مزایای استفاده از لباس ایمنی و کفش ایمنی

تجهیزات ایمنی فقط برای رعایت قوانین نیستند بلکه دارای مزایایی مهم می باشند؛ البته مهمترین مزیت حفظ سلامتی و امنیت جانی است. اما متاسفانه هنوز برای بسیاری از کسب و کارها موضوع استفاده از تجهیزات ایمنی پذیرفته نشده است. در ادامه مزایای استفاده از لباس ایمنی و کفش ایمنی را بیان می کنیم.

برای دسته اخیر باید دلایل محکم و متعددی ذکر کنیم که بتوانند چرایی استفاده از وسایل ایمنی برای کار را درک کنند. بسیاری فکر میکنند که تمام استفاده ی کفش ایمنی برای کار های ساختمانی است؛ اما این تفکر صحیح نیست. استفاده از کفش و لباس ایمنی برای تمام محیط های کارگاهی لازم است. امکان دارد محیط کارگاهی شامل: ساختمان، محل تعمیرات زیرزمینی، تعمیرگاه های مختلف، انواع کارگاه ها و غیره شود. لوازم ایمنی در مرحله اول برای رعایت قانون و در مرحله دوم برای حفظ جان تان در تمام محیط هایی که ذکر شدند باید استفاده شوند.

مزایای استفاده از لباس ایمنی و کفش ایمنی چیست؟

تجهیزات ایمنی در تمام محیط های کارگاهی به منزله پوست برای تن کارگر محسوب می شوند. تمام کسانی که در محیط های کارگاهی مشغول به فعالیت هستند به خوبی می دانند که این فضاها چقدر شلوغ هستند. علاوه بر شلوغی، تمام اقداماتی که در محیط های کارگاهی صورت می گیرند با سرعت همراه هستند. برهمین اساس اتفاقات ناخواسته و یا حادثه های دلخراش هر لحظه امکان دارند که به وجود آیند. به طور مثال امکان سقوط اجسام سنگین برای کارگری که در بخش حمل و نقل یا تدارکات است وجود دارد. در صورتی که کارگر از کفش ایمنی استفاده کرده باشد دیگر سقوط غیر مستقیم یا لغزش اشیا سنگین موجب له شدگی پای او نمی شوند.

آیا با وجود تجهیزات ایمنی اشیا نوک تیز به کارگر آسیب می زنند؟  

همچنین اگر کارگر لباس ایمنی پوشیده باشد دیگر اشیای نوک تیز موجب خراشیدگی و پارگی پوست نمی‌ شوند. در صورتی که نکات ایمنی توسط کارگر رعایت شوند سلامتی او حفظ می‌ شود. اما در صورتی که نکات ایمنی رعایت نشوند، مشکلات بسیار زیادی به وجود می آیند. به طور مثال یکی از مشکلات مربوط به پرداخت هزینه های درمان و یا خسارت ناشی از حادثه کارگاه میشود. پس اگر کارگر نکات ایمنی را رعایت نکرده باشد مطمئناً مورد مواخذه قرار می گیرد. یعنی امکان دارد خسارت ناشی از حادثه کار را دریافت نکند و حتی خسارت وارده به کارگاه را نیز از او دریافت کنند.

همیشه از سالم بودن تجهیزات ایمنی خود مطمئن شوید

چگونه وسایل ایمنی از سُرخوردگی جلوگیری میکنند؟

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از تجهیزات ایمنی در خصوص حفظ تعادل است. یعنی در صورتی که کارگر از کفش ایمنی استفاده کند می تواند در محیط کارگاهی تعادل خود را حفظ کند. ولی در صورتی که از کفش غیر ایمنی برای محیط کارگاهی که کف آن پر از مواد مختلف است استفاده کند مطمئناً سُر می خورد و تعادل خود را از دست میدهد. همچنین باید بدانید که کفش های غیر ایمنی دارای عاج های مناسب برای محیط کارگاهی نیستند. بر همین اساس با کفش های اخیر میزان تحرک کارگر در محیط های کارگاهی به شدت افت خواهد کرد.

چگونه ادوات ایمنی به حفظ وضعیت سلامتی کمک می کند؟

تجهیزات ایمنی باعث جلوگیری از کشیدگی بدن میشوند. یعنی با فرض اینکه کارگر بیش از 6 ساعت در روز به طور متوالی کار کند، این موضوع باعث کشیدگی عضلانی او میشود. زمانی که از کفش نامناسبی برای کارگر استفاده شود، اولاً گردش خون مناسب نخواهد بود و دوما بیماری خواهد داشت. همچنین در صورتی که کفش و لباس نامناسب باشند موجب ایجاد زدگی در بدن کارگر خواهد شد. این زدگی در ناحیه پا ها به صورت تاول و در ناحیه بدن به صورت حالت کهیر ایجاد می شوند. پس برای جلوگیری از کشیدگی عضلانی و عدم به وجود آمدن بیماری هایی که مربوط به قسمت پا هستند باید از وسایل ایمنی استفاده کنید.

  • تیم تحریریه
  • اردیبهشت 6, 1402
  • 188 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه