کفش ایمنی ساق کوتاه

همانطور که میدانید کفش های ایمنی در محیط های صنعتی و عمرانی استفاده میشود. علت استفاده از کفش ایمنی ساق کوتاه محافظت از پا علی الخصوص مچ پا میباشد. در محیط های پر خطر احتمال پیچش مچ پا وجود دارد و کفش های ایمنی با کف طبی و پهنی که دارد مانع از چرخش کف کفش و آسیب دیدن قوزک پا میشود. شاید استفاده از پوتین یا کفش ایمنی ساق بلند، برای محیط های کاری راحت نباشد، اما کفشی میانه، بهترین گزینه برای کارگران و مهندسان میباشد. علاوه بر ضربه ،چیزی که پوشیدن کفش ایمنی ساق کوتاه را واجب کرده است، ویژگی های این کفش در برابر حرارت و جریان برق میباشد. لیز بودن کف بسیاری از سوله های صنعتی و مواد شیمیایی موجود در محل، نیز از دیگر عوامل استفاده از کفش های ایمنی میباشد.

ویژگی های کفش مناسب برای کار

امروزه استفاده از کفش ایمنی بیش از پیش رایج شده است. زیرا سازمانهای ناظر بر کارهای عمرانی و صنعتی سخت گیری بیشتری بر کارفرمایان دارند. از طرفی دیگر علم کارفرمایان و پیمانکاران در جهت انجام کار ایمنی در محیط های پر خطر بیشتر شده است. در صورت عدم استفاده از کفش ایمنی ساق کوتاه با آسیب دیدن نیروی کار، هزینه های گزافی به کارفرمایان در صورت از دست دادن کارگران تحمیل میشود.

علی رغم موارد گفته شده، ثابت شده است که کفش های ایمنی جلو بسیاری از خطرات را میگیرد. از کفش های ایمنی ساق بلند، استقبال چندانی نمی شود زیرا محدودیت حرکتی ایجاد کرده و مانع راحتی کارگران در محیط کار میشود. علاوه بر آن با کوتاه شدن ساق کفش، وزن آن کاهش یافته و تمایل افراد به استفاده از آن بیشتر میشود.

در انتخاب یک کفش ایمنی به چه مواردی دقت کنیم؟

مهم ترین نکاتی که در انتخاب یک کفش ایمنی ساق کوتاه با کیفیت، که واقعا بتواند نقش خود را در محیط کار ایفا کند، مواردی است که در ادامه ذکر میگردد. اولین مسئله، همخوانی کلیت کفش با محیط کاری است که این کفش برای آن محیط انتخاب میشود. برای مثال جنس رویه، ضخامت کفی، اندازه ساق و ویژگی های درونی و کفی کفش از جمله فاکتورهایی است که در هر محیط ممکن است متفاوت باشد. کفش های ایمنی برای محیط های عمرانی، با محیط های بیمارستانی، سردخانه ها و محیط های صنعتی متفاوت میباشد. کفش ها باید قادر باشند، کارگران را از خطر لیز خوردن، فرو رفتن میخ به درون کفش، برق گرفتگی و پیچ خوردگی مچ حفظ کنند.

یک کفش ایمنی ساق کوتاه از چه اجزایی تشکیل شده است؟

به طور کلی یک کفش ایمنی ساق کوتاه از سه بخش کفی، لایه درونی و لایه بیرونی تشکیل میشود. کف کفش به صورت مجزا خود دارای سه لایه است که هر کدام در جهت تکمیل ایمنی کفه، نقش به سزایی ایفا میکند. اما بخش مهم دیگر بخش رویه است که از جنس چرم یا الیاف خاص درست میشود.

جنس رویه کفش ایمنی ساق کوتاه در بعضی موارد چرم گاومیش و در برخی موارد، از الیاف با کیفیت مصنوعی میباشد. این جنس ها کفش را در برابر مواد شیمیایی و مواد اسیدی و حرارت حفظ میکنند. در محل هایی که خطر سقوط اجسام وجود دارد، سر کفش ایمنی ساق کوتاه باید از فولاد درست شود تا وزن آهن آلات را تحمل کرده و مانع از قطع شدن انگشتان پا گردد. کف کفش با میلگرد یا میخ نباید سوراخ شود.

در نهایت چیزی که باعث استفاده مداوم و طولانی مدت از کفش ایمنی ساق کوتاه در محل کار میشود، جنس مناسب لایه درونی کفش های ایمنی است. در صورتی که این لایه از جنس و الیاف با کیفیت طراحی نشده و تهویه مطبوع و درستی نداشته باشد، استفاده طولانی مدت از آن امکان پذیر نیست. بهداشت پا در برابر قارچ و تاول و حرارت درون کفش باید حفظ گردد. استفاده از الیاف طبیعی و ضد حساسیت در درون کفش ضروری است. الیاف کتان و چوب پنبه، همچنین چرم بز از جمله جنس های رایج در درون کفش ایمنی میباشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه