت در صورتی استاندارد است که از جاهای معتبر خریداری شده و از جنس های با کیفیت در ساخت آن استفاده شود. جنس آستر و شکل کفی آن، همچنین طراحی کلی ارگونومی کفش، متناسب با شکل پا، از جمله فاکتورهایی است که برای راحتی کفش در نظر گرفته میشود. تمامی موارد ذکر شده باید با حفظ سبکی وزن کفش در ساخت استفاده شود. نحوه بسته شدن کفش نیز از جمله مواردی است که در راحتی کفش تاثیر میگذارد. برای محیط های بیمارستانی، بهتر است از کفش ایمنی چسبی و سرباز با حفظ بهداشت پا استفاده شود. اما در محیط های صنعتی خرید کفش ایمنی سبک و راحت با بند های محکم یا همان کفش ایمنی بندی، بهتر از سایر مدلهای کفش میباشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه