قیمت لباس کار جوشکاری

قیمت لباس کار جوشکاری احتمالا اولین چیزی باشد که هنگام انتخاب این لباس‌ها به آن توجه می‌شود. این در حالی است که در لباس‌های کار، ایمنی حرف اول را می‌زند. کیفیت و ایمنی در لباس کار جوشکاری اغلب نادیده گرفته می‌شود اما برای هر جوشکار، به خصوص یک جوشکار مبتدی، بسیار مهم است که از تجهیزات مناسب استفاده کند.

لباس کار مناسب برای جوشکاری

برای انتخاب لباس جوشکاری، علاوه بر در نظر گرفتن قیمت لباس کار جوشکاری، جنس آن را در نظر داشته باشید. به هیچ وجه سراغ پارچه‌های مصنوعی مانند نایلون یا پلی استر نروید. جوشکاری کردن با یک تیشرت ساده یا یک گرمکن نخی می‌تواند به شدت خطرناک باشد. جوشکاری به طور مستقیم با شعله و حرارت در ارتباط است و هر اشتباه کوچکی ممکن است به یک فاجعه‌ی بزرگ جانی یا مالی (و یا هر دو) تبدیل شود.

یکی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از اتفاقات این چنینی، استفاده از لباس جوشکاری است. لباس جوشکاری باید بتواند در برابر آتش، جرقه و تقریبا هر خطر دیگری مقاومت کند. بهترین لباس‌های جوشکاری معمولا 100 درصد از پنبه ساخته می‌شوند و یا در دوخت آنها از جین ضخیم استفاده می‌شود. البته پشم یکی از ایمن‌ترین مواد برای تولید لباس جوشکاری است اما پوشیدن چنین لباس‌هایی در محیط‌های جوشکاری که همواره دما در آنها بالاست، بسیار طاقت فرسا خواهد بود.

اهمیت لباس کار جوشکاری

اهمیت دستکش در لباس کار جوشکاری

دستکش یکی دیگر از اجزاء مهم در میان تجهیزات ایمنی جوشکاری است. آنها با ضخامت‌ها مختلفی تولید می‌شوند که بسته به نوع جوشکاری که قرار است انجام دهید، می‌توانید بین آنها انتخاب کنید. برای جوشکاری MIG باید از دستکش‌هایی استفاده کنید که ضخامت متوسطی دارند تا بتوانید به راحتی دستان خود را حرکت دهید. برای جوشکاری TIG دستکش‌های نازک‌تر هم پاسخگو خواهد بود. برخی از انواع جوشکاری‌ها نیاز دارند که ضخیم‌ترین دستکش‌ها را استفاده کنید تا از حفاظت از دستان خود اطمینان حاصل نمایید.

یکی از بهترین مواد برای تولید دستکش‌های جوشکاری، چرم است. چرم رسانا نیست و به دستان شما اجازه‌ی نفس کشیدن می‌دهد. همچنین دوام زیادی دارند و قیمت آنها نیز نسبتا مناسب است و اگر فرسوده شوند می‌توانید راحت‌تر از سایر مواد، آنها را جایگزین کنید. هنگام خرید دستکش برای جوشکاری دقت کنید که ساق آن به اندازه‌ی کافی بلند باشد تا به خوبی از ساعد و بازوهای شما نیز در برابر حرارت و آتش محافظت کند.

پوشش سر

هر جوشکار به یک کلاه ایمنی جوشکاری احتیاج خواهد داشت. سوای قیمت لباس کاری جوشکاری، کلاه ایمنی به هیچ وجه از مجموعه‌ لباس‌های ایمنی جوشکاری قابل حذف نیست. کلاه جوشکاری باید سبک باشد و بتوان به راحتی زیر آن نفس کشید. همچنین باید ضد حریق نیز باشد. هر چه بیشتر روی کلاه‌های ایمنی مخصوص جوشکاری سرمایه گذاری کنید، خیالتان راحت‌تر خواهد بود.

لباس کار جوشکاری

انتخاب شلوار مناسب

با در نظر گرفتن قیمت لباس کار جوشکاری در کنار مسائل ایمنی، می‌توانید شلواری که انتخاب می‌کنید هم از جنس پنبه ضخیم باشد. شلوار جوشکاری نیز یکی دیگر از مهمترین بخش‌ها در لباس کار جوشکاری است. چرا که پاها در این شغل ممکن است بسیار در معرض خطر قرار بگیرند. برای تولید شلوارهای جوشکاری از مواد ضخیم و مقام در برابر آتش استفاده می‌شود اما این نکته نیز مهم است که در کنار ایمنی، راحتی لباس کار نیز اهمیت دارد. شما باید این لباس را تمام روز در محل کار خود بپوشید.

در نتیجه باید به خوبی در آن احساس راحتی داشته باشید و در عین حال، خیالتان بابت امنیت و محافظت از بدنتان راحت باشد. علاوه بر پنبه، می‌توانید از جین‌های ضخیم هم به عنوان شلوار جوشکاری استفاده کنید. فراموش نکنید راحتی اهمیت زیادی دارد و صرفا قیمت مهم نیست.

سخن پایانی

قیمت لباس کار جوشکاری می‌تواند با توجه به جنس پارچه‌ی لباس و برخی فاکتورهای دیگر متفاوت باشد اما همواره باید ایمنی را به قیمت ارجح بدانید. در نتیجه در هنگام انتخاب لباس کار جوشکاری ضمن انتخاب لباسی با قیمت مناسب، به موادی که لباس از آن تهیه شده نیز توجه داشته باشید تا در کنار راحتی و پرداخت مبلغی منطقی، از کیفیت لباس نیز اطمینان کافی داشته باشید.

  • تیم تحریریه
  • اسفند 3, 1401
  • 122 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه