چرا به دستکش ایمنی احتیاج است ؟

چرا به دستکش ایمنی احتیاج است؟ محیط صنعتی یک مکان بسیار خطرناک است. به همین دلیل کارگران باید از تجهیزات ایمنی مناسب مانند کفش، دستکش و عینک ایمنی استفاده کنند. استفاده از این تجهیزات به آنها کمک می‌کند تا از خود در برابر هر نوع خطری محافظت کنند. یکی از اصلی‌ترین وظایف هر کارفرما این است که با تهیه‌ی وسایل این چنینی، از ایمنی کارگران خود اطمینان حاصل کند.

پس در همین راستا باید تجهیزات ایمنی کافی مانند کفش‌های محافظ برای مراقبت از پاها و دستکش ایمنی برای محافظت از دست‌ها را در اختیار آنها قرار دهند. ایمنی در محیط‌های صنعتی دارای اهمیت بسیار زیادی است و نیاز به مراقبت و توجه دارد. کوچکترین غفلتی در این زمینه ممکن است منجر به خسارت‌های مالی و حتی جانی شدیدی شود. به همین دلیل است که دستکش‌ها یکی از مهمترین انواع تجهیزات ایمنی هستند که استفاده از آنها مزایای بی‌شماری برای کارگران صنعتی دارد.

چرا به دستکش ایمنی احتیاج است

در این مطلب قصد داریم به همین سوال پاسخ دهیم که در مشاغل صنعتی دقیقا چرا به دستکش ایمنی احتیاج است؟

اهمیت استفاده از دستکش ایمنی برای کارگران صنعتی

در پاسخ به این سوال که چرا به دستکش ایمنی احتیاج است، در ادامه چند مورد از مهمترین مزیت‌های پوشیدن آنها را بررسی می‌کنیم. خطرات محیط کار در مشاغل صنعتی را نمی‌توان به طور کامل از بین برد اما در صورت رعایت برخی پروتکل‌های ایمنی می‌توان این خطرات را تا حد زیادی به حداقل رساند. دستکش‌های ایمنی با دستکش‌های معمولی تفاوت زیادی دارند. نوع طراحی و دوام آنها از هر گونه آسیب احتمالی حاصل از دستگاه‌های سوراخ کننده، محافظت می‌کند.

همچنین ماشین‌های پیچیده‌ی بسیاری در کارخانه‌ها وجود دارد که اگر کارگری در تماس مستقیم با آنها قرار بگیرد، احتمال از دست دادن انگشتان یا دست‌های او وجود دارد. به همین دلیل این دستکش‌ها می‌تواند از انگشتان و دست‌ها تا حد زیادی در برابر دستگاه‌های برش خطرناک نیز مراقبت کند.  بسیاری از صنایع نیز با مواد شیمیایی یا بسیار داغی سر و کار دارند که کوچکترین تماس پوست با آنها ممکن است جبران ناپذیر باشد. در این شرایط نیز استفاده از دستکش ایمنی اهمیت خود را نشان می‌دهد.

وجود برخی تغییرات دمایی نیز فاکتور دیگری است که می‌تواند محل کار را به مکانی غیر قابل تحمل تبدیل کند.  این در حالی است که اگر کارگران از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنند، این ابزارها به آنها کمک می‌کنند تا با این تغییرات شدید و ناگهانی، بهتر کنار آمده و شما نیز از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید. خود کارگران هم می‌توانند با آرامش خاطر بیشتری به کار خود ادامه بدهند. چرا که اگر فرد به ابزارآلات ایمنی مناسب مجهز نشده باشد، کار در محیط‌های خطرناک برایش دلهره آور خواهد بود.

چرا به دستکش ایمنی احتیاج است؟

خطرات بسیار دیگری هم هستند که کارگران محیط‌های صنعتی را تهدید می‌کنند. وقتی کسی در یک کارخانه با ابزارآلات و مواد شیمیایی پیچیده کار می‌کند، این احتمال وجود دارد که دستانش مواد خطرناک خاصی را جذب کنند. جذب این مواد توسط پوست می‌تواند منجر به مشکلات شدیدی شود.

پس استفاده از دستکش‌های ایمنی مناسب برای اطمینان از وجود نوعی محافظت کلی در برابر چنین خطراتی، انتخاب صحیحی است. دستکش ایمنی از عفونت ناشی از مواد بیولوژیکی هم جلوگیری می‌کند. اگر از آنها در مشاغل صنعتی استفاده نشود، این احتمال وجود دارد که کارگران گرفتار برخی مشکلات جدی سلامتی ناشی از عوامل مختلف بیولوژیکی مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها شوند.

تجهیزات ایمنی

سخن پایانی

حال پاسخ این سوال که چرا به دستکش ایمنی احتیاج است را می‌دانیم. پس باید دوباره تاکید کنیم که ایمنی باید مهمترین اولویت هر کارفرما، به ویژه در محیط‌های خطرناک صنعتی، باشد. وظیفه‌ی او است که اطمینان حاصل کند هر کارگر به تمام تجهیزات ایمنی لازم، از جمله دستکش، مجهز باشد.

فراموش نکنید که «پیشگیری بهتر از درمان است». هزینه کردن برای تهیه دستکش ایمنی برای کارگران می‌تواند از هزینه‌های مالی و جانی احتمالی جلوگیری کند. این هزینه‌ها نسبت به خرید دستکش به مراتب سنگین‌تر بوده و حتی غیر قابل جبران خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه