کف شسهند

به نظر شما آیا خرید کفش ایمنی چرم مصنوعی اشتباه محض است و با خرید آن مرتکب خطا شدیم؟ یا می توان به آن نیز مانند بقیه کفش های چرم نگاه کرد و استفاده های خود را دارد؟

همیشه شنیده ایم کفش با چرم طبیعی طول عمر بیشتر دارد و دیرتر خراب می شود اما محصولات چرم مصنوعی برای استفاده های دم دستی تر می باشند. ابتدا کمی بیشتر راجع به چرم مصنوعی بدانیم تا بهتر برای خرید کفش ایمنی چرم مصنوعی آماده شویم:

تولید چرم مصنوعی:

چرم های مصنوعی از چندین لایه پارچه آستر تشکیل می شود که در آن چسب، فوم و لایه ای به نام skin نیز وجود دارد. اکثر مواقع جنس قسمت پارچه آستر چرم ، از تریکو است و بقیه لایه ها از مواد شیمیایی که پایه آن ها پلی وینیل کلراید و یا پلی یورتان می باشد تهیه شده اند. در تولید چرم “کفش ایمنی چرم مصنوعی” نیز لز همین روش ها استفاده می شود.

 به طور کلی دو روش برای تولید چرم مصنوعی وجود دارد. یکی روش خشک و یکی روش تر. در روش خشک تا 500 درجه حرارت می دهند و بعد از آن در محفظه های  pvc وpod  سردشان می کنند. این محفظه ها مانند ربات های رنگ اتومبیل عمل می کنند. در روش تر به دو صورت چرم مصنوعی پلی اورتان و چرم مصنوعی پلی وینیل تولید می شوند. هر دو این روش ها جهت تولید کفش ایمنی چرم مصنوعی استفاده می شوند.

چرم مصنوعی به دلیل علت فرایند تولید آسانتر، قیمت ارزانتر به نسبت چرم طبیعی، کیفیت قابل قبول، میزان مصرف انرژی کمتر و همچنین حجم تولید مناسب در صنایع مختلف کاربرد دارد.

تشخیص چرم مصنوعی از طبیعی

به فرض به فروشگاهی رفتیم و تقاضای کفش ایمنی جرم مصنوعی یا برعکس، چرم طبیعی کردیم. از کجا می توان تشخیص داد کدام مصنوعی است و کدام طبیعی؟

اولین کار که راحت ترین آن ها نیز هست، بوییدن چرم است. اگر کفش ایمنی چرم مصنوعی باشد هیچ بوی خاصی ندارد اما اگر چرم طبیعی باشد قطعا به خاطر دباغی شدن از پوست حیوانات بوی خاص خود را دارد.

دومین روش نگاه کردن به پشت چرم است. گرچه ممکن است این روش برای کفش ایمنی چرم مصنوعی جواب ندهد؛ چرا که ممکن است پشت چرم پوشیده باشد. شما باید به پشت چرم نکاه کنید؛ اگر پرز دارد و نرم بود چرم طبیعی است اما اگر با نخ به هم بافته شده بود قطعا چرم مصنوعی است.

سومین روش ضخامت جا های مختلف چرم است. اگر چرم یکدست و سفت بود کفش ایمنی چرم مصنوعی است اما اگر بافت داشت و ضخامت آن در قسمت های مختلف متفاوت بود پس چرم طبیعی می باشد.

روش بعدی اگر این است که چرم را زیر نور بگیرید. اگر نور را یکدست منعکس نکرد و بعضی جاهای آن مات و بعضی جاها براق به نظر می ‌رسید چرم طبیعی است. همینطور طرح روی آن، دارای طرح غیر تکراری و منحصر به فرد است. اگر روی چرم طرح تکراری و قابل دنبال کردن دیدید، مطمئنا طرح پرسی و کفش ایمنی چرم مصنوعی است.

حالا که با چرم مصنوعی بیشتر آشنا شدیم باید بگویم تفکر عموم درباره چرم مصنوعی و مخصوصا کفش ایمنی چرم مصنوعی درست است و چرم طبیعی کارایی بیشتری در همه زمینه ها دارد. گرچه قیمت بالاتری دارد اما کیفیت و طول عمر بیشتری نیز با خود به همراه می آور؛ پس خرید آن خالی از لطف نیست.

چند نمونه کفش ایمنی چرم طبیعی مناسب:

کفش ایمنی سبلان چرم ساق کوتاه و بلند

کفش ایمنی چرم سبلان از بهترین و مرغوب ترین چرم طبیعی تبریز تهیه و تولید شده است.

این کفش در بازه گسترده سایزبندی یعنی از سایز 39 تا 46 تولید می شود. این سایزبندی یک نکته مثبت برای این کفش نسبت به رقبای خود تست.

زیره کفش ایمنی چرم سبلان از پلی استر (pu) ساخته شده که دو دانسیته نیز می باشد.

این کفش ایمنی دارای تاییدیه از وزارت بهداشت کار می باشد و همچنین از طرف تولیدی ضمانت یک ساله دارد.

کفش ایمنی ارک مدل لونا چرم

برای رویه کفش ایمنی ارک لونا چرم، از چرم گاوی طبیعی که ضخامت 2 میلی متری دارد استفاده شده.

مقاومت رویه کفش، کارکرد آن را برای چند سال در کارگاهتان را تضمین می کند.

ضد سایش و ضد لغزش بودن، همچنین مقاومت بسیار خوب در برابر حلال های نفتی و روغنی از مواردی است که باید به آنها اشاره کرد.

در کفش ایمنی ارک لونا چرم از سرپنجه با جنس فولاد مقاوم استفاده شده و گرچه از کامپوزیت سنگین تر است اما طراحی محصول سعی در سبک کردن هر چه بیشتر کفش دارد.

سرپنجه کفش از فلز فولاد مقاوم ساخته شده که قابلیت حفاظت از پای شما را در برابر 200  ژول ضربه دارد.

کفش از یک آستر با اسپیسر استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه