ویژگی های دستکش ایمنی خوب چیست

استفاده از دستکش های ایمنی مناسب برای کار بسیار مهم است. کارهای مختلف می تواند به انواع مختلفی از دستکش نیاز داشته باشد. وقتی صحبت از انتخاب دستکش کار می شود، مهم است که دستکشی را انتخاب کنید که به راحتی مناسب شما باشد، هیچ گونه ناراحتی ایجاد نکند و به شما کمک کند تا کار خود را انجام دهید و در عین حال از دستان خود در برابر موادی که ممکن است به پوست شما آسیب برساند، محافظت کنید. اگر می خواهید بدانید ویژگی های دستکش ایمنی خوب چیست تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

انواع دستکش های ایمنی بر اساس جنس

دستکش های ایمنی بر اساس موادی که برای ساخت از آن ها استفاده می کنند می توانند دسته بندی شوند:

  • بوم (الیاف و سایر مواد مصنوعی): این نوع دستکش کار برای محافظت در برابر گرما و سرمای متوسط ​​ایده آل است. علاوه بر این، در برابر سایش مقاومت می کند.
  • چرم: این ماده برای محافظت در مناطقی که در معرض اشیاء ناهموار، تراشه ها، ضربه ها، جرقه ها و گرمای متوسط ​​قرار دارند، استفاده می شود.
  • مش فلزی (آلومینیزه): این دستکش برای محافظت از پوست نیاز به درج مواد مصنوعی دارد. برای استفاده در مناطقی که کارگر مجبور به تحمل گرما است ایده آل است.

دسته بندی دستکش های کار بر اساس مایعاتی که در برابر آنها مقاومت می کنند نیز متقاوت است. در بسیاری از کاربردهای کاری، مانند صنایع شیمیایی، نیاز به حفاظت کافی در برابر مایعات سمی وجود دارد. دستکش‌های ایمنی به کارگران این امکان را می‌دهند که بدون آلودگی محل کار یا آسیب رساندن به دست‌هایشان، با خیال راحت کار کنند. مواد شیمیایی مختلف را می توان با مواد مختلف محافظت کرد.

ویژگی های دستکش ایمنی خوب چیست

لاستیک بوتیل قادر به مقاومت در برابر مواد شیمیایی نظیر اسیدها، بازها، الکل ها، آلدئیدها، استرها، پراکسید، کتون ها، ترکیبات نیترو و سوخت موشک است. دستکش های ساخته شده از این ماده برای محافظت در برابر سایش، سرما، اکسیداسیون و خوردگی ازن مناسب هستند.

دستکش لاتکس طبیعی قادر به مقاومت در برابر مواد شیمیایی نظیر قلیایی ها، اسیدهای رقیق شده، کتون ها و نمک هاست. دستکش های تولید شده از این ماده دارای خاصیت ارتجاعی و استحکام کششی خوبی هستند. با این حال، استفاده طولانی مدت می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود. دستکش های لاتکس می توانند در برابر درجه حرارت بالا، ساییدگی های ناشی از سنگ زنی، پرداخت و سندبلاست مقاومت کنند.

نئوپرن ماده ایده آلی برای محافظت در برابر الکل ها، قلیایی ها، اسیدهای آلی، بنزین و سیالات هیدرولیک است. این دستکش ها تراکم بالایی دارند و نسبت به اکثر دستکش ها مهارت و انعطاف پذیری بهتری را ارائه می دهند و در برابر ساییدگی و پارگی و مواد شیمیایی (مقاومت بهتر از لاتکس) مقاوم هستند.

در کاربردهایی که نیاز به استفاده از اسیدها، الکل ها، مواد سوزاننده، حلال های کلردار، روغن ها و گریس ها دارند، دستکش های لاستیکی نیتریل بهترین گزینه هستند. این دستکش ها بسیار بادوام هستند.

چگونه دستکش ایمنی مناسب انتخاب کنیم؟

انواع مختلفی از دستکش ها وجود دارد که از مواد مختلفی ساخته می شوند. نوع مناسب برای شما به فعالیت در حال انجام و خطرات موجود بستگی دارد. به عنوان مثال، کارمندی که در یک آزمایشگاه شیمیایی کار می کند، نسبت به کارگری که در معرض بریدگی ها و ساییدگی های احتمالی در محل ساخت و ساز است، به نوع متفاوتی از دستکش ایمنی نیاز دارند. بنابراین، مهم است که کار خود و خطراتی که ممکن است با آن مواجه شوید را ارزیابی کنید و دستکش هایی را انتخاب کنید که بهترین محافظت را برای شما فراهم کند.

در صورت عدم آگاهی و اطلاعات کافی به هنگام خرید دستکش ایمنی، به کارشناسان فرتاک مراجعه کنید تا به شما در انتخاب دستکش ایمنی مناسب کمک کنند.

مزایای دستکش ایمنی چیست؟

دستکش های ایمنی برای محافظت از دست های کارگر در برابر خطرات طراحی شده اند تا بتوانند با خیال راحت کار خود را انجام دهند. دستکش ها از مواد مختلفی تولید می شوند که در برابر خطرات خاص از دستان شما محافظت می کنند. بسته به شغل، یک کارگر ممکن است با خطراتی از جمله مواد شیمیایی، بریدگی، سوراخ شدن، ساییدگی، خطرات الکتریکی و خطرات حرارتی مواجه شود. نمونه هایی از مواد دستکش شامل بوم و چرم است که می تواند از پوست در برابر بریدگی ها، خراش ها و ساییدگی ها محافظت کند. مواد دیگری مانند لاستیک بوتیل و نیتریل می توانند از دست ها در برابر سوختگی و تحریک ناشی از انواع خاصی از مواد شیمیایی محافظت کنند.

کدام دستکش ها در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند؟

انواع مختلفی از دستکش های ایمنی مقاوم در برابر مواد شیمیایی موجود است، اما همه آنها برای هر نوع ماده شیمیایی مناسب نیستند. دستکش های نیتریل می توانند از طیف وسیعی از مواد شیمیایی از جمله اسیدها، بازها و حلال ها محافظت کنند. دستکش های نئوپرن برای استفاده با محصولاتی مانند الکل و بنزین بهترین هستند. گزینه دیگر دستکش های لاستیکی لاتکس است که از دست ها در برابر کتون ها و سایر مواد مشابه محافظت می کند. دستکش های لاستیکی بوتیل می توانند در برابر انواع مختلفی از مواد شیمیایی محافظت کنند و همچنین از خطرات حرارتی و سایشی محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه