چرا به عینک محافظ چشم نیاز داریم

شاید برای خیلی از افراد هنگام خرید عینک ایمنی سوال شده باشد، چرا به عینک محافظ چشم نیاز داریم؟!. اکثر مردم این مطلب که، ممکن است هنگام کار کردن، برخی از اعضای بدن آسیب ببینند را میدانند، اما از به کارگیری لوازم ایمنی در کار خودداری میکنند. یکی از اعضای مهم بدن چشم‌ها هستند. این عضو حساس با ورود اشیا به داخل و یا دیدن پرتوهای مضر دچار آسیب و مشکل میشود.

از دوستانی که از عینک محافظ چشم استفاده نمی‌کنند، میخواهم برای چند لحظه چشمان خود را ببندند! به غیر از تاریکی، چیزی نمی‌بینید و به راحتی این مسئله را متوجه میشوید که، نمی‌توانید کاری را به راحتی انجام دهید. برای انجام کارهایتان باید از حواس دیگر، بیشتر استفاده کنید. مثلا با لمس کردن اشیا، شنیدن صداها، حس بویایی کارهای مربوط به چشم را نیز انجام دهید. قطعا این اعضا کاری که چشم‌ها میکنند را نمیتوانند به نحو احسن انجام دهند.

با توجه به تمرین انجام شده باید به سوال چرا به عینک محافظ چشم نیاز داریم این پاسخ را بدهیم که چشم مهمترین عضو بدن است. این عضو کوچک حساس، پرکاربردترین عضو، برای کمک به اعضای دیگر بدن است. از دست دادن بینایی یا مشکلات شدید چشمی به دلیل عدم استفاده از عینک ایمنی، اصلا ارزش ندارد.

عینک‌های محافظ چشم چیست؟

عینک محافظ چشم یا همان عینک ایمنی، یکی از مهمترین ابزار و تجهیزات ایمنی در کار محسوب میشود. عینک ایمنی در کارگاه‌ها برای انجام برخی امور کارگاهی مثل تعمیرات لوازم خانگی و در کارهای صنعتی بزرگ مثل کارخانه‌ها کاربرد دارد. از این عینک‌ها در خانه برای انجام برخی امور خانگی نیز استفاده میشود. بینایی بسیار ارزشمند است، استفاده از عینک ایمنی استاندار از این هدیه‌ی ارزشمندی که خدا به ما داده است، مراقبت میکند. پس ریسک نکنید و عینک با کیفیت و مناسب کار تهیه کنید. پیشنهاد میشود به مقاله راهنمایی خرید عینک ایمنی مراجعه کنید.

پیشنهاد خرید محصول : عینک ایمنی برند PUREX مدل PU112 لنز بی رنگ

چرا به عینک محافظ چشم نیاز داریم

اغلب کسانی که در کارهای صنعتی بزرگ مشغول به کار هستند، از نزدیک آسیب‌های جدی چشمی را دیده اند. حدود 60 درصد این آسیب ها به دلیل سهل انگاری در استفاده از عینک ایمنی مناسب یا استفاده کردن از عینک نامناسب در کار است. با توجه به نوع کاری که انجام میدهید باید عینک مخصوص همان کار را استفاده نمایید. انواع عینک ایمنی و کاربرد آنها را در مقاله‌ خصوصیات عینک ایمنی کامل معرفی کرده ایم.

عینک محافظ چشم بهترین دفاع در برابر آسیب های چشمی به شمار میرود. با استفاده از این عینک می‌توان از خطرات احتمالی برای چشم، جلوگیری کرد. این عینک نه تنها از چشم حین کار محافظت می‌کند، بلکه می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت طولانی مدت چشم داشته باشد. استفاده از عینک محافظ چشم هنگام کار باعث دید بهتر شما میشود. زمانی که مشغول کار هستید امکان دارد ذرات در هوا پراکنده باشند، با استفاده از عینک می‌توانید محیط را واضح تر ببینید. اگر چشمان شما به لنز طبی احتیاج دارد، امکان خرید عینک ایمنی با لنز طبی نیز فراهم است و به راحتی می‌توانید این عینک را در بازار تهیه نمایید.

عینک محافظ چشم از چشم ها در برابر خاک، دود و ضربه مراقبت میکند. برخی از این آسیب ها بسیار خطرناک هستند و امکان دارد منجر به کوری شود. به طور مثال هنگام برش چوب، قسمتهایی به دلیل نامرتب بودن چوب، تکه شود به سمت صورت شما پرتاب شود. مورد دیگری که میشود مثال زد، زمانی است که با دستگاه برش‌کاری و یا سوراخ کاری  کار میکنید. در این نوع کارها امکان دارد دستگاه متوقف شده و یا سنگ فرز تکه شده و به سمت صورت پرتاب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه