این امکان وجود دارد که شما در محیطی کار کنید که نیاز به حفاظت تقریبی یک کفش ایمنی، اما با ظاهر مطلوب یک کفش اداری داشته باشید. مثلا در شرایطی که در یک تولیدی بزرگ سرکارگر، مسئول ایمنی و یا حتی کارگری باشید که به طور مداوم بین قسمت کارگاهی و قسمت فنی محل رفت آمد دارد. و یا به عنوان مثال شما هم باید در جلسات مهم کارخانه شرکت داشته باشید و هم در هنگام تست فنی محصولات تولیدی. یا میخواهید حین رفت و آمد به محل کار خود کفش اداری به پا داشته باشید اما در هنگام کار حفاظت لازم از پای شما صورت بگیرد.

و صد ها دلیل دیگر که تولیدی ها را برای تولید کفش اداری با مشخصات یک کفش ایمنی ترغیب کرده است.

مشخصات کفش اداری خوب

وقتی میگوییم کفش اداری اکثرا یک جفت کفش چرم طبیعی مشکی یا قهوه ای در ذهن نمایان می شود که این کفش ظاهری موجه برای محیط کار دفتری دارد.

در یک کفش اداری مناسب باید به چند نکته توجه داشت تا راحتی و کارآمدی را با آن تجربه کرد.

به عنوان مثال در بعضی محیط های اداری کارمند باید ساعت ها سر پا بایستد و مسئولیت های خود را انجام دهد. در همچین موردی باید توجه داشت که پا بعد از مدتی خسته می شود و حتی بعد از چند سال کار، آسیب هایی به پای انسان وارد می شود. برای جلوگیری از این مورد کفی استفاده شده در کفش اداری بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه کرد. کفی کفش باید تمام قسمت کف پا را پوشش بدهد و آن را پر کند. همچنین نرم بودن آن نیز اهمیت زیادی دارد. به صورتی که کف پا در کفش آسیب نبیند و خسته نشود. همچنین کفی کفش ارتباط مستقیمی با کمر دارد. کفی نامناسب بعد از مدتی باعث کمردرد های شدید می شود.

جنس مورد استفاده در کفش اداری نیز بسیار مهم است. کفش خریداری شده باید قابلیت استفاده طولانی مدت را داشته باشد. اکثرا کفش اداری با جنس چرم تولید می شود. اگر کفش از جنس چرم طبیعی بود یعنی محصولی است که می توان سال ها از آن استفتده کرد. البته چرم طبیعی نیاز به مراقبت هایی هم دارد؛ مثل واکس مداوم. استفاده از چرم مصنوعی راحت تر است و البته نسبت به  چرم طبیعی هزینه کم تری دارد.

مشخصات کفش ایمنی مناسب

کفش ایمنی از نظر ظاهری کفشی معمولا بزرگ تر از کفش های معولی است؛ آن هم به خاطر موارد ایمنی که در آن مورد استفاده قرار گرفته. استفاده از کفش ایمنی در کار های صنعتی بسیار مرسوم و مهم می باشد. یکی از مواردی هر کارفرما قبل از شروع یک پروژه به آن فکر می کند تامین تجهیزات ایمنی مانند همین کفش ها است.

کفش ایمنی مناسب باید حداکثر محافظت در برابر ضربه، بریدگی، فرو رفتن اشیای تیز، حرارت و… را دارا باشد.

برای این موارد کفش را با تجهیزاتی مانند چرم های نسوز، سرپنجه های فلزی و یا سیلیکونی، کفی های pu و دو دانسیته و… مجهز می کنند که هر کدام پا را در برابر خطری، محافظت می کند.

جنس کفش ایمنی هم مانند کفش اداری معمولا از چرم تهیه می شود. این چرم ها در دسته بندی های مختلف طبیعی، مصنوعی، نبوک، نسوز، ضد آب و… قرار می گیرند.

چند نمونه کفش اداری+ پیشنهاد دو مدل کفش ایمنی اقتصادی

کفش ایمنی اپنکا:

کفش ایمنی مدل اپنکا از چرم طبیعی مرغوب گاوی تبریز تهیه و ساخته شده و رویه آن درای چرم با ضخامت 2 میلی متر می باشد.

زیره کفش از نوع پلی اورتان PU است. استفاده از این ماده باعث شده کفش در برابر حلال های نفتی و روغنی مقاوم شود و همچنین باعث ایجاد خاصیت ضد سایشی و لغزش در کفش می شود.

کفش ایمنی اپنکا دارای سرپنجه فولادی مقاوم در برابر 200 ژول ضربه است که مشخصات آن را مطابق با استاندارد های سری s می کند.

آستر کفش ایمنی اپنکا از راشل رطوبت گیر تهیه شده که باعث کاربردی بودن این کفش در محیط های کاری و همچنین خشک ماندن پا و جلوگیری از تعریق زیاد پا در حین کار می شود.

کفی کفش جزو مهم ترین اعضای آن است. چرا که در خستگی اعضای و توانایی فرد در حین کار نقش مهمی بازی می کند.

 و لازم به ذکر است که کفش ایمنی مدل اپنکا دارای نشان های استاندارد ملی ایران و تاییدیه مرکز تحقیقات و بهداشت اداره کار است.

کفش ایمنی کویر:

کفش ایمنی مردانه کویر، از چرم طبیعی مشکی رنگ فلوتر ساخته شده است.

جنس استفاده در رویه این کفش ایمنی قابلیت تنفس خوبی به کفش می دهد. این قابلیت باعث می شود از تعرق زیاد و بوی پا جلوگیری شود.

آستر استفاده شده در این کفش، ابر آستری سوبله می باشد. این آستر به علت ضد حساسیت بودن و خاصیت آنتی باکتریال خود در این کفش استفاده شده است.

کفی کفش طوری طراحی شده که فشار وارده از سمت کف زمین به پا را در تمام نقاط پا پخش کند تا نیرو به یک نقطه وارد نشود. این طراحی در کفی باعث جلوگیری از خستگی بدن و کمردرد می شود.

زیره کفش ایمنی مردانه کویر، از جنس pu پلی اورتان ساخته شده. این جنس ضد سایش، ضد مواد نفتی و روغنی و ضد لغزش می باشد. همچنین عایق جریان الکتریسیته نیز هست.

کفش ایمنی کویر سرپنجه فولادی آبکاری شده دارد. استاندارد مقاومتی این سرپنجه 200 ژول ضربه می باشد.

کفش ایمنی
برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه