دستکش آتش نشانی چیست

اگر به دنبال بهترین جفت دستکش آتش نشانی هستید، شناخت انواع دستکش ها و قابلیت های متمایز آن ها برای تهیه جفت مناسب برای خود ضروری است. محافظت از دستان شما بخش مهمی از هر نوع تجهیزات حفاظت فردی آتش نشان و واکنش دهنده است، بدون توجه به اینکه در چه زمینه ای کار می کنید. تمام دستکش ها به گونه ای متفاوت طراحی شده اند تا به شما کمک کنند بهترین عملکرد را داشته باشید. اگر می خواهید بدانید دستکش آتش نشانی چیست با ما همراه شوید.

نمونه ای از این دستکش های محافظ هستند که نه تنها استانداردهای بالایی از محافظت را ارائه می دهند، بلکه از نظر راحتی و مهارت به سطوح جدیدی نیز رسیده اند – چیزی که چند سال پیش غیرقابل تصور به نظر می رسید. یکی از دلایل این امر استفاده از الیاف با تکنولوژی بالا و فناوری ساخت نوآورانه است.

34.5 درصد از کل صدمات شامل دست‌ها می‌شود، ساعد و مچ دست جزو آسیب‌پذیرترین قسمت‌های بدن هستند. 20 درصد آسیب های وارده به دست را می توان به شست و 18 درصد به انگشت اشاره نسبت داد.

دستکش آتش نشانی چیست

دستکش های آتش نشانی سازه ای، برای محافظت از آتش نشان در برابر تنش های حرارتی مرتبط با موقعیت های آتش نشانی سازه داخلی طراحی شده اند. آنها از مواد سخت و فن‌آوری‌های پیشرفته ساخته شده‌اند تا بتوانند در برابر برخورد با آتش‌سوزی‌های خطرناک ساختاری مانند فلاش‌اور، انتقال انرژی حرارتی، مناطق گرمای بالا، بخار/مایع داغ و مواد شیمیایی مقاومت کنند. سوختگی و سایر صدمات وارده به دست بخش قابل توجهی از آسیب های ناشی از آتش سوزی را نشان می دهد.

دستکش های آتش نشانی سازه ای باید استاندارد گواهینامه انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) را داشته باشند. وقتی آنها گواهینامه را می گذرانند، به این معنی است که دستکش به استانداردهایی که توسط NFPA تعیین شده است، پایبند است. بسته به برند سازنده، آنها را می توان از انواع مواد مختلف با هدف ایجاد درجات مختلف حفاظت حرارتی و شیمیایی و همچنین مقاوم بودن در برابر اجسام تیز ساخت. آنها باید دارای کف دست، پانل های جانبی، پانل های انگشت شست و انگشتان مقاوم در برابر برش باشند تا در برابر سوراخ، بریدگی و ساییدگی محافظت شوند.

دستکش آتش نشان ها از چه ساخته شده است؟

چرم یکی از رایج ترین موادی است که در ساخت یک جفت دستکش آتش نشانی استفاده می شود. در دستکش‌های آتش‌نشانی ، از لایه‌های بیرونی کانگورو و پوست بز استفاده می شود، زیرا این لایه‌ها قابلیت تنفس را به حداکثر می‌رسانند، قوی‌تر هستند و نسبت به پوست گوزن، گاو و خوک کمتر جذب آب دارند. چیزی که در مورد پوست کانگورو و بز هنگام استفاده در دستکش های آتش نشانی فوق العاده است این است که آنها می توانند در برابر رطوبت بدون خطر سفت شدن دستکش مقاومت کنند. در واقع بعد از هر بار استفاده نرم تر می شود. همچنین می توانید انتظار داشته باشید که چرم پوست بز پس از شستن یا خیس شدن به بافت نرم طبیعی خود بازگردد.

چرم کانگورو با استحکام کششی 4 برابر چرم خوک و گاو مزایای باورنکردنی دارد. این چرم همچنین به دلیل انعطاف پذیری فوق العاده در حالی که حداکثر مقاومت برش را ارائه می دهد محبوب است. هر چرمی که در دستکش های آتش نشانی استفاده می شود در طول فرآیند دباغی تحت پردازش خاصی قرار می گیرد تا ماهیت مقاوم در برابر شعله آن بهبود یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه