استفاده از وسایل حفاظتی،

به مجموعه وسایل ایمنی و اقدامات لازم جهت حفاظت از سلامت کارگران در محیط های کاری PPE می گویند. چه نیازی به استفاده از لوازم ایمنی در فعالیت های گوناگون داریم ؟ محیط کاری و صنعتی، محیطی است که حوادث در آن غیر قابل پیش بینی است. علاوه بر آن، جسم انسان در برابر مواد شیمیایی و آسیب های احتمالی باید ایمن باشد و به اصطلاح، بهداشتی کاری شخص رعایت گردد. تهیه تمامی وسایل حفاظت فردی به عهده کارفرما است و کارگران باید از این حق طبیعی خود بهره مند شوند. هر آنچه شما باید استفاده کنید تا سلامت روان و جسم تان در محل کار حفظ شود، تجهیزات حفاظت شخصی یا PPE نامیده میشود. از جمله این تجهیزات رایج میتوان به لباس کار، کفش ایمنی، عینک، شیلد حفاظتی و حائل بندهای ایمنی اشاره کرد.

لزوم استفاده از وسایل حفاظتی، نظارت سازمان های ذیربط و قوانین کاری است. در صورت عدم استفاده کارگران از این وسایل و تجهیزات، قوانین بیمه و رفاه درمانی در اختیار آنها قرار نمیگیرد. در نقطه مقابل، عدم تهیه وسایل حفاظتی توسط کارفرما، جریمه های سنگین را به صاحب پروژه تحمیل میکند.

استفاده از وسایل حفاظتی تجهیزات تنفسی

چه نیازی به استفاده از لوازم ایمنی در فعالیت های گوناگون داریم ؟ یکی از مهمترین مواردی که اشخاص در محیط های کاری مختلف باید به آن توجه داشته باشند، تنفس سالم و ایمن است. ورود و خروج کارگران به محیط های سمی باید به وسیله علائم ایمنی هشدار داده شود. علاوه بر آن وسایل ایمنی تنفسی مانند ماسک های مخصوص باید در اختیار آنها قرار داده شده و استفاده از این وسایل برای کارمندان رایگان باشد. اختصار ماسک های حفاظتی که در برابر گازهای سمی مورد استفاده قرار میگیرد، RPE میباشد. این ابزارها شخص را در برابر آسیب های ریوی حفظ می کند که کارگر باید نسبت به اثرات این گازها در محیط آگاه باشد.

استفاده از وسایل حفاظتی – گوش گیر

گوش گیر صنعتی استفاده از لوازم ایمنی در فعالیت های گوناگون

شاید بسیاری از کارگران استفاده از PPE را جدی نگیرند و از خود بپرسند برای انجام کار در مدت زمان کوتاه چه نیازی به استفاده از لوازم ایمنی در فعالیت های گوناگون داریم ؟ اما چیزی که در محیط های کاری باید مورد توجه قرار گیرد، سخت گیری های لازم جهت استفاده از وسایل حفاظت فردی است. هر چند کوتاه، کارگران باید در محیط های پر سر و صدا و کار با ماشین آلات صنعتی، از گوش گیرهای صنعتی استفاده کنند. محافظ شنوایی وسیله ای بسیار لازم است زیرا با عادت کردن به صداهای بلند محیط کار، به مرور زمان شنوایی خود را به صورت کامل از دست خواهید داد. گوش گیرها باید سبک و راحت باشد و در صورت خراب شدن و عدم کارایی به عوامل کارگاه تحویل داده شده و تعویض گردند.

استفاده از لوازم ایمنی در فعالیت های گوناگون ـ محافظت از چشم در محیط های کاری

چشم عضوی مهم در بدن است که هنگام کار با ابزار خطرناک در محیط کار باید محافظت شود. شاید از خود بپرسید چه نیازی به استفاده از لوازم ایمنی در فعالیت های گوناگون داریم ؟ لازم به ذکر است تهیه تجهیزات ایمنی فردی مانند عینک های مخصوص محافظ، بسیار ارزان تر از خرج هایی است که در صورت بروز حادثه خواهید داشت. عینک ایمنی و شیلد حفاظتی از جمله وسایلی است که در شرایط خاص باید تمامی کارگران و مهندسان از آن استفاده کنند. این شیلد میتواند از چشم و صورت و پوست شما در برابر تشعشعات، گرد و غبار و پرتاب شدن اشیا سنگین مانند سنگ فرز محافظت نماید. تفاوت استفاده و عدم استفاده از وسایل ایمنی را زمانی متوجه خواهید شد که یک خطر حتمی از بیخ گوشتان رد شود و شما از آن جان سالم به در ببرید.

موضوع دیگر که در پاسخ پرسش مطرح شده بیان میشود، افزایش بهره وری در محیط کار است. چه نیازی به استفاده از لوازم ایمنی در فعالیت های گوناگون داریم ؟ زمانی که شما تجهیزات ایمنی را در اختیار پرسنل می گذارید، به دلیل استفاده از این تجهیزات سرعت انجام کار نیز بالا میرود. در صورت عدم استفاده از وسایل ایمنی و آسیب دیدن اعضای استادکار محیط کار، ممکن است راندمان کاری کارخانه یا شرکت پایین بیاید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه