چرا پوشیدن کفش ایمنی مهم است؟

چرا پوشیدن کفش ایمنی مهم است؟ همه ما اهمیت چکمه های فولادی سنگین را برای کسانی که در صنعت ساختمان کار می کنند می دانیم. اما کفش های ایمنی در طیف وسیعی از سبک های مختلف هستند که آنها را برای بسیاری از محیط های کاری مختلف از جمله فرودگاه ها، تدارکات و صنایع حمل و نقل، مناسب می کند. مهم ترین نکته برای خرید کفش ایمنی، انتخاب متناسب با محیط کار است. اگر محیط کار شما نسبتاً آرام است، می توانید چکمه های ایمنی کارگاه ساختمانی معمولی را انتخاب کنید، اگر محیط کار کمی سخت تر است، می توانید چکمه های ایمنی کارگاه ساختمانی چرمی را انتخاب کنید.

کارگران در حال کار با ماشین آلات، جابجایی مواد و سایر عملیات هستند، معمولاً پاهای آنها در پایین ترین قسمت وضعیت کارشان قرار دارد و هر زمان که بخواهند با اجسام سنگین و سخت تماس پیدا می کنند، به طوری که در اثر ضربات چاقو و ضربه آسیب می بینند. علاوه بر این، کارگران توسط محلول در آزمایشگاه می سوزند و در کارگاه دچار برق گرفتگی می شوند. طبق آمار، 7 درصد از آسیب های تصادفی در محیط کار، آسیب های پا است. بنابراین، هنگام کار در مکان‌های پرخطر، کارگران باید از کفش‌های ایمنی مطابق با استانداردها استفاده کنند تا از آسیب دیدگی پا تا حد زیادی جلوگیری شود.

چرا پوشیدن کفش ایمنی مهم است؟

1.محافظت در برابر سقوط اجسام

هنگام کار در محیط‌های شلوغ و سریع، مهم است که کارگران نه تنها لباس‌های محافظ بپوشند، بلکه پاهای آن‌ها از آسیب‌های احتمالی له شدن محافظت شود. جابجایی و بلند کردن اجسام سنگین، مانند محیط فرودگاه، خطر افتادن اقلام روی پای کارگران را به همراه دارد. کفش های ایمنی با پنجه های تقویت شده می توانند به ایمنی کارگران کمک کنند.

2. به جلوگیری از لغزش و افتادن کمک می کند

سر خوردن، لغزش و سقوط در هر محیط کاری ممکن است اتفاق بیفتد، به خصوص زمانی که کفش ایمنی بخشی از لباس نباشد. کفش‌های ایمنی که به خوبی جا می‌شوند به حفظ تعادل کمک می‌کنند و راحت هستند و از هر گونه سر خوردن یا لغزش جلوگیری می‌کنند. همچنین مهم است که کفش ها دارای کشش و آج صحیح باشند، به خصوص هنگام کار بر روی نردبان در صنعت ساختمان یا روی سطوح ناهموار.

3. به وضعیت بدن کمک می کند و از کشیدگی عضلات جلوگیری می کند

کفش های ایمنی نه تنها از کارگر در برابر افتادن ناخواسته یا صدمات محافظت می کنند، بلکه می توانند از فشار عضلانی جلوگیری کنند. کفش‌هایی که به خوبی از قوس پا محافظت می‌کنند، کفشی راحت ارائه می‌کنند که به درستی ساق پا را تراز می‌کند، به وضعیت بدن کمک می‌کند و درد کمر را کاهش می‌دهد.

دلایل اهمیت استفاده از کفش ایمنی

4. حفاظت در برابر عناصر

هنگامی که کارکنان در همه نوع آب و هوا در خارج از منزل کار می کنند، مانند صنایع ساختمانی، لجستیکی و فرودگاهی، بسیار مهم است که کفش آنها در برابر باران، برف و سرمای شدید از پاهایشان محافظت کند. کفش ها باید به خوبی عایق بندی شده و ضد آب باشند تا از شرایطی مانند سرمازدگی و سایر مشکلات گردش خون جلوگیری شود.

5. به محافظت در برابر شوک الکتریکی کمک می کند

بدیهی است که برق یک عامل خطر بزرگ در بسیاری از محل‌های کار است و حتی اگر اقدامات ایمنی و بهداشتی در نظر گرفته شده است، پوشیدن کفش‌های ایمنی مناسب برای کارگران ضروری است. اینها باید از مواد غیر رسانا مانند چرم یا لاستیک ساخته شوند تا از احتمال برق گرفتگی جلوگیری شود. اگر کارمندان در محیطی کار می کنند که احتمال تجمع الکتریسیته ساکن وجود دارد، کفش های ضد الکتریسیته ساکن نیز توصیه می شود.

همیشه اطمینان حاصل کنید که کارگران کفش های ایمنی مناسب می پوشند. انجام این کار باعث می شود کارگران ایمن، شاد و راحت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه