چرا لباس حراست باید یک دست باشد

از سری مشاغلی که اشخاص در حین انجام آن باید لباس کار به تن داشته باشند، حراست است. شخص نگهبان یک لباس یک دست میپوشد و بر محیط مورد نظر نظارت دارد. اما چرا لباس حراست باید یک دست باشد؟ یک دست بودن لباس نگهبانی چه تاثیری بر روند حراست دارد؟

بیشتر بدانید : اهمیت رنگ لباس کار یکسره

دلایل بسیاری وجود دارد که توضیح میدهد چرا لباس حراست باید یک دست باشد. در ادامه قصد داریم بررسی کنیم که چرا لباس حراست یک دست است.

چرا لباس حراست یک دست است

یک دست بودن لباس حراست به دلیل مزایایی است که پوشیدن آن به همراه می‌آورد. با بررسی مزایای لباس حراست میتوان فهمید که چرا لباس حراست باید یک دست باشد. به عبارتی جواب به این سوال در مزایای استفاده از لباس کار حراست خلاصه شده است. قبل از خواندن ادامه مطلب فکر میکنید که چرا لباس حراست یک دست است؟

مزایای لباس حراست عبارت است از:

  • حس وفاداری و مسئولیت‌پذیری را افزایش میدهد
  • هشدارهای نگهبان تاثیر بیشتری بر روی مراجعین و ارباب رجوع دارد
  • شخص نگهبان به راحتی با خیل عظیمی از افرادی که به آنجا مراجعه میکنند تشخیص داده میشود
  • نگهبان با پوشش یک دست خود نظم را گوشزد میکند
  • افراد با مشاهده لباس یک دست نگهبان خواهند دانست که وی در شغل خود جدی است
  • نگهبان حرفه‌ای تر به نظر خواهد رسید
  • همیشه ظاهری مرتب و آراسته خواهند داشت
  • دیدگاه یکسان نگهبان نسبت به افراد مختلف تقویت میشود

حس مسئولیت‌پذیری را افزایش میدهد

افزایش حس مسئولیت‌پذیری بهترین توضیح برای این است که چرا لباس حراست یک دست است. زمانی که نگهبان از یک لباس یک دست در محیط کاری استفاده میکند، ناخودآگاه حس مسئولیت‌پذیری وی نسبت به شغلش افزایش پیدا میکند. زیرا زمانی که وی لباس حراست به تن میکند، میداند که وظیفه‌ی پیچیده و مهمی در قبال حفاظت از محیط مورد نظر و اموال مربوط به آن دارد. افزایش حس مسئولیت‌پذیری و وفاداری در این مورد یک حقیقت اثبات شده روانشناسی است.

افزایش حس مسئولیت‌پذیری در نگهبان نه تنها مزایای بسیاری برای کارفرما دارد، بلکه برای خود نگهبان نیز مزیت دارد. چرا که باعث میشود وی از شغل خود نهایت لذت را ببرد. البته تنها با پوشیدن مداوم و منظم لباس حراست است حس در نگهبان تقویت میشود. به عبارتی پوشیدن گاه به گاه این لباس هیچ تاثیری از بابت افزایش حس مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس نخواهد داشت.

نگهبان را با سایرین متمایز میکند

چرا لباس حراست یک دست است، چون تمایز جالبی بین او و سایرین ایجاد میکند. ایجاد تمایز بین نگهبان با سایر افراد معمولی که در آن محیط رفت و آمد دارند از دیگر مزایایی است که توضیح میدهد چرا لباس حراست باید یک دست باشد. شخصی که با نگهبان برخورد میکند به راحتی میتواند تشخیص دهد که وی در مقام حراست فعالیت میکند. ایجاد تمایز بین نگهبان با سایرین از دو جهت قابل بررسی است:

  1. ارباب رجوع در موقع نیاز به راحتی میتواند نگهبان را پیدا کند: نگهبان در هر مجموعه‌ای وظیفه‌ای سنگینی در قبال محافظت از آن مکان دارد. این وظیفه شامل کمک به افرادی که به آن محل مراجعه میکنند نیز میشود. برای مثال اگر مشکل خاصی برای شخصی برای مثال دزدی اتفاق افتاده باشد، او میتواند به راحتی نگهبان را پیدا کند
  2. افراد خطاکار با دیدن نگهبان احتیاط پیشه میکنند: در مواقعی ممکن است افراد خطاکار انگیزه‌های معلوم و یا نامعلومی برای انجام برخی از امور غیر اخلاقی داشته باشند. اما به طور قطع آنها با دیدن نگهبان، حتی از یک مسافت بسیار دور، دست از خطا میشکند.

نظم را دیکته میکند

نظم دیگر دلیلی است که میتواند توضیح دهد که چرا لباس حراست باید یک دست باشد. شخص نگهبان با پوشیدن لباس کار یک دست نظم را به سایرین دیکته میکند. به عبارتی به آنها گوشزد میکند که در این محیط نظم برقرار است و سایرین نیز باید تابع نظمی باشند که توسط نگهبان برقرار شده است.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه