کلاه ایمنی به چند کلاس تقسیم می‌شود؟

آیا می‌دانید که: کلاه ایمنی به چند کلاس تقسیم می‌شود؟! کلاه‌های ایمنی یکی از تجهیزات ضروری برای بسیاری از فعالیت‌های مختلف شناخته می‌شوند. این کلاه‌ها بر اساس فاکتورهای خاصی طراحی و تولید شده‌اند. وظیفه‌ی این کلاه‌ها، حفاظت از سلامت سر در برابر ضربه، سقوط اشیا و غیره، می‌باشد. یکی از موارد بسیار مهم در طراحی و تولید این کلاه‌ها توجه به دسته بندی مناسب آنها است.

همانطور که ذکر شد، در موارد مختلفی شاهد استفاده از انواع این کلاه‌ها هستیم. بنابراین دور از ذهن نیست که برای شناخت و بهره برداری دقیق آنها، شاهد دسته بندی این کلاه‌ها باشیم. هر کدام از این کلاه‌ها در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. این کلاه‌ها در دو نوع: Type I و Type II قرار گرفته‌اند. این تقسیم بندی، تنها دسته بندی در نظر گرفته شده برای این کلاه‌ها نیست. بلکه این کلاه‌ها در کلاس‌های خاصی نیز دسته بندی شده‌اند.

کلاه ایمنی به چند کلاس تقسیم می‌شود و هدف از این دسته بندی چیست؟

در پاسخ به سوال: کلاه ایمنی به چند کلاس تقسیم می‌شود؟ می‌توان به دسته بندی دیگر کلاه‌های ایمنی اشاره نمود. این دسته بندی کلاه‌های ایمنی، بر اساس کلاس بندی آنها است. هر دو نوع کلاه‌های ایمنی که در بالا به آنها اشاره شد (Type I و Type II)، در این کلاس‌ها طبقه بندی شده‌اند. از انواع این دسته بندی، عبارتند از:

دسته بندی کلاه‌های ایمنی در کلاس C:

یکی از پاسخ‌های مناسب برای سوال: کلاه ایمنی به چند کلاس تقسیم می‌شود؟ دسته بندی کلاه‌های ایمنی در کلاس C است. در طراحی این کلاه‌ها شاهد استفاده از متریال‌هایی هستیم که از سر در برابر برخی از ضربات سبک، محافظت می‌کنند. برای بهره برداری از این کلاه‌های ایمنی باید توجه داشته باشید که آنها از قابلیت رسانایی بسیار زیادی برخوردار هستند. معمولا در ساخت این کلاه‌ها از آلومینیوم بهره برداری می‌شود. از خصوصیات مهم در این کلاه‌های ایمنی، می‌توان به:

  • وزن بسیار سبک
  • مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه
  • سهولت در استفاده
  • آرامش و راحتی در بهره برداری

اشاره نمود. این کلاه‌ها در برابر جریان برق از مقاومت بسیار کمی برخوردار هستند. در این صورت بر اساس فعالیت خود، می‌توانید اقدام به خرید این کلاه‌ها نمایید. برای خرید این کلاه‌های ایمنی، می‌توانید از مشاوره‌های دقیق استفاده کنید.

کلاس کلاه ایمنی

کلاه ایمنی به چند کلاس تقسیم می‌شود؟ (کلاس E):

در لیست پاسخ به سوال: کلاه ایمنی به چند کلاس تقسیم می‌شود؟ می‌توان به کلاس E نیز اشاره نمود. همانطور که از نام این کلاه‌های ایمنی بر می‌آید، استفاده از آنها در فرایندهای الکتریکی بسیار رایج است. این کلاه‌ها‌ در شرایط خطرناک (بالای 20000 ولت) عملکرد فوق العاده‌ای خواهند داشت. از خصوصیات و ویژگی‌های فوق العاده در این کلاه‌ها که سبب افزایش موارد استفاده از آنها نیز شده است، عبارتند از:

  • مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه
  • مقاومت بالا در برابر سقوط اشیا مختلف
  • مقاومت بالا در برابر جریان‌های الکتریکی
  • کیفیت بسیار بالا در متریال تولیدی
  • ماندگاری و طول عمر بالا
  • سهولت در استفاده

این موارد تنها گوشه‌ای از ویژگی‌های خاص این کلاه‌های ایمنی به شمار می‌روند. بنابراین مصرف کنندگان با در نظر گرفتن موارد استفاده و فعالیت‌های خود، اقدام به بهره برداری از آنها خواهند نمود.

کلاس G (کلاس A) از انواع دسته بندی کلاه‌های ایمنی:

از دیگر دسته بندی کلاه ایمنی، می‌توان به کلاس G (کلاس A) اشاره کرد. از این دسته کلاه‌های ایمنی، با عنوان کلاه‌های ایمنی عمومی نیز یاد می‌شود. از این کلاه‌ها در بسیاری از فعالیت‌های مختلف و کارهای ساختمانی و غیره، که نیاز به مراقبت دارند، استفاده می‌شود. این کلاه‌ها در برابر جریان الکتریکی نیز تا حدودی مقاوم هستند.از این کلاه‌ها در مشاغلی مانند: کارگاه‌های ساختمانی، کارخانه‌ها و معادن استفاده می‌شود. همچنین با توجه خصوصیاتی مانند:

  • وزن سبک
  • کیفیت در متریال تولیدی
  • مقاومت بسیار بالا
  • ماندگاری طولانی مدت

و … می‌توان شاهد افزایش موارد استفاده از آنها در عملیات و مشاغل مختلف، بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه