لباس کار یکسره مناسب کدام مشاغل است

لباس کار انواع مختلفی دارد و یکی از انواع آنها لباس کار سرهمی است. چنین لباس کاری به صورت سرهمی دوخته میشود، به نحوی که قسمت بالا تنه و پایین تنه به هم متصل میشود. آیا میدانید لباس کار یکسره مناسب کدام مشاغل است؟ اهمیت لباس کار یکسره در کدام مشاغل بیشتر حس میشود؟

از آنجایی که لباس کار سرهمی ویژگیهای منحصر به فردی دارد و کار با آن راحت است، در مشاغل بسیاری مورد استفاده قرار میگیرد. به عبارتی اهمیت لباس کار یکسره تنها به یک یا چند شغل خاص محدود نیست. در ادامه قصد داریم توضیحات بیشتری در مورد اینکه که لباس کار یکسره مناسب کدام مشاغل است در اختیارتان قرار دهیم.

انواع لباس کار یکسره در مشاغل صنعتی و کارگاهی

استفاده از لباس کار یکسره مزایای بسیاری دارد و مهمترین مزیت آن ایجاد راحتی بیشتر در حین کار است. به همین منظور لباس کار های یکسره خود به دو نوع مختلف تقسیم بندی میشود:

  • لباس کار سرهمی آستین دار یا خلبانی
  • لباس کار سرهمی بدون آستین یا دو بنده

انتخاب هر یک از انواع لباس کار های سرهمی بسته به نوع فعالیت افراد متغیر است.

لباس کار سرهمی

مشاغلی که باید از لباس کار سرهمی استفاده کنند!

جواب به این سوال که لباس کار یکسره مناسب کدام مشاغل است قدری سخت است. چرا که امروزه در هر شغلی میتوان از لباس کار سرهمی استفاده نمود. اما استفاده از این لباس برای برخی از مشاغل اهمیت بیشتری دارد. به عبارتی در چنین مشاغلی افراد برای حفظ سلامت فیزیکی باید خود را موظف به پوشیدن لباس کار یکسره بدانند. در اینجا لیستی از مشاغلی که تهیه شده است که استفاده از لباس یکسره در حین انجام آنها اهمیت بسیاری دارد.

لباس کار یکسره برای پرسنل کارواش:

پرسنل کارواش جز افراد هستند که در حرفه خود روزانه با مقدار زیادی آب و انواع مواد شوینده در ارتباط هستند. تماس مدام با آب و انواع شوینده های سمی میتواند باعث بروز های بیماری پوستی و یا عارضه های مربوط به مفاصل پا و دست شود. پوشیدن لباس کار یکسره ضد آب در این حرفه اهمیت بسیاری دارد.

لباس کار یکسره برای شغل برقکاری:

اهمیت استفاده از لباس کار یکسره برقکاری چندین برابر بیشتر از سایر لباس های ایمنی است. چرا که اگر در حین کار شخص دچار برق گرفتگی شود منجر به مرگ وی خواهد شد. به عبارتی پوشیدن لباس ایمنی برقکاری تنها منحصر به حفاظت از بدن در برابر خراش و مانند آنها نیست.

لباس کار یکسره برای مشاغل کار با چوب:

تجهیزاتی که نجار ها و کابینت ساز ها با آنها سروکار دارند اغلب برنده و بسیار تیز است. برای آنکه بتوان از دست ها، انگشت ها و سایر اعضای بدن به خوبی محافظت کرد باید لباس کار یکسره مناسب این شغل را تهیه نمود.

لباس کار یکسره برای جوشکارها:

شغل جوشکاری بازی با آتش است. هر جوشکاری برای جلوگیری از سوختن دست ها و پاها موظف به پوشیدن لباس کار سرهمی مناسب برای این حرفه است. لباس جوشکاری باید استاندارد و تا حدی نسوز باشد.

هدف از طراحی لباس کار یکسره در مشاغل مختلف چیست؟

آیا میدانید کدام لباس کار یکسره مناسب کدام مشاغل است؟ طراحی انواع لباس کار برای مشاغل مختلف اهداف مختلفی دارد. از این رو در دوخت لباس کار یکسره برای مشاغل مختلف به مطابقت کاربرد و اهداف پوشیدن آن لباس توجه ویژه‌ای میشود. هدف از پوشیدن لباس کار یکسره در دو مورد خلاصه میشود:

  • حفاظت از شخص در برابر خطرات احتمالی در محیط‌های شغلی
  • ایجاد تبعیض و جدا کردن افراد عادی از افراد متخصص در محیط کار

یک لباس کار سرهمی مناسب زمانی میتواند از شخص در برابر انواع خطرات محافظت کند جنس پارچه‌اش و نوع دوخت آن با کاربردش تناسب داشته باشد. به عبارتی لباس کار سرهمی نجاری نمیتواند در مشاغلی مانند جوشکاری به طور کارآمد از شخص محافظت کند. در برخی از مشاغل ممکن است لباس کار به کلاه و یا دستکش ایمنی نیز مجهز باشد. اما در مقابل امکان دارد در برخی از مشاغل پوشیدن دستکش دست و پا گیر باشد!

  • تیم تحریریه
  • شهریور 23, 1401
  • 555 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه