وزن لباس آتش نشانی چقدر است

آتش نشان ها در حرفه آتش نشانی خطرات بسیاری را به جان میخرند. یکی از مهمترین مواردی که درصد خطرات احتمالی را به شدت کاهش میدهد استفاده از لباس ایمنی آتش نشانی است. اما لباس آتش نشانی چه ویژگی‌هایی دارد که از آتش نشان ها در برابر حریق و امثال آنها محافظت میکند؟ و وزن لباس آتش نشانی چقدر است

در ادامه به بررسی مشخصات لباس آتش نشانی میپردازیم.

آیا میدانید وزن لباس آتش نشانی چقدر است؟

از سری مشخصات لباس آتش نشانی وزن لباس است. لباس آتش نشانی انواع مختلفی دارد. هر یک از این لباسها در محیط‌ها و عملیات‌های به خصوصی مورد استفاده قرار میگیرند.

از این رو با توجه به نوع لباس آتش نشانی باید بپرسیم که وزن لباس آتش نشان ها چقدر است. برای مثال یکی از انواع لباسهای آتش نشانی، لباس آتش نشانی در عملیات‌های اطفاء حریق است. وزن لباس آتش نشانی اطفاء حریق با وزن لباس فرم عملیاتی عبور از آتش بسیار متفاوت است. به مقایسه وزن این دو لباس میپردازیم تا بدانیم وزن لباس آتش نشانی چقدر است.

وزن لباس آتش نشانی مخصوص عملیات اطفاء حریق: 7 الی 12 کیلوگرم

وزن لباس آتش نشانی مخصوص عملیات عبور از آتش: حدود 3 کیلوگرم

همانطور که مشاهده میکنید به طور دقیق نمیتوان گفت که چقدر این لباس وزن دارد. میانگین وزن تجهیزات اولیه آتش نشانی حدود 13 کیلوگرم است. این تجهیزات شامل چکمه، شلوار، کت، دستکش و ماسک است. با این حال، بسته به اینکه آتش نشان تصمیم میگیرد چه تجهیزات اضافی را با خود حمل کند، وزن لباس میتواند بسیار متفاوت باشد.

مشخصات لباس آتش نشانی

رنگ لباس آتش نشانی در انواع مختلف و وزن آنها

با توجه به رنگ لباس های آتش نشان ها وزن آن چقدر است؟ لباس آتش نشانی رنگهای مختلفی دارد. لباس های آتش نشانی در رنگهای مختلف برای عملیات‌های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند. اگر میخواهید بدانید وزن لباس چقدر است، در ابتدا باید انواع لباس آتش نشانی و مشخصات آنها را مورد بررسی قرار دهید. برای مثال یکی از فاکتورهایی که مستقیما بر روی وزن لباس تاثیر میگذارد، جنس لباس است. با بررسی جنس و لایه‌های لباس آتش نشانی در انواع مختلف میتوانید وزن آنها را نیز به صورت تقریبی حدس بزنید.

قرمز: مخصوص عملیات‌های اطفاء حریق > جنس لباس: نومکس

نقره‌ای: مخصوص عملیات‌های عبور از آتش > جنس لباس: فایبرگلاس نسوز و فایرتکس

زرد: مخصوص محیط‌های مرطوب با جریان الکتریسیته > جنس لباس: پلیمری

سرمه‌ای: لباس فرم نیروی‌های پشتیبانی > جنس لباس: نومکس

مشخصات لباس آتش نشانی

جنس لباس آتش نشانی چیست؟

از سری مشخصات لباس آتش نشانی که میتوان مورد بررسی قرار داد، جنس لباس آتش نشانی است. لباس آتش نشانی انواع مختلفی دارد که جنس هر یک از آنها با دیگری متفاوت است. زمانی که جنس لباس آتش نشانی با دیگری متفاوت باشد وزن لباس نیز متفاوت خواهد بود.

از این رو سوال وزن لباس آتش نشانی چقدر است، جواب های متفاوتی دارد. لباسهای آتش نشانی در مرحله اول باید از جنس متریال‌های نسوز باشند. اغلب لباسهای آتش نشانی از جنس نومکس و فایبرگلاس نسوز طراحی و تولید میشوند. هر یک از این متریال‌ها مقاومت بالایی در برابر آتش و حرارت دارند.

الیاف نومکس: الیاف نومکس از سری متریال‌هایی است که جزو خانواده نایلونها به شمار می‌آید. نقطه ذوب نومکس ۳۷۱ درجه سانتی گراد است.

الیاف فایبرگلاس: فایبرگلاس نوعی الیاف شیشه‌ای است که از مواد پلیمری تهیه شده است. نقطه ذوب فایبرگلاس حدود 500 الی 700 درجه سانتی گراد است.

لباس آتش نشانی چند لایه دارد؟

از دیگر مشخصات لباس آتش نشانی تعداد لایه‌های آن است. اگر میخواهید بدانید وزن لباس آتش نشانی چقدر است، باید تعداد لایه‌های آن و وزن هر یک از این لایه‌ها را نیز مورد بررسی قرار دهید.

لباس آتش نشانی سه لایه دارد: لایه بیرونی، لایه میانی، لایه داخلی. لایه بیرونی ترکیبی از نومکس، کولار و آنتی استاتیک است. همینطور لایه بیرونی مقاومت بالایی در برابر حرارت و گرما دارد. لایه میانی از جنس الیاف میکروسکوپی است و خاصیت ضد رطوبت دارد. لایه داخلی لایه‌ای است که خاصیت ضد گرمایی دارد. این لایه از الیافی مانند متا آرامید و ویسکوز تهیه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه