لباس کار صنعتی باید دارای چه ویژگی هایی باشد

در این مقاله قصد داریم در این مورد بحث کنیم که لباس کار صنعتی باید دارای چه ویژگی هایی باشد. لباس کار صنعتی یکی از تجهیزات استحفاظی محسوب شده وکارفرمایان باید با تهیه لباس کار صنعتی برای کارگران خود ایمنی آن ها را در محیط کار افزایش دهند.

این مسئله که لباس کار صنعتی باید دارای چه ویژگی هایی باشد، از سوالاتی است که هر یک از ما ممکن است با آن مواجه شویم. با ما همراه باشید تا این ویژگی ها را با یکدیگر بررسی کنیم.

لباس کار صنعتی باید دارای چه ویژگی هایی باشد تا بتواند ایمنی کارگر را تضمین کند؟

تهیه و تعویض لباس کار بر عهده کارفرما است. کارفرما قبل از اقدام به خرید لازم است در مورد این مسئله که لباس کارصنعتی دارای چه ویژگی هایی می باشد به خوبی تحقیق کند.

در ادامه به این سوال که لباس کار صنعتی باید دارای چه ویژگی هایی باشد تا بتواند ایمنی کارگر را تضمین کند، پاسخ می دهیم.

لباس کار صنعتی باید اندازه بدن کارگر باشد. لباس کار باید ضد اشتعال بوده و از مقاومت کافی در برابر روغن ها، اسیدها و مواد شیمیایی برخوردار باشد. از دیگر ویژگی های لباس کار می توان به تنفس پذیری آن اشاره کرد. لباس کار باید بدن را در روزهای تابستانی بیش از حد گرم نکند و در روزهای زمستانی نیز از ورود سرما به بدن جلوگیری کند.

کارکنانی که در محیط های آلوده به گرد و غبار کار می کنند، می بایست از پوشیدن لباس های جیبدار خودداری کنند. لباس ایمنی کارگرانی که با مواد خورنده کار می کنند باید بتواند از نفوذ آب و گاز به داخل بدن جلوگیری کند. کارگرانی که با مواد اسیدی و رادیواکتیو کار می کنند باید از لباس بدون منفذ استفاده کنند.

لباس کار صنعتی نباید خیلی گشاد و یا خیلی تنگ باشد. زیرا باعث می شود که فرد هنگام کار احساس ناراحتی کند. طراحی و مدل لباس کار باید نشان دهد که فرد در کدام گروه شغلی در حال فعالیت می باشد.  

پوشیدن لباس کار در کدام یک از مشاغل الزامی است؟

اکنون که دانستیم لباس کار صنعتی باید دارای چه ویژگی هایی باشد، به این مسئله می پردازیم که پوشیدن لباس کار در کدام مشاغل الزامی است. آتش نشانی یکی از مشاغلی است که پوشیدن لباس کار در آن به طور جدی تاکید شده است. لباس آتش نشانان از مواد ضد حریق ساخته شده و از آن ها در برابر آتش محافظت می کند. کارگرانی که در کارواش فعالیت می کنند نیز باید از لباس کار خلبانی ضد آب استفاده نمایند. این افراد هر روز با مواد شوینده قوی و آب سر و کار دارند و همین مسئله باعث ایجاد حساسیت های پوستی در آن ها خواهد شد. لباس کار خلبانی با پوشش دادن کل بدن بهترین گزینه برای این افراد محسوب می شود.

لباس کار جوشکاری

برقکاران از دیگر افرادی هستند که باید به پوشیدن لباس کار اهمیت بدهند. این افراد باید از لباس کار عایق برق استفاده کنند. دسته دیگری که باید لباس کار صنعتی به تن کنند، نجاران می باشند. این افراد باید از لباس کار یکسره استفاده کنند.

لباس پرسنل آشپزخانه یک روپوش سفید است. پارچه سفید علاوه بر این که به خوبی می تواند بهداشت محیط را نشان دهد، از جذب گرما نیز جلوگیری می کند. جوشکاران باید از لباس های کار صنعتی کتان و یکسره استفاده کنند. لباس کار این افراد باید مقاومت کافی در برابر جرقه های جوشکاری را داشته باشد. لباس کار شبرنگ بهترین گزینه برای پیک های موتوری است. پوشیدن این لباس ها امکان دید در شب را بهتر افزایش داده و امکان تصادف را نیز کاهش خواهد داد.

  • تیم تحریریه
  • فروردین 16, 1402
  • 228 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه