برای کدام مواد نیاز به استفاده از دستکش است

دستکش ایمنی جز ملزومات مشاغل صنعتی و کارگاهی است. یکی از انواع این دستکش‌‎ها دستکش ایمنی برای مواد است. در حین تهیه و انتخاب این دستکش باید بدانید که برای کدام مواد نیاز به استفاده از دستکش است. چرا که ممکن است جهت کار با برخی از مواد نیاز به استفاده از دستکش نباشد و شما هزینه اضافی برای خرید این مورد صرف کنید. توجه به نوع دستکش و نوع موادی که با آن سروکار دارید در انتخاب بهترین گزینه دخیل است.

دستکش ایمنی برای مواد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دستکش ایمنی برای مواد از سری تجهیزاتی است که در محیط‌های صنعتی و کارگاهی برای محافظت از دستها مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور که میدانید محافظت از دستها جز مهمترین گزینه‌ها در مشاغل صنعتی است. چرا که در چنین مشاغلی تمامی امور به کمک دستها صورت میگیرد. دستکش ایمنی برای مواد نیز یکی از دستکش‌های ایمنی است. کاربرد این دستکش قدری با کاربرد سایر دستکش ها متفاوت است.

وظیفه دستکش ایمنی برای مواد محافظت از دستها در برابر مواد شیمیایی و سمی مختلف است. البته قبل اقدام به خرید چنین موردی باید بدانید که برای کدام مواد نیاز به استفاده از دستکش است. به عبارتی دستکش ایمنی انتخابی شما باید با توجه به نوع موادی باشد که در شغل روزمره تان آن را لمس میکنید.

دستکش ایمنی برای مواد از پارچه ها و مواد خاصی تهیه میشود، از این رو خاصیت ضد خورندگی پیدا میکنند. جنس دستکش ایمنی برای مواد اغلب پلیمری است. البته ترکیبات پلیمری برای دستکش های ایمنی با سایر پلیمر ها کاملا متفاوت است.

دستکش ایمنی برای مواد

آیا میدانید برای کدام مواد نیاز به استفاده از دستکش است؟

در محیط‌های صنعتی و کارگاهی تنها در حین کار با برخی از مواد نیاز به استفاده دستکش است. به عبارتی ممکن است در استفاده از برخی از مواد نیاز به استفاده از دستکش ایمنی نباشد. با شناخت مواد شیمیایی مورد نظر میتوان دانست که برای کدام مواد نیاز به استفاده از دستکش است.

مواد شیمیایی مختلف ویژگی‌های خاصی دارند. برخی از آنها در برخورد با پوست هیچ آسیبی ایجاد نمیکنند. در مقابل آن حتی بخارات برخی از مواد شیمیایی سمی هستند. مواد شیمیایی که چنین ویژگی‌هایی داشته باشند مضر هستند و در حین استفاده از آنها باید از دستکش ایمنی استفاده شود:

  • خاصیت خورندگی و اسیدی داشته باشند
  • حلال باشند
  • به پوست دست آسیب های جدی بزنند
  • باعث ایجاد زخمهای سطحی در پوست دست شوند

با بررسی این ویژگی‌ها و تطابق آن با خواص مواد شیمیایی مختلف میتوان دانست که برای کدام مواد نیاز به استفاده از دستکش است. شناخت ویژگی‌های مواد شیمیایی در انتخاب دستکش مناسب نیز مفید خواهد بود.

در حین انتخاب دستکش ایمنی برای مواد بهتر است از خرید دستکش‌های ایمنی همه کاره خودداری کنید و تنها در صدد تهیه دستکش ایمنی برای مواد باشید.

حال که دانستید که برای کدام مواد نیاز به استفاده از دستکش است، به سراغ بررسی ویژگی های برخی از این مواد میرویم.

جوهر گوگرد (سولفوریک اسید)

سولفوریک اسید که با نام جوهر گوگرد نیز شناخته میشود از سری اسیدهای معدنی است. سولفوریک اسید از سری مواد شیمیایی پرکاربرد در صنعت است و مصارف بسیاری دارد. از این ماده برای تولید مواد شوینده، مواد رنگی، انواع حشره کش ها، انواع کاغذ و امثال آن مورد استفاده قرار میگیرد. افرادی که به صورت مستقیم با چنین موادی سروکار دارند باید در صدد تهیه دستکش ایمنی برای مواد باشند.

هیدروکلریک اسید

هیدروکلریک اسید جز اسیدهای معدنی است. این ماده بسیار قوی بوده و خاصیت خورندگی بسیار بالایی دارد. خاصیت خورندگی قوی باعث میشود تا این ماده جز مهمترین اسیدها در صنعت باشد. از مهمترین کاربردهای هیدروکلریک اسید در اسید شویی فولاد است.

افرادی که در حین کار با هیدروکلریک اسید تماس دارند حتما باید از دستکش ایمنی برای مواد استفاده کنند.

نیتریک اسید

نیتریک اسید جز اسیدهای معدنی است. این اسید بسیار قوی است و کاربردهای بسیاری نیز دارد. اسید نیتریک جز اسیدهای بی رنگ است. مهمترین کاربرد نیتریک اسید برای تولید انواع کودها است. به غیر از این به عنوان اکسید کننده نیز مورد استفاده قرار میگیرد. در تماس با اسید نیتریک خالص حتما باید از دستکش ایمنی برای مواد استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه