در این مقاله به این موضوع می پردازیم که دستکش ایمنی چیست و کاربرد آن چیست ؟ دستکش های ایمنی در تمام محیط های کاری در سراسر جهان، مانند نانوایی ها، بیمارستان ها و سایت های ساختمانی پوشیده می شوند. به زبان ساده، دستکش‌ های ایمنی لباس ‌های محافظی هستند که از دست‌ ها، انگشتان، شست ‌ها و مچ شما در برابر نیرو های خارجی خاص، مواد شیمیایی، عناصر و خطرات موجود در محل کار محافظت می‌کنند.

دستکش ایمنی چیست و کاربرد آن چیست

برای هر صنعتی که نیاز به دستکش ایمنی دارد، ده ها مورد و مدل مختلف وجود دارد که مشخصات تخصصی را برای نیاز های کاربر ارائه می دهد. در عصر حاضر، فناوری  ها در حال پیشرفت سریع بوده و مواد شیمیایی جدید در حال توسعه هستند. از بسیاری جهات، کارگران در محیط کار خود در معرض خطرات زیادی قرار دارند و داشتن تجهیزات ایمنی مناسب برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

ویژگی های دستکش های ایمنی

دستکش‌ ایمنی نه تنها فرد را در برابر خطرات خارجی محافظت می‌کند، بلکه باید به پوشنده اجازه دهد در حین کار به عملکرد مطلوب خود ادامه دهد. بنابراین مواد مورد استفاده در ساخت دستکش ها باید برای نیاز های خاص هر صنعت مناسب باشد. دستکش باید با نوع کار پوشنده آن مطابقت داشته باشد تا هنگام انجام کار ها دستکش دست و پا گیر نباشد یا انجام کار دشوار نشود. دستکش های ایمنی باید راحت باشند و مواد مورد استفاده در آن با پوست دست سازگاری داشته باشد. هرچه دستکش ‌ها راحت‌ تر باشند، کارکنان با رغبت بیشتری از آن استفاده می‌کنند که منجر به خطرات کمتر در محل کار و کاهش احتمال آسیب ‌دیدگی می‌شود.

در صنایعی که کارگران ملزم به پوشیدن دستکش ایمنی در تمام روز و هر روز هستند، داشتن یک عنصر تنفسی برای دستکش ضروری است که از ایجاد بیماری های پوستی از جمله درماتیت جلوگیری می کند. صد ها نوع مختلف دستکش ایمنی در خانه و باغ برای مصرف شخصی استفاده می شود. موضوع قابل توجه این است که دستکش ایمنی بیشتر در محیط کار برای محافظت از کارگران در برابر خطرات متعدد استفاده می شود.

انواع دستکش ایمنی

حال که متوجه شدید دستکش ایمنی چیست و کاربرد آن چیست  نگاهی به انواع این نوع دستکش ها می اندازیم. هر نوع دستکش ایمنی با دیگری متفاوت است و همه دارای ویژگی هایی هستند که برای کاربران ضروری هستند. دستکش های ایمنی با استفاده عمومی طیف وسیعی از دستکش های مورد استفاده توسط سازندگان، لوله کش ها، مکانیک ها، کارگران کارخانه و غیره را پوشش می دهند. اکثر این دستکش ها دست را در برابر اصطکاک، تاول و زخم، روغن و موارد دیگر محافظت می کنند.

چرا به دستکش ایمنی احتیاج است ؟

دستکش ایمنی مقاوم در برابر مواد شیمیایی دست ها را در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی و محصولات پاک کننده محافظت می کنند. دستکش ‌های ایمنی مقاوم در برابر سوراخ‌ شدگی دست را از اقلام خطرناک تیز، از جمله میخ‌ ها، پیچ ‌ها و زباله ‌های ساختمانی محافظت می‌کنند. آن ها در طیف وسیعی از مقاومت ‌ها ارائه می‌شوند که سطوح مختلف حفاظت را ارائه می‌دهند. نوع دیگر دستکش ها عایق الکتریکی هستند که معمولاً از مواد لاتکس ساخته می شوند و برای محافظت در برابر درجات مختلف ولتاژ الکتریکی طراحی شده اند. دستکش های گرم و سرد دست ها را از گرمای ناشی از اجاق ها، برق، جوشکاری و سایر خطرات ناشی از گرما یا سرما محافظت می کنند.

دسته دیگر از دستکش ایمنی دستکش هایی هستند که دارای قابلیت مقاومت در برابر برش را دارند. آن ها با استفاده از تست برش درجه بندی می شوند . دستکش های مقاوم در برابر برش در تعداد زیادی از صنایع برای تعدادی از کاربرد های مختلف از جمله جابجایی فولاد، جابجایی شیشه، جابجایی چوب، خودرو سازی و موارد دیگر استفاده می شود. دستکش ‌های مقاوم در برابر برش، بسته به صنعت و کاربرد هایی که برای استفاده در آن طراحی شده‌ اند، اغلب دارای ویژگی‌ های حفاظتی ثانویه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه