کفش ایمنی سبک

آیا خرید کفش ایمنی راحت و سبک منطقی است؟

استفاده از کفش ایمنی برای اطمینان از ایمنی و سلامت پا ضروری است. اما در این بین افراد بسیاری وجود دارند که در مورد سنگین‌بودن کفشهای ایمنی گله مند هستند. در حالی که سنگین‌بودن کفشهای ایمنی بخشی از ساختار و طراحی چنین کفش‌هایی است. اگر کفش ایمنی راحت باشد، دیگر کفش ایمنی نخواهد بود! البته در حوزه کفشهای ایمنی محصولاتی وجود دارند که نسبت به سایر محصولات سبک‌تر و راحت‌تر هستند. در ادامه به بررسی کفش ایمنی سبک و راحت و نحوه استفاده از کفشهای ایمنی میپردازیم.

کفش ایمنی سبک و راحت را چگونه انتخاب کنم؟

استفاده از کفشهای سنگین وزن در محیط‌های کاری میتواند منجر به درد پا و بروز ورم های گاه به گاه شود. به جای استفاده از کفشهای سنگین وزن میتوانید از کفش ایمنی راحت و سبک استفاده کنید. ساختار این کفش ها به نحوی است که از درد کردن پاها در محیط‌های کاری جلوگیری میکند. علاوه بر وزن کفش ایمنی، استاندارد بودن ساختار آن نیز از بروز انواع پا درد که به دلیل کار زیاد بروز میکند، جلوگیری خواهد کرد. چرا که ممکن است کفش‌های ایمنی سبک و راحتی وجود داشته باشد که باعث درد کردن پاها میشود! از این رو در انتخاب کفش سبک و راحت نه تنها به وزن کفش، بلکه به ساختار آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

کفش ایمنی راحت

چگونه می توان از درد پا در محل کار جلوگیری کرد؟

راحتی در محیط کار باعث افزایش تمرکز میشود. زمانی که شخص در پاهای خود احساس راحتی کند میتواند در محیط‌های کاری بهره وری بالایی داشته باشد. پوشیدن کفش ایمنی راحت و سبک یکی از مواردی است که میتواند از درد پاها در محیط‌های کاری جلوگیری کند. استفاده از کفشهای ایمنی مخصوصا برای اشخاصی که در محیط‌های کاری مرتّباً جابجا میشوند الزامی است. چنانچه نمیتوانید از کفش ایمنی طبی استفاده کنید، کشش پا را در برنامه روزانه خود بگنجانید. در محیط‌های کاری زمانی که برای خوردن ناهار و یا استراحت آماده میشوید، کفشهای خود را در بیاورید و از چند کشش موثر برای ریکاوری پاهایتان استفاده کنید.

زمانی که به خانه برمیگردید از ماساژ دادن پا ها درون آب داغ غافل نشوید. ماساژ دادن پاها از درد بیش از حد آنها در محیط‌های کاری جلوگیری میکند و شما را برای فردای دیگر آماده میکند. چنین امری ورم پاها را از بین میبرد.

چگونه می توان کفش های پنجه فولادی را راحت تر کرد؟

کفش ایمنی پنجه فولادی جزو کفش ایمنی راحت و سبک به شمار نمی‌آید. کفش ایمنی پنجه فولادی جزو کفشهای ایمنی سنگین وزن و سفت است. اما افرادی که باید از کفشهای پنجه فولادی استفاده کنند قادرند شرایطی را فراهم کنند که استفاده از این کفشها را راحت تر میکند. در کفشهای پنجه فولادی اولین علتی که باعث ایجاد ناراحتی در پاها میشود کمبود جا در جعبه پنجه پا است. برای رفع این مشکل میتوانید در حین خرید کفشی را انتخاب کنید که پاهایتان درون آن راحت است. در خرید کفش ایمنی فولادی حتما یک جفت جوراب مخصوص کار نیز به همراه داشته باشید. در حین انتخاب کفش ایمنی فولادی پوشیدن جوراب‌های مخصوص کار الزامی است. چنانچه از قبل کفش ایمنی پنجه فولادی خریداری کرده‌اید، اقدامات زیر را به منظور ایجاد راحتی در حین پوشیدن آنها انجام دهید:

  • از جوراب‌هایی با جنس پلی استر یا پشم مصنوعی استفاده کنید
  • در حین استراحت بند کفش هایتان را گاهاً شُل کنید تا پاها در معرض هوای تازه قرار بگیرند
کفش ایمنی راحت

کفش ایمن و راحت بپوشید و از درد زانو جلوگیری کنید

کفشهای ایمنی سنگین موجب پا درد و دردهای موضعی در زانوها و سایر مفاصل پا نیز میشود. چنانچه کفش ایمنی بسیار سنگین باشد، فشار زیادی به زانوها به هنگام جابجا کردن کفشهای ایمنی وارد خواهد شد. اعمال فشار زیاد در دراز مدت میتواند به زانوها آسیب جدی وارد کند و در مواقعی شخص را از ادامه فعالیت‌های کاری منع کند. مفصل زانو جزو آسیب پذیر ترین استخوانها در بدن انسان است. با استفاده از کفش استاندارد میتوان از زانوها محافظت کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه