بهترین کفش ایمنی طبی

یکی از مهمترین بخش هایی که در کارهای اجرایی، فنی و صنعتی باید مورد توجه کارفرمایان و پیمانکاران همچنین کارمندان و کارگران قرار گیرد، استفاده از کفش ایمنی و لباس مخصوص کار میباشد. بهترین کفش ایمنی طبی، قادر به ضمانت سلامت کارکنان در خطرناک ترین محیط های کاری میباشد. ایمنی بودن کفش های کار سبب جلوگیری از بروز ضربه یا خطرات مختلف به پای افراد میشود. علاوه بر آن طبی بودن کفش ایمنی سبب، کاهش خستگی پا و آسیب به اعصاب و سایر ارگان های بدن، طی مدت زمان های طولانی سر پا ایستادن شخص میگردد.

ویژگی های کفش ایمنی

بهترین کفش ایمنی طبی باید دارای ویژگی هایی باشد که در صورت عدم دارا بودن این ویژگی ها از ایمنی لازم برخوردار نخواهند بود.

1- مهمترین فاکتور در انتخاب بهترین کفش ایمنی طبی، مقاومت کفش در برابر سقوط یک قطعه فولاد به وزن 20 کیلوگرم، از ارتفاع یک متری از سطح زمین میباشد.

2- در محل های کار اجرایی که انواع قطعه های آهنی و فولادی روی زمین ریخته است، کفش ایمنی باید بتواند از کف پای افراد در صورت افتادن بر روی این قطعات تیز محافظت نماید.

3- بهترین کفش ایمنی طبی باید طول عمر بالایی داشته باشد.

4- جنس رویه و اجزایی که در ساخت کفش ایمنی استفاده میشود، باید در برابر حریق مقاومت لازم را داشته باشد.

کفش طبی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کفش طبی جهت مراقبت از مچ پا، کف پا و جلوگیری از کمر درد یا محافظت از انگشتان پا، باید مورد استفاده بسیاری از افراد علی الخصوص کارگران در محیط های پر خطر قرار گیرد. بهترین کفش ایمنی طبی، کفشی است که متناسب با کف پای شخص بدون اذیت و آزار در بخش پنجه ها، کناره و پشت پا ساخته شود. از آنجایی که کارگران در محیط کار حداقل باید هشت ساعت کار کنند، لازم است برای کاهش فرسودگی تن و خستگی های رایج، از کفش طبی استفاده کنند. کسانی که به کمردرد دچار هستند لازم است از مزایای بهترین کفش ایمنی طبی در محیط کار بهره ببرند.

بهترین کفش ایمنی طبی، از سر پنجه های پهن برخوردار هستند که این مانع از فشار انگشتان روی هم شده و مانع از بروز میخچه یا مشکلات قارچی در پا میشود. پاشنه کفش باعث تثبیت کف پا روی زمین شده و موجب جلوگیری از هر گونه پیچش یا چرخش قوزک پا میشود. کفی طبی در کفش های ایمنی، باعث تراز بودن کف پا و انتقال فشار وزن، به صورت یکسان از همه جهات، به زمین میشود.

بهترین کفش ایمنی طبی و عوارض عدم استفاده از آن

به طور کلی عدم استفاده از کفش ایمنی و استفاده از کفش طبی نامناسب و غیر ایمنی، عوارضی را در شخص ایجاد میکند که این آسیب ها می تواند جبران ناپذیر باشد. بدیهی ترین موضوع، انتخاب بهترین کفش ایمنی، متناسب با شغلی است که فرد در آن اشتغال دارد. کار در بیمارستان، محیط های عمرانی، صنعتی و بهداشتی نیاز به لباس کار و کفش های ایمنی مناسب و مخصوص دارد. از جمله عوارض کفش ایمنی و طبی نامناسب موارد زیر میباشد:

1- کفش ایمنی مناسب باید انسان را در محیط کار از خطرات و آسیب هایی نظیر لیز خوردن، حریق، سوختگی پا، ضربه های سنگین و برق گرفتگی محافظت نماید.

2- از لحاظ آستر درونی اگر ویژگی های لازم را نداشته باشد، موجب بروز قارچ، باکتری و مشکلات پوستی در پا میشود.

3- تنگ یا غیر ارگونومیک بودن کفش ایمنی، سبب بروز انواع میخچه، تاول یا خار پاشنه و تغییر شکل انگشتان پا میشود. که استفاده از بهترین کفش ایمنی طبی میتواند این عوارض جبران ناپذیر را از بین ببرد.

4- بسته به اجرای پروژه در شرایط آب و هوایی مختلف، استفاده از کفش مناسب با تهویه یا گرمای مناسب بسیار ضروری است. برای مثال در مناطق سرد که خطر یخبندان وجود دارد باید از کفشی استفاده شود که پاها دچار یخ زدگی و قطعی عضو نشود. مورد دیگر بحث رد و بدل شدن هوا از درون کفش و آرامش خاطر استفاده کننده میباشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه