برای ساخت کلاه ایمنی از چه موادی استفاده شده

برای ساخت کلاه ایمنی از چه موادی استفاده شده

برای ساخت کلاه ایمنی از چه موادی استفاده شده است؟ کلاه ایمنی یکی از انواع تجهیزات ایمنی حفاظت فردی است که برای محافظت از قسمت بالایی سر در برابر سقوط اشیاء، ضربه، سوختگی بر اثر حرارت یا الکتریسیته و برق گرفتگی، طراحی شده است. در بسیاری از صنایع ساختمانی و معدنی به کارگران گفته می‌شود که از این کلاه‌ها برای محافظت در برابر خطرات احتمالی استفاده کنند.

کلاه‌های ایمنی در برابر آتش، آب و سوراخ شدن مقاوم هستند و انرژی ضربه‌های وارده به خود را جذب می‌کنند. به همین دلیل در بسیاری از مشاغل و صنایع مختلف از آنها استفاده می‌شود. آنها قابلیت تنظیم دارند و باید به خوبی روی سر هر کارگر، محکم و راحت، قرار بگیرند.

حال سوال اینجاست که برای ساخت کلاه ایمنی از چه موادی استفاده شده است؟ چه متریالی این کلاه‌ها را برای حفاظت از سر در برابر خطرات مختلف مقاوم می‌کند؟

مواد مورد استفاده در ساخت کلاه ایمنی

در پاسخ به این سوال که برای ساخت کلاه ایمنی از چه موادی استفاده شده است باید گفت که عمدتا برای ساخت این کلاه‌ها از موادی مانند انواع پلاستیک‌ها و فلزات سبک مانند آلومینیوم استفاده می‌شود.

وقتی می‌خواهید یک کلاه ایمنی مناسب انتخاب کنید فاکتورهای زیادی وجود دارد که در نظر داشتن آنها مهم است. از جمله این فاکتورها توجه به مسئولیتی است که کلاه باید بر عهده داشته باشد! برای مثال اگر در محیطی کار می‌کنید که خطر برق گرفتگی در آن بالا است پس باید اولویت شما برای انتخاب کلاه، کلاه‌های نارسانایی باشد که در برابر جریان برق مقاوم هستند. این در حالی است که اگر در یک محیط ساختمانی مسغول به کار هستید پس باید کلاه‌های ضد ضربه را تهیه کنید که در برابر سقوط اجسام یا ضربه مقاومت دارند. هر کلاه ایمنی به هدف مشخصی تولید می‌شود. کلاه‌ها را با توجه به کارکردی که دارند در رنگ‌های مختلف تولید می‌کنند تا با یک نگاه بتوانید تشخیص دهید که کاربرد کلاه چیست.

کلاه ایمنی

کلاه ایمنی از چه چیزی ساخته شده است؟

کلاه‌های ایمنی از سه عنصر اصلی تشکیل می‌شوند: 1. روکش (قسمت بیرونی) که از سر در برابر ضربه محافظت می‌کند. 2. مهار (قسمت داخلی) که امکان ضذب ضربه توسط کلاه را فراهم می‌کند. 3. بند چانه که قابل تنظیم است و کلاه را روی سر محکم نگه می‌دارد. در شرایطی که مداوما در حرکت هستید استفاده از بند چانه برای سفت نگه داشتن کلاه بسیار مفید است.

برای ساخت کلاه ایمنی از چه موادی استفاده شده است؟ به طور کلی مواد مختلفی برای ساخت این کلاه‌ها کاربر دارند اما سه ماده بسیار بادوام و مقاوم وجود دارد که معمولا کلاه‌های ایمنی را از این مواد می‌سازند: 1. پلی اتیلن که 50 درصد کلاه‌های ایمنی از جنس پلی اتیلن هستند. 2. آلومینیوم و 3. فایبرگلاس که در عین حال که مقاوم است، وزن کمی هم دارد.

مواد مورد استفاده در ساخت کلاه ایمنی

ساخت کلاه ایمنی

بیشتر کلاه‌های ایمنی از مواد سخت و مقاوم در برابر ضربه مانند پلی کربنات ساخته می‌شوند. در واقع برای تولید کلاه‌های ایمنی معمولا از ABS، پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)، پلی کربنات (PC) و پلی آمید استفاده می‌شود. در آنها یک لایه فوم وجود دارد که انرژی حاصل از ضربه را جذب می‌کند و به این شکل از سر در برابر هر ضربه‌ای تا حد ممکن محافظت خواهد کرد. به شرط این که کلاه به درستی روی سر قرار گرفته باشد و از بند چانه برای محکم کردن آن استفاده شده باشد. کلاه‌هایی که با ABS تولید می‌شوند در برابر ضربه مقاومت بسیار زیادی دارند و چقرمگی آنها بالاست. همچنین ساخت آنها نیز در فرآیند نسبتا ساده‌ای را دنبال می‌کند. برخی از کلاه‌های ایمنی مانند کلاه‌های ایمنی ساختمانی، دارای لایه‌ای پارچه‌ای یا پلاستیکی در داخل کلاه نیز هستند که راحتی بیشتری را برای افراد فراهم می‌کنند.

  • تیم تحریریه
  • فروردین 9, 1402
  • 204 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه