رنگ بندی تابلو ایمنی چگونه است ؟

تابلو ایمنی برای دادن هشدار به رهگذران یا افراد مقیم در محیط های خطرناک استفاده میشود. اما با توجه به تفاوت این تابلوها، این سوال برای بسیاری از افراد ایجاد می شود که رنگ بندی تابلو ایمنی چگونه است ؟ رنگ ها در تابلو ها هر کدام هشدار دهنده یک خطری است و به این طریق تفکیک تابلو و علائم ایجاد میگردد. همه تابلوها برای ارائه هشدار جهت خطرات احتمالی نیست. بلکه بسیاری از تابلوها برای ارائه نکات و آشنایی افراد برای کار در محیط های مختلف است.

علاوه بر رنگ شکل های هندسی نیز در ساخت علائم راهنمایی استفاده میشوند که با شناخت آنها میتوان احتیاط های لازم را به عمل آورد. شکلی که تابلوها با آن انتخاب می شوند، بستری است که یک سری مفاهیم در تابلو باید به افراد انتقال یابد. پس نمادهایی برای ارائه سریع مطالب به افراد نیاز است که به واسطه رنگ های پس زمینه، روی تابلو اجرا میشود.

تاثیر رنگها روی اعصاب – رنگ بندی تابلو ایمنی چگونه است ؟

زمانی که چشم انسان رنگ ها را می بیند، پیام های عصبی به مغز انتقال می یابد. اگر کسی نداند رنگ بندی تابلو ایمنی چگونه است ؟ از طریق رنگ ها توجه فرد به نشان یا علائم درون تابلو جلب شده و شخص به صورت ناخودآگاه پیام تابلو را دریافت میکند. رنگ تاثیر فراوانی در روان انسان دارد. به همین خاطر استفاده از رنگ میتواند بی سوادان یا کسانی که از محیط های مختلف اطلاعات چندانی ندارند را نیز، متوجه بسیاری از خطرات و عوامل محیطی نماید. رنگ هایی که در ساخت تابلوهای ایمنی استفاده میشود، باید در شب و روز برای دید انسان کارایی داشته باشد. موضوع دیگری که در نصب علائم ایمنی باید به آن دقت نمود، فاصله تابلوهای مختلف از هم میباشد.

در صورت بروز شلوغی در محل نصب تابلوها، سردرگمی برای شخص به وجود آمده و نمیتواند هشدار لازم را از طریق تابلوها دریافت نماید. پس رنگ بندی تابلو ایمنی چگونه است؟ رنگ بندی باید به صورت اصولی و متناسب با خطر احتمالی یا هشدار لازم روی تابلوها اجرا گردد.

مفاهیمی که از طریق رنگها به افراد انتقال می یابد

رنگ پس زمینه تابلو در انتقال مفهوم تابلو ایمنی تاثیر به سزایی دارد. برای اطلاع از این نکته که رنگ بندی تابلو ایمنی چگونه است ؟ لازم است مفاهیم رنگها را بشناسید. در تابلوهایی که حاوی هشدار برای بینندگان هستند، از رنگ زرد استفاده میشود. برای مثال برای تعمیر جاده ممکن است نوار یا تابلوهایی به رنگ زرد و علائم مشکی قرار دهند. این به معنی هشدار و جلب توجه افراد میباشد. رنگ دیگر سبز است. زمانی که شما تابلویی با رنگ پس زمینه سبز مشاهده می کنید، باید بدانید این تابلو پیامی ایمنی را در بر دارد. تابلوهای با رنگ آبی در مکان هایی قرار میگیرد که معمولا نیاز به القای یک دستورالعمل به افراد را دارد.

رنگ قرمز در رنگ بندی تابلو ایمنی چگونه است ؟ رنگ قرمز نشان از پیام ممنوعیت و ایست میباشد. شما با مشاهده تابلوهای قرمز رنگ باید بدانید ممنوعیت خاصی در محل وجود دارد که باید به آن دقت کنید. معمولا از رنگ قرمز در ساخت علائم آتش نشانی استفاده می شود که شکل هندسی این تابلوها، مربع و مستطیل میباشد.

رنگ نارنجی در ساخت و رنگ آمیزی تابلوهای ایمنی به این معنی است که ماشین آلاتی خطرناک در محل استفاده میشود که خطراتی مثل له شدن، قطع شدن عضو یا شوک دهنده برای شخص دارد.

شکل هندسی تابلوها در رنگ بندی تابلو ایمنی چگونه است ؟

شکل هندسی در رنگ بندی تابلو ایمنی چگونه است ؟ معمولا شکل هندسی دایره در تابلوهای ایمنی به معنی منع یا ممنوعیت افراد میباشد. این رنگ اگر با رنگ قرمز یا خطوط مورب ترسیم یا ساخته شود، بسته به حرکتی که درون دایره کشیده شده است، ممنوعیت در آن فعل صورت میگیرد. تابلوهای هشدار با رنگ زرد و خطوط مشکی ترسیم می شوند که در اکثر مکان ها شاهد آن بوده ایم. تابلوهای دایره ای شکل با رنگ آبی این پیام را به افراد میدهد که عمل درون دایره الزامی است و باید انجام شود. تابلوهای سبز معمولا نشان دهنده مسیرهای خروجی و شرایط ایمن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه