کدام شلوار کار دیرتر پاره می شود ؟

جهت دوخت یونیفرم مخصوص محیط های کاری، لازم است از جنسی برای انتخاب پارچه استفاده شود که استحکام و ویژگی های لازم را داشته باشد. این سوال مطرح میشود که در محیط های کاری کدام شلوار کار دیرتر پاره می شود ؟

کدام شلوار کار دیرتر پاره می شود – انواع جنس شلوار

پاره نشدن شلوار در برخی از سازمانها و صنایع، با توجه به درجه ایمنی محیط بررسی میشود. و در برخی محیط ها تنها از جهت دوام یونیفرم و طول عمر آن انتخاب پارچه مناسب از اهمیت برخوردار است. جنس های نسوز، ضد اشعه، ضد اسید برای محیط های مختلف نظیر ریخته گری، محیط های پر از اشعه های رادیواکتیو و محیط های اسیدی انتخاب میشود. به طور کلی پارچه یا لباسی برای محیط های کاری مناسب است که علاوه بر راحتی، بتواند سازگار با محیط باشد.

از بین دو پارچه کجراه و ترگال که برای دوخت لباس کار استفاده می شوند، کدام شلوار کار دیرتر پاره می شود ؟ پارچه کجراه معمولا در محیط های صنعتی برای دوخت لباس کار استفاده میشود. بسیار مقاوم بوده و برای محیط های اداری، صنعتی، در سرما و غیره استفاده میشود. پارچه ترگال نیز از دیگر پارچه های مقاوم، با ثبات رنگ و ضد چروک است که برای دوخت لباس کار استفاده میشود.

پارچه های مناسب دوخت لباس کار

در انتخاب پارچه برای لباس های صنعتی علاوه بر مطرح شدن این سوال که کدام لباس یا کدام شلوار کار دیرتر پاره می شود ؟ باید به این سوال نیز پرداخت که، کدام پارچه نسوز بوده و در برابر آتش سوزی مقاوم میباشد؟ لباس های کار برای محافظت از بدن کارگران باید صد در صد نخ پنبه باشد تا در محیط های صنعتی دچار ذوب یا آتش سوزی نشود. در نهایت پیشنهاد پارچه برای دوخت لباس صنعتی پارچه کجراه است که در بازار آنرا به نام پارچه لباس کار میشناسند. 30 درصد این پارچه را پنبه و 70 درصد آنرا پلی استر تشکیل میدهد.

کدام شلوار کار دیرتر پاره می شود ؟ – پارچه پرشیا و فاستونی

برای دوخت یونیفرم های ضد چروک، بدون نیاز به اتو، برای ادارات و بانک ها، میتوان پارچه پرشیا را انتخاب کرد. پارچه های فاستونی نیز از دیگر پارچه های محکم و بادوام هستند که برای دوخت فرم ادارات استفاده میشوند. در بین پارچه ها برای دوخت یونیفرم، کدام شلوار کار دیرتر پاره می شود ؟ همانطور که گفته شده لباس کار بسته به محیطی که قرار است یونیفرم برای آن دوخته شود، با پارچه مخصوص طراحی میشود. میتوان از بین پارچه های تترون، کتان، فاستونی و پرشیا یک مورد را برای دوخت یونیفرم محکم و با دوام انتخاب نمود.

پارچه های خاص برای محیط های خاص

در محیط هایی که خطرناک است، برای لباس کار به پارچه های خاص نیاز میباشد که بتواند مانند یک سد از بدن کارمندان در برابر محیط محافظت نماید. شلوار کاری که دیرتر پاره می شود مسلما در محیط های آتش نشانی و انبار انباشت مواد خاص، همچنین آزمایشگاه ها و نیروگاه های مختلف با اهمیت بیشتری بررسی میشود. علاوه بر پارچه ای که دیرتر پاره میشود باید پارچه ای انتخاب کرد که ضد اشعه و ضد حرارت و حریق باشد. هیچ گونه نفوذی در لباس کار نبوده و بتواند ایمنی کارمندان را تامین کند. معمولا پارچه های کولار و نومکس برای این محیط های خطرناک استفاده میشود. استحکام کولار پنج برابر فولاد است که این الیاف مانع از پاره شدن پارچه در محیط های خطرناک میشود.

ویژگی های پارچه مناسب برای یونیفرم

پارچه های مناسب لباس کار

برای انتخاب پارچه جهت دوخت یونیفرم سازمانهای مختلف باید از این موضوع اطلاع داشت که در صورت استفاده از پارچه در دوخت شلوار یا لباس، کدام شلوار کار دیرتر پاره می شود ؟ علاوه بر استحکام پارچه در برابر کشش، پارچه ای برای لباس کار مناسب است که ضد چروک باشد. لباس های ضد چروک نیاز به اتو کشی نداشته و موجب میشود تمامی کارگران در محیط کار آراسته تر ظاهر شوند. علاوه بر این ویژگی های مکانیکی، پارچه باید قابل تنفس باشد. در محیط های گرم و معمولی استفاده از پارچه های نخ پنبه، برای دوخت پیراهن شلوار توصیه میشود.

اما عیبی که الیاف پنبه ای دارند این است که، زود پاره میشوند و نمی توان از پارچه نخ پنبه نامی برد. پس بسته به درجه ایمنی محیط کار و درجه حرارت محیط باید از بین پارچه های مختلف بهترین پارچه برای دوخت یونیفرم را انتخاب کرد. الیاف پلی استر در ترکیب با پنبه از جمله الیاف مصنوعی هستند که این روزها به دلیل خواص بی نظیری که دارند، در دوخت انواع لباس کار استفاده می شوند. این نکته را نباید فراموش کرد که در محیط هایی که با آتش و گرمای بالا سروکار دارند مانند مکانیکی ها و کوره های ذوب، باید از پارچه هایی استفاده شود که در برابر گرما ذوب نشده و به بدن نچسبند. 

  • تیم تحریریه
  • شهریور 9, 1401
  • 406 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه