چرا به دستکش ایمنی احتیاج است ؟

لباس کار از جمله تجهیزات ایمنی محسوب می شود. آشنایی با انواع لباس کار به خریدار کمک می کند تا راحت تر بتواند خرید خود را انجام دهد. تولید کنندگان لباس کار را در انواع و جنس های مختلف وارد بازار می کنند. نوع و جنس لباس کار با توجه به شغلی که در آن مشغول می باشیم، متفاوت می باشد.

از مزایای لباس کار می توان حفاظت از جان کارگران، ایمنی در مقابل حوادث ناگهانی، ایجاد نظم و آراستگی و شناسایی کارگران در محیط کار اشاره کرد. کارفرمایان موظف هستند که نسبت به تهیه لباس کار برای کارگران اقدام نمایند، در غیر این صورت متحمل هزینه های جبران ناپذیری خواهند شد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع لباس کار آشنا کنیم.

افزایش ایمنی کارگران با لباس ایمنی

چند نوع لباس کار وجود دارد؟

لباس کار با توجه به کاربرد و طراحی خاص در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. آشنایی با انواع لباس کار باعث می شود تا با در نظر گرفتن حرفه و شغلی که در آن مشغول هستیم، لباس مناسبی را انتخاب کنیم تا بتواند ایمنی فرد را تضمین کند.

یکی از انواع لباس کار، لباس کار یکسره می باشد. این لباس کار به صورت یک سره و به طور کامل بدن فرد را پوشش می دهد. این لباس برای افرادی مناسب است که تحرک زیادی دارند. لباس کار خلبانی، دو بنده و سرهمی نسوز در دسته لباس کار یکسره قرار می گیرند.

لباس کار دو تکه از دیگر انواع لباس کار ایمنی به شمار می رود. این لباس کار شامل یک کاپشن و یک شلوار است. این نوع لباس بیشتر برای افرادی که در شرکت های خودرویی و یا معدن فعالیت می کنند مناسب است. لباس کار دو بندی شکل دیگری از لباس کار است. پوشش حفاظتی این لباس کمتر از دیگر لباس های ایمنی است. لباس کار دوبندی بیشتر مخصوص مشاغلی همچون تعویض روغنی می باشد.

لباس کار یکسره یا خلبانی

در واقع، آشنایی با انواع لباس کار در انتخاب بهتر به ما کمک می کند. و اما نوع دیگر لباس کار، روپوش کار می باشد. روپوش کار برای افرادی که در درمانگاه ها و بیمارستان ها کار می کنند، مناسب است. اگرچه روپوش کار ایمنی بالایی ایجاد نمی کند اما نشان دهنده بهداشت و نظافت فردی است.

جلیقه ایمنی نوع دیگری از لباس کار محسوب می شود. جلیقه در انواع شبرنگ و خبرنگاری توسط تولید کنندگان وارد بازار می شود.جلیقه برای ماموران انتظامی، شهرداری و کارگرانی که در شب کار می کنند مناسب است.جلیقه از نوع شبرنگ باعث دید بهتر در شب شده و از بروز تصادف و آسیب های ناشی از رانندگی جلوگیری خواهد کرد.

آشنایی با انواع لباس کار چه تاثیری در انتخاب ما خواهد داشت؟

در واقع لباس کار یک پوشش استحفاظی محسوب می شود که کارگران باید در موقعیت های کاری خود از آن استفاده کنند. در حقیقت، آشنایی با انواع لباس کار به ما کمک می کند تا انتخاب بهتر و شایسته تری داشته باشیم. تولید کنندگان لباس های کار را در جنس الیاف طبیعی و یا درصدی از الیاف مصنوعی و یا الیاف شیمیایی صنعتی تولید و وارد بازار می کنند. لازم به ذکر است که هر چه الیاف به کار گرفته در لباس طبیعی تر باشد، تنفس پذیری آن نیز بیشتر خواهد بود.

آشنایی با انواع لباس کار به ما کمک می کند تا بدانیم برای کدام صنایع از چه جنس لباسی استفاده کنیم. به طور مثال، برای فعالیت هایی که در محیط های سرد مانند سردخانه انجام می شود، باید نسبت به خرید لباسی اقدام کنیم که در آن از الیاف مناسب استفاده شده باشد. لباس های کار برای افرادی که در محیط های سرد فعالیت می کنند باید بتواند از بدن کارگر در مقابل سرما و رطوبت محافظت کند.

  • تیم تحریریه
  • اسفند 20, 1401
  • 127 بازدید

یک دیدگاه برای “آشنایی با انواع لباس کار”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه