لباس مناسب کویر در زمستان

آیا می‌دانید لباس مناسب کویر در زمستان چه ویژگی‌هایی را در بر دارد؟! برای سفر به کویر باید از استایل و لباس‌های مناسبی استفاده کنید. وجود برخی از المان‌ها در شرایط آب و هوایی مختلف کویر موجب می‌شود که افراد با لباس‌های خاصی این منطقه را برای گردشگری انتخاب کنند. همانطور که می‌دانید یکی از بهترین فرصت‌ها برای بازدید از نقاط مختلف کویر، فصل زمستان است. در این فصل دمای کویر به نحوی است که می‌توانید به راحتی اقدام به گردشگری در آن نمایید. اغلب در فصل تابستان دمای هوای کویر در روز به اندازه‌ای بالا می‌رود که قدرت گردشگری در آن را به شدت کاهش خواهد داد. از این رو اغلب کویر نوردان فصل زمستان را برای گردشگری در این مکان انتخاب می‌نمایند.

 یکی از موارد قابل توجه برای انتخاب لباس مناسب کویر در زمستان توجه به تفاوت چشمگیر و قابل توجه دمای هوا در روز و شب می‌باشد. این موضوع نه تنها در فصل زمستان بلکه در تمامی فصل‌ها حیرت گردشگران را برانگیخته است. در طی روز می‌توانید شاهد دمای بالای کویر باشید تا حدی که استفاده از پوشش‌های بسیار نازک و خنک پیشنهاد می‌گردد. با تغییر روز و غروب آفتاب دمای هوا به شدت کاهش یافته و سرمای قابل توجهی را تجربه خواهید کرد. از این رو لباس گرم برای تفریحات شبانه در کویر امری الزامی به شمار می‌رود.

 لباس مناسب کویر در زمستان و ویژگی‌های آن:

 برای انتخاب لباس مناسب کویر در زمستان باید به فاکتور تغییر دمای هوا در طول روز و شب توجه نمایید. در نظر داشته باشید که در طی روز می‌توانید شاهد یک دمای مطلوب و ایده آل برای گردشگری باشید. با تغییر دما در شب اغلب در کمپین‌ها، دورهمی و روشن کردن آتش را ترجیح می‌دهند. همانطور که ذکر شد برای انتخاب لباس مناسب، توجه به برخی از المان‌ها ضروری و حائز اهمیت خواهد بود. از جمله این المان‌ها عبارتند از:

 توجه به نوع پارچه لباس:

 نوع پارچه لباس مناسب کویر در زمستان برای یک کویرنوردی ایده آل، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. همانطور که ذکر شد دمای کویر در طول روز بسیار بالا است. این دما می‌تواند در از بین بردن رطوبت بدن نقش بسزایی داشته باشد. برای این که بتوانید بر روی کاهش از دست دادن رطوبت بدن تاثیر بسزایی داشته باشید، باید از  لباس‌های مناسب با پارچه‌های مطلوب استفاده کنید. از جمله پارچه‌هایی که برای کویرنوردی مناسب و ایده آل هستند، عبارتند از:

  • پارچه‌های  نخی
  • پارچه‌های پنبه‌ای
  • پارچه‌های  پلی استر
  • پشم مرینوس

 و برخی از موارد دیگر. با انتخاب این پارچه‌های مناسب، بدن خود را در برابر از دست دادن نم و رطوبت تا حدودی محافظت خواهید کرد. این نوع از پوشش‌ها علاوه بر ایده آل بودن در طول روز، قابلیت استفاده در شب را نیز در بر خواهند داشت. بهتر است در طول شب از پوشش‌هایی استفاده کنید که دمای بدن را حفظ کرده و نقش به سزایی در گرم نگه داشتن بدن شما داشته باشند.

گردشگری در کویر با لباس مناسب

انتخاب لباس مناسب کویر در زمستان با پوشش ایده آل:

 انتخاب شلوارهای بلند و همچنین تیشرت‌ها یا پیراهن‌های آستین بلند، بهترین انتخاب لباس مناسب کویر در زمستان به شمار می‌رود. لباس‌هایی که با پوشش بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند، گزینه مناسبی برای مراقبت از بدن شما به شمار می‌روند. این نوع از لباس‌ها نه تنها از آفتاب سوختگی پوست بدن شما محافظت خواهند کرد بلکه در برابر بسیاری از عوامل دیگر نیز محافظ بدن به شمار می‌روند. همانطور که می‌دانید در طول روز در کویر شاهد تابش مستقیم نور خورشید هستیم. این نور دربردارنده برخی از اشع‌ های مضر است. با انتخاب لباس‌هایی که از پوشش مناسبی برخوردار هستند، می‌توانید از بدن خود در برابر این اشعه‌های مخرب محافظت کنید.

 همچنین با انتخاب لباس‌هایی با پوشش مناسب، می‌توانید بدن را در برابر طوفان شن نیز محافظت نمایید. این طوفان‌ها اغلب در طی روز با وزیدن باد شکل گرفته و می‌توانند تاثیرات مخربی بر روی سلامت پوست بدن شما داشته باشند. با یک پوشش ایده آل می‌توانید بدن خود را در برابر این عارضه ایمن کنید.

 از دیگر مواردی که با انتخاب لباس مناسب کویر در زمستان می‌توانید سطح بدن خود را ایمن سازید، جلوگیری از گزند حشرات و حیوانات می‌باشد. در کویر شاهد بسیاری از حشرات مختلف گزنده و همچنین مار و عقرب نیز خواهید بود. انتخاب پوشش مناسب می‌تواند در این زمینه نیز نقش بسزایی داشته باشد.

 کفش و کلاه مناسب:

 اگر به دنبال انتخاب لباس مناسب کویر در زمستان هستید هرگز گزینه کفش و کلاه را فراموش نکنید. کلاه می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش دمای بدن شما داشته و همچنین از پوست صورت شما نیز محافظت نماید. بنابراین انتخاب آن بسیار هوشمندانه تلقی می‌گردد. در نظر داشته باشید که کلاه‌ها از انواع بسیار زیادی برخوردار هستند. بنابراین با دریافت برخی از مشاوره‌های دقیق و شناخت انواع کلاه‌ها می‌توانید بهترین‌ها را برای این گردشگری ایده آل انتخاب کنید.

 از دیگر گزینه‌های مناسب برای سفر به کویر توجه به نوع کفش ایده آل است. بهتر است کفش‌هایی را برای این گردشگری انتخاب کنید که علاوه بر وزن سبک و انعطاف پذیری قابل توجه، از ساق مناسبی نیز برخوردار باشند. در این صورت می‌توانید به راحتی یک پیاده روی طولانی را انجام داده و هرگز دچار خستگی و یا مشکلاتی مانند نیش حیوانات نباشید.

ویژگی‌های بهترین لباس برای کویر گردی

 لباس مناسب کویر در زمستان برای شب:

یکی از دغدغه‌های بزرگ بسیاری از کویر نوردان در انتخاب لباس مناسب کویر در زمستان توجه به نوع پوشش در شب هنگام است. همانطور که در فصل تابستان، بهار و حتی پاییز، شب‌های سردی را در کویر سپری می‌کنید در زمستان نیز شاهد هوای بسیار سرد در کویر خواهید بود. بنابراین با توجه به این امر مهم، می‌توانید لباس ایده آل و مناسبی را برای این زمان انتخاب کنید. از پوشش‌های مناسب برای گذراندن شب در کویر عبارتند از:

  • ژاکت
  • پلیور
  • کت و …
  • تیم تحریریه
  • خرداد 6, 1402
  • 539 بازدید

یک دیدگاه برای “لباس مناسب کویر در زمستان”

  1. نقاط قوت
    • خوب
    نقاط ضعف
    • نبود

    باسلام وادب واحترام
    اینجانب حسین بهاری ورزنه دارای اقامتگاه سنتی به نام عمارت سنتی شاباز ورزنه در شهر کویری ورزنه هستم وآماده همکاری 09132030776-09905047932 varzanehshabaz_tourism
    اقامتگاه بوم گردی عمارت سنتی شابازورزنه خانه ای با قدمت 90 ساله و متعلق به دوران پهلوی است. این اقامتگاه در سال 1397 پس از مرمت و بازسازی، به بهره برداری رسید. از نظر موقعیت مکانی، اقامتگاه بوم گردی عمارت سنتی شاباز ورزنه در شهر ورزنه و در حد فاصل شهرهای اصفهان و نایین یزد وشیراز قرار دارد. فاصله اقامتگاه شابازتا شهر اصفهان 110 کیلومتر و فاصله آن تا شهر نایین 75کیلومتر می باشد شاید یکی از بهترین اقامتگاها در شهر ورزنه هستیم 8اتاق 8 سرویس بهداشتی ایرانی وفرنگی حیاط بزرگ حوض آب وشاه نشین کل پشت بام آجر فرش برای خوابیدن در پشت بام ورصد ستاره وستاره چینی
    . ورزنه اولین فلکه بعد از پمپ بنزین (فلکه نماز)خیابان شیخ بهایی بعد از فروشگاه کورش اولین کوچه شهید خیرالهی عمارت سنتی شاباز ورزنه
    گردشگری نجومی وتفریحی در کویر ورزنه، از ستاره باران ورزنه تا خورشیدگرفتگی برنامه داریم۱۴۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه