کلاه ایمنی مهندسی چه رنگی است؟!

آیا می‌دانید کلاه ایمنی مهندسی چه رنگی است؟! کلاه‌های ایمنی از جمله تجهیزات کاربردی و منحصر به فرد در عملیات مختلف، به شمار می‌روند. این کلاه‌ها از انواع مختلفی برخوردار هستند که ایمنی مصرف کننده را به همراه خواهند داشت. از انواع این کلاه‌ها می‌توان به کلاه ایمنی مهندسی اشاره نمود. لازم است بدانید که این کلاه‌ها علاوه بر تنوع در طراحی و متریال تولیدی، از رنگ بندی متنوعی نیز برخوردار هستند. این رنگ بندی متفاوت می‌تواند به نوعی، مشخص کننده‌ی موارد استفاده از آنها نیز به شمار برود.

لازم به ذکر است که: رنگ بندی این کلاه‌ها بر اساس قوانین داخلی کارگاه تعیین می‌شوند. در صورتی که کارگاه مورد نظر، رنگ بندی خاصی را برای کلاه‌های ایمنی در نظر نگرفته باشد، انتخاب رنگ بر اساس قانون بین المللی تعیین خواهد شد.

 کلاه ایمنی مهندسی چه رنگی است و در چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

 همانطور که ذکر شد، برای اینکه بدانید کلاه ایمنی مهندسی چه رنگی است؟! باید به قانون بین المللی تعیین رنگ مراجعه نمایید. همچنین بسیاری از کارگاه‌ها با توجه به قوانین خاص خود، رنگ بندی مناسبی را برای کلاه‌های ایمنی تعریف می‌کنند. در این قوانین می‌توان شاهد دسته بندی‌‍های مختلف برای موارد استفاده‌ی خاص از این کلاه‌ها بود. همانطور که پیش‌تر نیز ذکر شد،کلاه‌های ایمنی از انواع مختلفی برخوردار هستند که توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. کلاه‌های ایمنی نه تنها در ساختمان سازی بلکه در حفاری معدن، آتش نشانی، جوشکاری و غیره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند بنابراین دور از ذهن نیست که کلاه‌های ایمنی با رنگ بندی متفاوت به بازارهای رقابتی عرضه شوند.

 اما در پاسخ به سوال: کلاه ایمنی مهندسی چه رنگی است؟ می‌توان به قانون تصویب شده در این زمینه اشاره نمود. کلاه‌های ایمنی که مورد استفاده مدیران، سرپرستان، سر کارگران و مهندسان قرار می‌گیرند، از رنگ سفید برخوردار هستند.

تاثیر رنگ بر روی شناسایی افراد:

در کنار سوال: کلاه ایمنی مهندسی چه رنگی است؟ شاید این سوال نیز برای شما پیش آید که: چرا کلاه‌های ایمنی در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند. یکی از دلایل بسیار مهم و اصلی برای تولید این تجهیزات ایمنی در رنگ‌بندی‌های مختلف، شناسایی افراد است. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، افراد مختلف بر اساس نوع فعالیت خود، از کلاه‌های ایمنی مناسب و با رنگ تعیین شده، استفاده می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود که بتوان به راحتی افراد فعال در ساختمان سازی را شناخت. همانطور که ذکر کردیم، افرادی که از تخصص و مهارت بالاتری برخوردار هستند، با رنگ کلاه ایمنی در بین افراد دیگر، قابل شناسایی خواهند بود. بنابراین در زمان وقوع مشکلات مختلف، می‌توان به راحتی آنها را از بین افراد مختلف شناسایی کرد.

رنگ کلاه ایمنی مهندسی سبب می‌شود که به راحتی وی را از بین افراد مختلف، تشخیص داد. بنابراین نیازی به معرفی و صرف زمان طولانی برای ذکر مسئولیت وی، نخواهد بود. بلکه رنگ کلاه می‌تواند بیانگر نوع تخصص و فعالیت او، باشد. بنابراین از تاثیرات رنگ کلاه ایمنی، می‌توان به: جلوگیری از بروز اتفاقات ناخوشایند، تشخیص متخصصین و مهندسان پروژه و … اشاره کرد.

بهترین کلاه ایمنی مهندسی

آیا کیفیت کلاه ایمنی مهندسی با بقیه کلاه‌های ایمنی متفاوت است؟

از کیفیت کلاه ایمنی مهندسی چه می‌دانید؟ برخی از افراد بر این باورند که کیفیت کلاه‌های ایمنی مهندسی بسیار بیشتر از کیفیت و مرغوبیت کلاه‌های ایمنی با رنگ‌های دیگر است. اما هرگز این طور نیست. کلاه‌های ایمنی بر اساس اصول و استانداردهای خاصی طراحی و تولید می‌شوند. برندهای بسیار زیادی در این زمینه فعال هستند. برخی از این برندها، اقدام به تولید محصولات بسیار مرغوب و برخی دیگر اقدام به تولید محصولات بی کیفیت، می‌نمایند. اما در هر حال، تنوع در رنگ بندی، بیانگر کیفیت متفاوت این تجهیزات، نخواهد بود. بلکه این تجهیزات با مقاومت، کیفیت و مرغوبیت یکسانی طراحی و تولید می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه