انواع عینک ایمنی جوشکاری به همراه قیمت

تجهیزات ایمنی برای برخی از مشاغل به عنوان ابزار کار محسوب می شود. به طور مثال عینک جوشکاری یکی از ابزارهای محافظتی برای چشم ها می باشد که نقش فوق العاده مهمی دارد. نقش عینک جوشکاری مربوط به محافظت از چشمان در برابر هرگونه اشیای خارجی است. منظورمان از این اشیای خارجی، قطعاتی است که پرتاب می شوند و همچنین نوری است که از عمل جوشکاری ایجاد می شود.

هر دو موردی که ذکر شدند می توانند به عنوان آسیب زننده عمل کنند و جراحت هایی را برای کارگران ایجاد نمایند. اما عینک جوشکاری و محافظ هایی که برای صورت طراحی شده اند مانع از ایجاد هرگونه آسیب به صورت و چشم ها می شوند.

اگر تجهیزات ایمنی برای جوشکاری رعایت نشود چه اتفاقی می افتد؟

تجهیزات ایمنی برای تمام مشاغل از جمله جوشکاری باید استفاده و رعایت شوند. در صورتی که از تجهیزات نامناسب و یا معیوب استفاده شود آسیب های جدی به سلامتی کارگران وارد میشود. یعنی در طول گذشت مدت زمان کوتاهی امکان به وجود آمدن مشکل بینایی برای کارگران وجود دارد. حتی در بعضی از موارد که شیشه عینک از مواد اولیه نامرغوبی ساخته شده باشد امکان شکستگی آن وجود دارد. در صورتی که شیشه عینک بشکند نه تنها قطعات متفاوت، بلکه نور جوشکاری نیز به طور مستقیم با چشم برخورد خواهد کرد. در نتیجه استفاده از عینک جوشکاری اهمیت فوق العاده زیادی دارد و می تواند چشمان کارگران را در امان نگه دارد.

عینک جوشکاری مدل میلر (Miller) یکی از بهترین انواع تجهیزات ایمنی جوشکاری محسوب می شود. این نوع عینک قابل تنظیم است و ویژگی های مختلفی را در اختیار کارگران قرار می دهد. یکی از مواردی که در این عینک قابل تنظیم است، نوع لنز دوربینی است که بر روی چشمان کارگر قرار می گیرد. بر همین اساس با توجه به نوع و شدت نور می‌ توانید لنز دوربین را تنظیم کنید. ویژگی منحصر به فرد دیگری که این عینک دارد مربوط به پوششی است که بر روی سر و گردن کارگر ایجاد می کند. با توجه به این پوشش، هیچ آسیبی به موهای سر کارگر و حتی گردن او وارد نمی شود. یکی از معایب این نوع عینک، این است که جریان هوا را به خوبی تغییر نمیدهد و لنز آن به سرعت بخار می کند.

چه عینک های جوشکاری برای استفاده در تجهیزات ایمنی وجود دارند؟

عینک هایی می توانند به عنوان تجهیزات ایمنی استفاده شوند که استاندارد داشته باشند. البته عینک مناسب باید با توجه به نوع کاری که کارگر انجام می دهد تهیه شود. بر همین اساس برخی از کارگران می توانند از عینکی استفاده کنند که نیازی به نگهداشتن ندارد. این عینک ها دقیقاً مانند عینک آفتابی هستند و تنها تفاوت میان این دو عینک مربوط به لنز آنهاست. عینک جوشکاری از لنز پلی کربنات ساخته شده تا بتواند قدرت محافظت کنندگی بیشتری برای چشم ها ایجاد کند. پد های پلاستیکی نیز در این عینک ها قرار داده شده اند تا کارگر بتواند راحت تر از آنها استفاده کند. یکی از معایبی که این نوع عینک ها دارند مربوط به کیفیت پایین دسته های نگهدارنده لنز هاست. بنابراین به راحتی شکسته می شوند و یا آسیب میبیند.

انواع عینک ایمنی جوشکاری به همراه قیمت

بهترین نوع عینک جوشکاری چیست؟

بهترین نوع تجهیزات ایمنی و عینک جوشکاری بر اساس نیاز شما تعیین می شود. بیشترین نوع عینکی که توسط کارگران استفاده می شود، همان عینک نگهدارنده است. این نوع عینک یک نوع پوشش اولیه از نوک سر تا پایین چانه ایجاد کرده و توسط یک کِش که دور سر پیچیده می شود، ثابت می ماند. این نوع، پرطرفدارترین عینک جوشکاری محسوب می شود که کارگران با آن راحت کار می کنند و مشکلی ندارند. مزیت دیگری که این نوع عینک دارد مربوط به قابلیت جابجایی نقابی است که بر روی صورت قرار دارد. یعنی کارگر بدون نیاز به درآوردن کِش می تواند نقاب را به سمت بالا فشار دهد و آزادانه نگاه کند. قیمت تمام عینک های جوشکاری با توجه به ثابت نبودن قیمت مواد اولیه باید به طور روزانه استعلام شود.

  • تیم تحریریه
  • اردیبهشت 20, 1402
  • 178 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه