ویژگی لباس جوشکاری

انتخاب لباس جوشکاری مناسب مهارتی است که به عنوان یک جوشکار باید داشته باشید. کار شما از جوشکاری صنعتی سنگین با سطح بالا تا ساخت فلزات سبک وزن را شامل می شود. با این کار انواع مختلفی از لباس های جوشکاری برای انتخاب وجود دارد. در اینجا ما یک راهنمای کامل در مورد نحوه انتخاب لباس جوشکاری مناسب به طور خاص برای شما ارائه می دهیم همچنین از ویژگی لباس جوشکاری برایتان خواهیم گفت پس تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

لباس های جوشکاری به گونه ای طراحی شده اند که از گردن تا کمر و همچنین از شانه به پایین تا بازوها در برابر سوختگی ناشی از گرما، جرقه و پاشیده شدن جوش محافظت کنند. همچنین از پوست شما در برابر اشعه شدید UV و IR ناشی از قوس جوشکاری محافظت می کند که خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. در حالی که لباس های جوشکاری در درجه اول برای جوشکاری هستند، البته می توان از آن برای برش با سوخت اکسی یا سنگ زنی سنگین نیز استفاده کرد.

ویژگی لباس جوشکاری چیست؟

ویژگی های اولیه یک لباس جوشکاری بسیار اساسی است. باید بادوام، مقاوم در برابر آتش باشد، بتواند عایق حرارتی، مقاومت الکتریکی و محافظت در برابر حرارت را ارائه دهد. مهمتر از همه، باید از مواد با کیفیت بالا ساخته شود و راحت و آسان برای استفاده باشد. کیفیت مواد مورد استفاده برای لباس جوشکاری به طور مستقیم بر دوام و قیمت یک لباس جوشکاری تاثیر می گذارد. بنابراین اگر به دنبال یک لباس ارزان قیمت باشید، دوام و کیفیت کمتری خواهید داشت. در حالی که انواع مختلفی از لباس های جوش وجود دارد، برخی از آنها بهتر از سایرین هستند و این بستگی به کیفیت مواد و نوع کار شما دارد.

لباس های جوشکاری بر اساس مواد مورد استفاده در ساخت آنها طبقه بندی می شوند. لباس های جوشکاری پنبه ای، لباس های جوش چرمی و لباس های جوش نایلونی/کولار وجود دارد. به تفاوت آنها نگاهی بیندازید و بدانید کدام یک با انواع شغلی که انجام می دهید مناسب است.

اگر در آب و هوای گرم کار می کنید یا برای تابستان لباس جوشکاری می خواهید و کارهای متوسط ​​یا سبک انجام می دهید، لباس پنبه ای برای شما بهترین است. پنبه به خودی خود قابل اشتعال است اما از نظر شیمیایی تغییر می یابد تا در برابر آتش مقاوم شود. سبک، انعطاف پذیر و قابل تنفس هستند و مقرون به صرفه ترین نوع لباس جوشکاری در بازار هستند.

چگونه لباس برای جوشکاری انتخاب کنیم؟

لباس های جوش چرمی برای کسانی است که در آب و هوای سردتر کار می کنند و در کارهای جوشکاری سنگین مانند جوشکاری MIG و TIG گران قیمت هستند. چرم بادوام ترین ماده در هنگام جوشکاری است و بیشتر به دلیل خواصی مانند مقاومت حرارتی و مقاومت در برابر آتش شناخته می شود. بهترین نوع چرم مورد استفاده در ساخت لباس های جوشکاری چرم گاوی است. بادوام و مستحکم است و مانند سایر انواع چرم به راحتی ترک نمی‌خورد اما قابل تنفس و انعطاف‌پذیر است. در برابر حرارت و سوراخ شدن و رطوبت مقاوم است. این باعث می شود لباس های جوشکاری چرم گاوی به بهترین انتخاب تبدیل شوند.

نایلون یک پارچه مصنوعی است که سبک وزن، منعطف و در عین حال قوی است. کولار یک فیبر مصنوعی قوی مقاوم در برابر حرارت است. ترکیب هر دو باعث تولید مواد ظریفی می شود که در درجه اول از سوختگی پوست جلوگیری می کند. برای کلیه کارهای جوشکاری صنعتی و سنگین مناسب است زیرا قابلیت تنفس و انعطاف پذیری بالایی دارد و انتخاب خوبی برای کسانی است که در آب و هوای گرمتر نیز کار می کنند.

بهترین اندازه برای لباس جوش چیست؟

انتخاب اندازه مناسب برای لباس جوشکاری ضروری است. اگر گزینه اشتباهی را انتخاب کنید، در نهایت احساس ناراحتی می کنید که بر عملکرد کار تأثیر می گذارد. قبل از اینکه جلو بروید و اندازه ای را انتخاب کنید، مطمئن شوید که اندازه سینه خود را با پیچاندن یک متر اندازه گیری به دور قسمت بالایی بدن اندازه گیری کنید. اگر ناحیه شکم شما به میزان قابل توجهی بزرگتر است، ناحیه شکم را اندازه بگیرید. مهم است که متر اندازه گیری را خیلی به بدن خود نپیچانید. یک نکته این است که وقتی لباس کار معمولی خود را می پوشید، اندازه گیری را انجام دهید.

واقعیت این است که ایمنی حرف اول را می زند. بنابراین، در انتخاب، باید به سراغ موردی بروید که با آن راحت هستید تا از خطر جلوگیری کنید. برخی از تولیدکنندگان وجود دارند که به مواد باکیفیت و راحتی در لباس های جوشکاری تعادل می دهند و این به شما بستگی دارد که یکی را پیدا کنید که متناسب با نیاز و خواسته شما باشد. جوشکاران در سرتاسر جهان به حداکثر محافظت از سر تا پا نیاز دارند زیرا در محیط های پرخطر کار می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه