کفش محکم ایمنی

آسیب‌های پا می‌تواند ناتوان‌کننده باشد، که منجر به دوری از کار یا مشکل در انجام یک کار می‌شود. پوشیدن کفش یا چکمه ایمنی می تواند به روش های زیر از آسیب به پا جلوگیری کند. در این مطلب قصد داریم عملکرد کفش محکم ایمنی را بیان کنیم و اطلاعاتی درباره دلیل استفاده از کفش ایمنی و اهمیت آن در اختیارتان قرار دهیم.

هنگامی که کارگران مواد سنگین حمل می کنند یا در محیط های پویا کار می کنند که در آن افراد، ماشین ها و وسایل نقلیه زیادی به طور همزمان کار می کنند، سقوط اشیاء خطرات رایجی هستند. کفش‌های محافظ مانند بوت های پنجه فولادی می‌توانند به طور موثری از آسیب‌های له‌شدگی به پاها جلوگیری کنند.

عملکرد کفش محکم ایمنی

هنگامی که کارگران می توانند روی اجسام تیز پا بگذارند یا از بالا با اشیاء نوک تیز برخورد کنند، کفش هایی با کفی سنگین و مواد ضخیم بهترین محافظت را ارائه می دهند. به عنوان مثال، در کارگاه های ساختمانی، بسیاری از اشیاء نوک تیز ممکن است در مسیر شخصی قرار گیرند. یک کفش با کف نرم ممکن است محافظت کافی را ایجاد نکند.

ماشین آلاتی که تیز هستند یا حاوی قطعات متحرک هستند می توانند خطرات برش را ایجاد کنند. به عنوان مثال، کارگران در صنعت چوب با خطرات ناشی از اره برقی مواجه هستند. اگر اره برقی با پای کسی تماس پیدا کند، نتیجه می تواند فاجعه بار باشد. چکمه های چوب بری – که طبق استاندارد OSHA مورد نیاز است – ساخته شده با مواد مقاوم در برابر برش از کارگرانی که از اره برقی استفاده می کنند محافظت می کند. این چکمه ها همچنین ضد آب یا دافع آب هستند و از مچ پا پشتیبانی می کنند.

همان طور که می دانید برق خطرات مختلفی را در محل کار به همراه دارد. کارگران ممکن است با شوک الکتریکی بالقوه مواجه شوند یا الکتریسیته ساکن تجمع کنند که می تواند منجر به جرقه های الکتریکی در محیط های خاص شود. برای کاهش احتمال تصادف الکتریکی، می توان از کفش های غیر رسانا ساخته شده از چرم، لاستیک یا سایر موادی که رسانای الکتریسیته نیستند استفاده کرد. در مکان‌هایی که تجمع مواد ساکن روی بدن باعث ایجاد خطر می‌شود، می‌توان از کفش‌های ضد الکتریسیته ساکن یا رسانا استفاده کرد. این گزینه‌ها میزان استاتیکی را که روی بدن انباشته می‌شود، کاهش می‌دهند و از جرقه‌های الکتریسیته ساکن جلوگیری می‌کنند.

کاربردهای کفش ایمنی برای کارگران چیست؟

لغزش ها و زمین خوردن ها ممکن است در هر محیط کاری اتفاق بیفتد و سالانه منجر به حوادث زیادی شود. کسب و کارها می توانند اقداماتی مانند اجرای اقدامات نظافتی و نصب نوار ضد لغزش کف را برای کاهش خطرات این حوادث انجام دهند. کفش مناسب همچنین می تواند محافظت بیشتری در برابر لغزش، زمین خوردن و افتادن ایجاد کند. کفش هایی با کشش مناسب می توانند از افتادن در همان سطح در محیط های لغزنده جلوگیری کنند. آنها همچنین می توانند از افتادن از نردبان جلوگیری کنند، که وقتی افراد کفش هایی با آج مناسب نمی پوشند بسیار رایج هستند.

برای کارگرانی که تمام روز را می ایستند، به خصوص روی سطوح سخت مانند بتن، خستگی می تواند یک مشکل واقعی باشد. ماهیچه‌های پا و همچنین ساق‌ها، پشت و سایر قسمت‌های بدن خسته می‌شوند و زمانی که کارکنان کفش مناسب نپوشند، وضعیت بدتر می‌شود. کفش‌هایی که بالشتک و حمایت قوس کافی را فراهم می‌کنند، می‌توانند افراد را راحت‌تر کنند، که فشار روی ماهیچه‌ها را کاهش می‌دهد. این بدان معناست که کارکنان با سرعت کمتری خسته می شوند. جلوگیری از کشیدگی عضلانی همچنین به محافظت در برابر اختلالات اسکلتی عضلانی مانند کمردرد مزمن نیز کمک می کند.

سوختگی ناشی از آتش سوزی می تواند در محل کار اتفاق بیفتد، اما سوختگی ناشی از مواد شیمیایی و حتی مواد معمول محل کار مانند سیمان نیز ممکن است رخ دهد. کفش‌های ساخته شده از مواد بادوام می‌توانند از سوختگی ناشی از پاشیدن مواد شیمیایی، پاشیدن فلز مذاب و سایر مواد خطرناکی که می‌توانند به پوست پا آسیب برسانند، جلوگیری کنند.

استفاده از کفش مناسب در هوای سرد

همه ما می دانیم که هوای سرد می تواند منجر به آسیب هایی مانند سرمازدگی و هیپوترمی شود و این خطرات را نباید در محل کار نادیده گرفت. افرادی که در زمستان در خارج از منزل کار می کنند و همچنین کارکنانی که در محیط های مرطوب یا یخچال کار می کنند در معرض خطر هستند.

علاوه بر این، سرما می تواند باعث تشدید آسیب های کمتر شناخته شده در محل کار شود. به عنوان مثال، سندرم رینود بیماری است که در آن انگشتان دست ممکن است در اثر جریان خون ضعیف سفید شوند. این وضعیت، مربوط به ارتعاش ناشی از استفاده از ابزار برقی، زمانی بدتر می شود که کارکنان در معرض دمای سرد قرار بگیرند. در برخی موارد، این اختلال می‌تواند پاها را نیز تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین گرم و راحت نگه داشتن پاها همراه با سایر اقدامات برای گرم نگه داشتن بدن مهم است.

همه کفش ها برای محافظت در برابر سرما، باران و برف ضد آب یا عایق نیستند، بنابراین حتماً گزینه هایی را انتخاب کنید که از مواد مناسب ساخته شده باشد.

همانطور که می بینید، کفش محکم ایمنی برای محل کار انواع مختلفی از محافظت را برای کارگران ارائه می دهد. تنها به این دلایل، ارزش دارد که یک برنامه محافظت از پا را بخشی از محل کار خود قرار دهید. همچنین باید به خاطر داشته باشید که در بسیاری از موقعیت های کاری، کفش های محافظ مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه