استانداردهای کفش کار کدامند؟

ظاهر کفش کار که با نام کفش ایمنی نیز شناخته می شود بسیار معمولی است. این کفش ها به دلیل رعایت کردن استانداردهای کفش کار از بروز هر گونه آسیب و صدمه ای به پای کارگران جلوگیری می کنند. کارگرانی که در محیط ها و مشاغل پر خطر فعالیت می کنند، لازم است که از کفش کار استفاده کنند. کفش کار یا همان کفش ایمنی از بروز صدمات ناشی از سوختگی، قطع شدن پا و یا آسیب به انگشتان در اثر افتادن اجسام سنگین جلوگیری می کنند.

در این مقاله، قصد داریم به بررسی استانداردهای کفش کار و اهمیت استفاده از این کفش ها در محیط کار بپردازیم. کفش های کار در اقسام و انواع مختلفی وجود دارند. برخی از این کفش ها عبارتند از کفش های سرپنجه فولادی، کفش ایمنی ضد الکتریسیته، چکمه های مقاوم در برابر حرارت، کفش کار بانوان و چندین مورد دیگر.

چه ویژگی هایی باید استانداردهای کفش کار گنجانده شوند؟

یکی از استانداردهای کفش کار، ایمنی و امنیت می باشد. رعایت نکات ایمنی و امنیت در کفش باعث حفاظت از انگشت و همچنین پای کارگران در صورت سقوط اجسام سنگین و یا فلزی خواهد شد. راحتی یکی دیگر از ویژگی هایی است که می بایست در طراحی یک کفش کار به آن توجه شود. کفش های کار به مدت طولانی در پا هستند، بنابراین فرد باید هنگام پوشیدن آن ها کاملا احساس راحتی کند.

از دیگر استانداردهای کفش کار، طول عمر بالا می باشد. چرم گاو و بوفالو از جمله موادی هستند که در این نوع کفش ها مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین، کفش های کار از طول عمر بالایی برخوردار بوده و دیرتر خراب و فرسوده می شوند. از دیگر ویژگی های کفش کار، طراحی استاندارد آن می باشد. کفش کار یا همان کفش ایمنی باید با رعایت استانداردها و اصول ارگونومیک ساخته شده باشد. رعایت این اصول باعث می شود که فرد حتی در دراز مدت هم در پاهایش احساس خستگی نکند.

محصولی که از استانداردهای کفش کار برخوردار باشد باید از سر خوردن و یا لغزش کارگر جلوگیری کند. یک کفش کار استاندارد باید بتواند از هر گونه آسیب ناشی از سوختگی به پای کارگر جلوگیری کرده و از انگشتان نیز محافظت کند. از دیگر ویژگی های یک کفش استاندارد می توان به گرم نگه داشتن پا و بروز مشکلات بعد از آن در مناطق با آب و هوای سرد اشاره کرد. و آخرین ویژگی این است که وزن یک کفش کار استاندارد نباید باعث ایجاد خستگی پای کارگر شود

کفش کار ضد لغزش

رعایت کدام استاندارد در کفش کار برای شما حائز اهمیت است؟

پوشیدن کفش کار یکی از نکات بسیار ضروری است که باید در محیط های کار به طور جدی رعایت شود. کارفرمایان موظف هستند که نسبت به تهیه کفش کار مناسب برای کارگران خود اقدام کنند. بی توجهی به این امر مهم باعث بروز آسیب های جدی و جبران ناپذیری در آینده خواهد شد.

بسته به شغل و حرفه ای که در آن مشغول می باشید، باید نسبت به ارزیابی استانداردهای کفش کار اقدام کرده و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. شاید در محیط های روغنی، اسیدی، مکان هایی که احتمال برق گرفتگی در آن ها وجود دارد و یا در ساختمان سازی فعالیت می کنید. بهتر است با انتخاب یک کفش کار مناسب که تمامی ویژگی ها و استانداردهای ایمنی در آن رعایت شده است از بروز آسیب های جدی جلوگیری کنید. پوشیدن کفش کار یکی از نکاتی است که می بایست در دستور کار شرکت ها و کارخانجات قرار گرفته و به هیچ عنوان نادیده گرفته نشود.

  • تیم تحریریه
  • خرداد 3, 1402
  • 150 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه