چرا باید از عینک جوشکاری استفاده کنیم

چه در حال آماده شدن برای یک روز دیگر به عنوان یک جوشکار تمام وقت باشید و چه سعی می کنید چند قطعه فلز را برای یک پروژه به هم بچسبانید، عینک های جوشکاری بخش مهمی از تجهیزات ایمنی شما هستند. در این مطلب دریابید که چرا باید از عینک جوشکاری استفاده کنیم و به کجا می توانید برای خرید با قیمت مناسب مراجعه کنید. همان طور که می دانید کلاه ایمنی از صورت شما در برابر مواد در حال حرکت، جرقه و جوش داغ جوشکاری محافظت می کند. متأسفانه، یک کلاه ایمنی به تنهایی همیشه شما را ایمن نمی کند. تولیدکنندگان کلاه ایمنی استفاده از یک جفت عینک ایمنی تایید شده را در زیر ماسک به عنوان یک لایه محافظ اضافی توصیه می کنند. این کار از تماس مواد زائد با چشمان شما در زمانی که ماسک شما بالا است، جلوگیری می کند.

برخی از جوشکاران نیز استفاده از عینک جوشکاری را در زیر کلاه خود انتخاب می کنند. اگر لنز جوشی شما کم سایه است، سایه اضافی می تواند به محافظت از چشمان شما کمک کند. مطمئن شوید که عینک های ایمنی جوش شما به درستی طراحی شده اند تا نور UV قدرتمندی که از جوشکار می آید را تحت الشعاع قرار دهد. استفاده از  عینک جوشکاری که جلوی نور ماوراء بنفش را نمی گیرد یا تکیه بر لنز جوشکاری که سایه مناسبی ندارد می تواند باعث آسیب شدید به چشم شود.

چرا باید از عینک جوشکاری استفاده کنیم

جدی ترین و فوری ترین خطرات ناشی از جوشکاری با عدسی هایی است که سایه کافی ندارند. این می تواند قرنیه شما را بسوزاند و باعث از دست دادن دائمی بینایی شود. جوشکاری با کلاه ایمنی مناسب اما بدون عینک ایمنی می تواند خطر تماس زباله های پرنده با چشم و آسیب جدی را افزایش دهد.

جرقه های تصادفی، خرده های فلز و سایر زباله ها می توانند هنگام جوشکاری در فضا پرواز کنند. کلاه ایمنی شما را از بسیاری از این مسائل محافظت می کند، اما شکاف هایی در لبه های کلاه شما وجود دارد. برای محافظت کامل از چشم، از یک عینک جوشکاری استفاده کنید. در حالی که صدمات چشمی برای جوشکاران نگران کننده است، ممکن است حتی پس از یک حرفه کامل جوشکاری از کور شدن اجتناب شود. تجهیزات محافظ مناسب برای حفظ بینایی شما بسیار مهم است. همیشه رویه‌های ایمنی را مرور کنید و قبل از کار با دستگاه جوش تجهیزات کامل محافظ جوشکاری خود را بپوشید.

آیا عینک های ایمنی می توانند زیر ماسک جوشکاری قرار بگیرند؟

کلاه های جوشکاری به طور خاص برای استفاده از عینک در زیر آنها طراحی شده اند. در شرایط جوشکاری سبک، به جای کلاه ایمنی کامل و عینک ایمنی، از عینک های جوشکاری استفاده کنید. این تنظیم ممکن است برای جوشکاری در فضاهای کوچک نیز مناسب تر باشد.شای برای شما هم سوال است که چرا جوشکاران هنگام کار از عینک شیشه ای مخصوص استفاده می کنند؟ همه ما شاهد جرقه هایی بوده ایم که در طی فرآیند جوشکاری تولید می شود. حتی اگر در فاصله بسیار دور از محل جوش بایستید، چشمان شما آن حس خیره کننده را احساس می کند که بسیار آزاردهنده است.

جوشکاران هنگام کار از عینک شیشه ای مخصوص استفاده می کنند تا از چشمان خود در برابر اشعه های مضر UV و IR که در طول فرآیند جوشکاری تولید می شود محافظت کنند. فرکانس اشعه ماوراء بنفش از 400 نانومتر تا 0.6 نانومتر است که برای چشم بسیار مضر است و با چشم غیر مسلح دیده نمی شود. در عینک شیشه ای مخصوص جوشکارها نیز از ورود گرد و غبار، زباله، بخار، پاشش جوش و تراشه های جرقه به چشم جلوگیری می کند.

اگر از عینک های شیشه ای مخصوص که مخصوص جوشکاری طراحی شده استفاده نکنید، ممکن است باعث صدمات کشنده به چشم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه