چه لباسی برای جوشکاری خوب است

اگرچه ما ایده بسیار خوبی در مورد تجهیزات حفاظتی جوشکاران داریم، اما سوال بهتری که باید بپرسیم این است که چه لباسی برای جوشکاری خوب است یا جوشکاران هنگام جوشکاری چه چیزهایی را نباید بپوشند؟ ایمنی شما اولویت اصلی شماست، بنابراین مطمئن شوید که لباس هایتان از شما در برابر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، سوختگی و سایر موارد مضر محافظت می کند.

مواد مصنوعی در لباس بدترین نوع مواد برای جوشکاری هستند. آنها مشکل بزرگی هستند زیرا تحت گرما ذوب می شوند و ممکن است پوست شما را بسوزانند. مواد مصنوعی مانند پلی استر به راحتی مخلوط می شوند و مشتعل می شوند و به شدت می سوزند. روغن، گریس و آلاینده های قابل احتراق از دیگر موادی هستند که لباس های جوشکاری هرگز نباید با آنها تماس داشته باشند. علاوه بر این، هنگام جوشکاری از انگشتر یا سایر جواهرات استفاده نکنید.

چه لباسی برای جوشکاری خوب است

جوشکاران باید برای محافظت از خود در برابر اشعه ماوراء بنفش، شعله‌های باز، جرقه‌ها و فلز داغ به سراغ لباس‌هایی بروند که سنگین ‌وزن، محکم بافته شده یا از 100% پنبه یا پشم ساخته شده‌اند، بروند. پوشیدن پیراهن های آستین بلند که دارای دکمه های سرآستین و یقه برای محافظت بیشتر از گردن هستند، ایده آل است. جیب های پیراهن باید بسته باشد تا از جمع شدن فلز داغ یا جرقه جلوگیری شود. پوشاندن جیب ها با فلپ نیز کارساز خواهد بود. در مورد انتخاب رنگ، برای جلوگیری از انعکاس نور، لباس تیره بپوشید.

اگر شلوار می پوشید، مطمئن شوید که پاهای شلوار سرآستین ندارند، زیرا سرآستین ها می توانند جرقه ها را جمع کنند. تمام لبه های فرسوده، سوراخ ها و پارگی های لباس را بررسی کنید – مطمئن شوید که همه آنها تعمیر شده اند. برای محافظت از ساعد و مچ دست بهتر است از آستین یا دستکش چرم استفاده کنید. چرم یک عایق عالی برای جوشکاری است. پیش بند چرمی نیز بپوشید تا سینه و پهلوی شما هنگام ایستادن یا نشستن محافظت شود.

از چکمه های بند بلند استفاده کنید تا از ورود جرقه به چکمه ها جلوگیری کنید. چکمه های مقاوم در برابر آتش یا محافظ هایی که در اطراف ساق های شلوار و رویه چکمه بسته شده اند به شدت توصیه می شود.

محافظت در برابر تشعشعات جوشکاری

برای محافظت از خود در برابر تشعشعات جوش، پارچه های محکم بافته شده را بپوشید که وزن مناسبی دارند. اینها مانع از رسیدن اشعه UV به پوست شما می شوند. دکمه های پیراهن شما نیز باید بسته شود تا از گلو و گردن شما محافظت کند. سر خود را با کلاه پارچه ای بپوشانید تا پوست سر شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت شود. با پوشیدن کلاه ایمنی جوشکاری از صورت خود محافظت کنید. محافظ صورت جوشکاری نیز برای محافظت در برابر ذرات پرنده و تشعشع مناسب است. در نهایت، از محافظی استفاده کنید که بتواند جرقه ها را از لباس شما دور نگه دارد.

هنگامی که جرقه‌ها در کارگاه جوشکاری شروع به پرواز می‌کنند، باید با پوشیدن لباس‌های مقاوم در برابر شعله، از خود محافظت کنید. ایمنی شخصی جوشکاری با استفاده از هیچ چیز مصنوعی که جرقه بزند و یا مشتعل شود یا ذوب شود، شروع می شود. لباس‌های پنبه‌ای نسبت به پیراهن‌های مصنوعی در برابر شعله مقاوم‌تر هستند. بهترین محافظت در برابر جرقه را چرم دارد، اما اگر در آب و هوای گرم تری جوشکاری می کنید، زمانی که هوا در بیرون 90 درجه است و خورشید بر شما می تابد، نمی خواهید کت چرمی سنگین بپوشید. گزینه های زیادی برای محافظت وجود دارد، مانند پیش بند و آستین های چرمی. اگر یک پیراهن نخی خنک را با یک پیش بند چرمی ست کنید، هنگام جوشکاری بسیار ایمن تر و راحت تر خواهید بود.

آشنایی با انواع لباس های جوشکاری

پیراهن جوشکاری

پیراهن‌های نخی آستین بلند برای کارهای جوشکاری ایده‌آل هستند و بازوها و بالاتنه را پوشش می‌دهند. مواد مصنوعی جرقه می گیرند و سپس روی پوست شما ذوب می شوند. علاوه بر این، آستین های کوتاه از بازوهای شما در برابر جرقه ها یا اشعه های مضر فرابنفش محافظت نمی کند که علت سرطان پوست است. اگر یک پیراهن نخی آستین کوتاه انتخاب می کنید، مطمئن شوید که آستین های جوشی بلند را روی بازوهای خود بپوشید. پشم همچنین یک ماده پوشاک ایمن برای جوشکاری است.

ژاکت های جوشکاری

یک ژاکت جوشی چرمی یا جیر محافظت کاملی از بازوها و قسمت بالایی بدن شما می کند و با خیال راحت تمام جرقه ها را که ممکن است در حین کار روی شما فرود آید منحرف می کند. ژاکت ها مخصوصاً برای جوشکارانی که در آب و هوای سردتر کار می کنند و نیاز به گرم ماندن و در عین حال محافظت از خود دارند ایده آل هستند. اگر یک ژاکت چرمی برای آب و هوای شما خیلی سنگین باشد، بسیاری از برندهای برجسته جوشکاری کت های پارچه ای مقاوم در برابر شعله می سازند. برخی از ژاکت ها بدنه نخی با آستین های چرمی را نیز ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه