جنس کفش عایق برق

آیا تابحال به این فکر کرده‌اید که جنس کفش عایق برق چیست؟ این کفش از چه متریال‌هایی ساخته میشود که میتواند از شخص در برابر ولتاژهای بالای الکتریسیته محافظت کند؟ به تمامی سوال هایتان در باب جنس کفش عایق برق پاسخ داده خواهد شد. توجه خود را به ادامه مطلب معطوف کنید.

جنس کفش عایق برق در قسمتهای مختلف آن

کفش ایمنی برق، مانند هر کفش دیگری از قسمتهای مختلف تشکیل شده است. جنس کفش عایق برق در هر یک از قسمتهای آن متفاوت است. به عبارتی جنس رویه کفش ایمنی برق با جنس زیره آن یکسان نیست. استفاده از متریال‌های مختلف در قسمتهای مختلف کفش ایمنی عایق برق باعث میشود تا آن در امر حفاظت از افراد در برابر الکتریسیته کارآمد باشد.

نکته جالبی که در مورد جنس کفش عایق برق وجود دارد، نارسانا بودن متریال‌هایی است که در ساخت آن مورد استفاده قرار میگیرد. در این کفشها حتی به اندازه یک مثقال از متریال‌های فلزی استفاده نمیشود. چرا که وجود هر نوع رسانا در کفش ایمنی برق، منجر به برق گرفتگی شخص خواهد شد. عدم وجود مواد رسانا در ساختار کفش ایمنی برق بسیار مهم است.

معرفی چند نمونه کفش ضد برق با کیفیت:

ساتر آبی

کفش ایمنی برند ساتر مدل مهندسی نیو استایل آبی/کلیک کنید

رویه کفش ایمنی برند ساتر مدل مهندسی نیو استایل آبی، ظاهری مدرن و شیک دارد که از جنس DTY گرید AA می باشد. همچنین رویه مقاوم این کفش باعث شده تا به شدت مقاوم و مناسب کار سنگین باشد.
کفش ایمنی برند ساتر مدل مهندسی نیو استایل آبی، عدد گسیختگی برابر با 300cm²/kgf و سری مهندسی آن مقاومت خمشی برابر با 7500 دور دارد.

آزمایش ها مقاومت در برابر جریان الکتریسیته را 380 ولت محاسبه کرده اند.

کفش ایمنی چرم پیلاتوس

کفش ایمنی ساق دار چرم پیلاتوس میلان/کلیک کنید

رویه این کفش از چرم تهیه شده و با دو رنگ متفاوت مشکی و قهوه ای با طراحی زیبا به دست شما می رسد.

همچنین کفی این محصول طبی و مناسب انواع پا ها می باشد.

سرپنجه استفاده شده از جنس کامپوزیت مقاوم است که تا 200 ژول در برابر ظربه مقاوم است و تحمل جریان برق را تا 380 ولت دارد.

در ادامه به بررسی جنس کفش ایمنی در قسمتهای مختلف آن، یعنی جنس رویه، زیره و پنجه آن پرداخته میشود.

جنس کفش ایمنی

جنس رویه کفش ایمنی برق

جنس کفش عایق برق در قسمت رویه آن از نبوک و یا چرم طبیعی است. نبوک و چرم طبیعی هر دو از سری فرآورده‌هایی هستند که از پوست گاو و یا گوساله به دست می‌آیند. از این متریال برای ساخت کفشهای روزمره نیز استفاده میشود. اما چرا در کفشهای ایمنی از نبوک و یا چرم طبیعی استفاده میکنند؟

همانطور که میدانید جریان الکتریسیته با خود مقداری گرما حمل میکند. محافظت از پا در برابر گرمایی که الکتریسته ایجاد میکند به کمک نبوک و یا چرم طبیعی امکان پذیر است. نبوک و چرم طبیعی میتواند از پا در برابر جریان‌هایی با ولتاژ بالا و یا جریان‌های دائمی برق محافظت کند. از دیگر مزایایی که نبوک و چرم طبیعی دارد نسوز بودن آنهاست. کفش ایمنی برق باید به گونه‌ای باشد که به راحتی در برابر گرما ذوب نشده و سوراخ نشود. علاوه بر این، چرم طبیعی مقاومت بالایی در برابر اشیای نوک تیز دارد و به راحتی پاره نمیشود.

جنس کفش ایمنی

جنس زیره کفش ایمنی مسب برای برق کاران

زیره کفش ایمنی مهمترین قسمت آن است. چرا که این قسمت از کفش ایمنی بیشترین تماس را با سطح‌های مختلف دارد. جنس کفش عایق برق در قسمت زیره آن از جنس پلاستیک است. زیره کفش ایمنی عایق برق باید از جنس پلاستیک باشد، چرا که پلاستیک نارسانا است و جریان برق را به بدن شخص مورد نظر انتقال نمیدهد.

به پلاستیکی که در قسمت زیره کفشهای ایمنی استفاده میشود اصطلاحا پیو (PU) گفته میشود. این اصطلاح مخفف واژه پلی یورتان است. پلی یورتان یکی از کاربردی ترین پلیمرهایی است که در صنایع مختلف از آن استفاده میشود. صنعت ساخت کفش نیز از دیگر صنایعی است که در آن به صورت گسترده از پیو استفاده میکنند.

زیره پیو علاوه بر اینکه نارسانای برق است، مزایای دیگری نیز دارد. زیره پیو بسیار مقاوم است، دوام بالایی دارد، در محیط‌های اسیدی حل نمیشود و از پا در حرارت های بالای محافظت میکند.

جنس کفش ایمنی

جنس سر پنجه کفش ایمنی

جنس کفش عایق برق باید به گونه‌‎ای باشد که بتواند از پا در محیط‌های مختلف محافظت کند. چرا که در محیط‌های صنعتی و کارگاهی احتمال بروز حادثه‌های مختلف وجود دارد. از این رو در ساخت کفش ایمنی برق به جنس سر پنجه آن نیز توجه میشود. سر پنجه کفش ایمنی باید مقاوم باشد تا بتواند از انگشتان پا در برابر عوامل محیطی مختلف محافظت کند.

در کفشهای ایمنی، جنس سر پنجه از کامپوزیت استاندارد است. این متریال در برابر ضربه‌های مختلف مقاومت میکند و انگشتان پا را در امان نگه میدارد. کامپوزیت نوع خاصی از پلاستیک است که ترکیب متفاوتی دارد. کامپوزیت قدری سفت و سخت است و به راحتی خم یا بریده نمیشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه