بررسی تفاوت چکمه و کفش ایمنی

بررسی تفاوت چکمه و کفش ایمنی چیست؟ یکی از موارد تجهیزات ایمنی مربوط به پوششی می شود که از پاهای انسان محافظت می کند. اما محافظت از پا ها یک کار ساده نیست و به همین علت کفش های ایمنی متفاوتی به بازار ارائه شده است.

چکمه و کفش ایمنی رایج ترین ابزارهای محافظت از پا محسوب می شوند که با یکدیگر تفاوت ها و شباهت هایی دارند. کفش های ایمنی نسبت به چکمه های ایمنی از محافظت پایین تری برخوردار اند. یعنی سطح حفاظتی کفش و چکمه ایمنی یکسان نیست و چکمه ها می توانند قوی تر عمل کنند. به طور کلی چکمه ها دارای ویژگی های بیشتر و ابزار محافظتی بهتری هستند.

منظور از کفش ایمنی در دسته تجهیزات ایمنی چیست؟

همانگونه که توضیح دادیم کفش ایمنی در دسته تجهیزات ایمنی، یک ابزار محافظت کننده از پا است. طراحی و مقاومتی که برای کفش های ایمنی انجام گرفته است می تواند پاها را در برابر خطرات احتمالی حفظ کند. آسیب ها و خطراتی که در محیط های کاری ایجاد می شوند اجتناب ناپذیرند؛ بر همین اساس باید اقدامات لازم انجام گیرد. یکی از اقدامات لازم استفاده از کفش مناسب با محیط کاری شماست. به طور مثال در محیط های کارگاهی که امکان بروز خطرات برای پا وجود دارد باید از کفش های مقاوم تر استفاده کرد. چکمه ها نسبت به کفش ها دارای ایمنی بیشتری هستند و می توانند آسیب بیشتری را تحمل کنند.

چگونه کفش ایمنی مورد نیازم را در تجهیزات ایمنی بیابم؟

یافتن تجهیزات ایمنی مورد نیاز وابسته به نوع محیط کاری شماست. به طور مثال اگر خانم هستید و در محیط های کاری لغزنده مشغول به فعالیت هستید باید از کفش آج دار استفاده کنید. آج های کفش باعث میشوند که میزان لغزندگی محیط کاری قابل کنترل شود. یکی از مواردی که جزء تفاوت میان کفش و چکمه ایمنی محسوب می شود، مواد اولیه ای است که در آنها به کار میرود. بسیاری از مشتریان و کارگران به دنبال مواد اولیه ای هستند که مقاومت خوبی در برابر اشیای خارجی داشته باشد. اما بعضی از کارگران که غالباً خانم ها هستند تمایل دارند تا کفش هایی را بیابند که مواد اولیه آنها قابل بازیافت باشد. بر همین اساس توجه به ویژگی های مختلف کفش ها باعث می شود که تفاوت های آنها را بهتر بفهمید.

یافتن کفش ایمنی مورد نیاز در دسته بندی تجهیزات ایمنی باید با توجه به ویژگی های محصولات باشد. اساساً توجه کردن به ویژگی ها باعث می شود که بتوانید بهترین نوع محصول را شناسایی و تهیه کنید. برخی از مهمترین ویژگی های مشترک کفش و چکمه ایمنی عبارتند از:

  • کلاهک فولادی که بر روی پنجه قرار می گیرد
  • کف مقاوم و دارای عاج
  • کف میانی غیر قابل نفوذ و غیر شکننده

همانگونه که گفتیم، درست است که شباهت های بالا وجود دارند؛ اما کیفیت و نوع همین ویژگی های مشترک باعث ایجاد تفاوت ها است. یعنی نوع آج ها و عمق آنها باعث ایجاد تفاوت و تعیین محیط کاری برای کارگران می شود.

بررسی تفاوت چکمه و کفش ایمنی

کفش یا چکمه ایمنی کدام یک بهتر هستند؟

اگر فقط مقاومت تجهیزات ایمنی برای تان اهمیت دارد باید از چکمه ایمنی استفاده کنید. در محیط های رسمی که مقاومت کفش نیز برایتان مهم است می توانید از کفش ایمنی استفاده کنید. کفش های ایمنی اگرچه مقاومت چکمه ها را ندارند اما کامپوزیت های مقاومتی بر روی پنجه ها قرار داده شده اند. همچنین باید دقت کنید در محیط هایی که مچ پا در معرض خطر قرار دارد باید الزاماً از چکمه استفاده کنید. استفاده از چکمه باعث می شود که از خطر پیچ خوردگی و آسیب هایی که موجب بروز شکستگی می شوند جلوگیری کنید. بعضی از مهمترین مواردی که توجه به آنها می تواند تفاوت ایجاد کند را برای تان ذکر می کنیم. این موارد عبارتند از:

  • وجود زیپ و یا بند
  • چرمی یا پارچه ای بودن و توجه به نوع جنس
  • تیم تحریریه
  • اردیبهشت 16, 1402
  • 174 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه